Jump to content

T27 avensiksen Jarrut


SrOne

Recommended Posts

Moi, 

Pitäisi farkku avensikseen tehä levyjen ja palojen vaihto joka kulmaan. Onkos tässä jotain erityistä vs T25? Käsijarru taitaa olla näissä satulassa ja sitä tutkin jo renkaiden vaihdon yhteydessä löytyykö hyviä ohjeita purkuun?  Käsijarrun ohjausyksikkö kuulemma pitää huomioida oliko tietoa miten?

Link to post

Omaan t27 vaihtelin silloin palat ja levy, niin takasatulan mäntä piti pyörittä takaisin pohjaan. Ja mäntä tuli paloihin kiinni ihan jarrujen ja käsijarrun normaalilla käytöllä. Vinkiksi tarkista samalla vuotaako satula käsijarruvivun juuresta.?. Omassa vuoti tai piti märkänä. Sai neki viä vaihtaa.

Edited by A.Piirto
Link to post

Levyt ja palat vaihdettu viimein. Vasen takasatula oli aivan julmettumat tiukkaan vääntää sisään. Ilmausruuvin avaamalla sen sai meneen jotenkin edes. Kumien alta kierteet näytti siistiltä. Mutta se jäi laahaamaan niin tuli se satulakin vaihdettua uuteen muutaman päivän jälkeen.

Link to post

Itse olen töissä näihin jarruja todella paljon tehneenä huomannut, että takasatulat tuppaa jumittamaan todella herkästi jos levyt ja palat on ajettu "liian pitkälle" vähiin. Mieluummin kannattaa vaihtaa ajoissa uudet palatkin jos levyt ovat vielä käyttökelpoiset. Sama ongelma E15 Corollan ja Auriksen takajarrujen kanssa, joissa käsijarru myös satulassa. E15 vielä se ero, että niissä jumittaa liukutapit myös herkästi, T27 ei niinkään. Mäntiä pyöritellessä pitäisi olla aina varovainen, että ei hajota pölysuojakumeja, esim. irrottamalla ne vähänniinkuin uloimmasta urasta ja laittamalla jotain liukastetta, kuten silikoonisprayta.

Link to post
27 minuuttia sitten, Tatu kirjoitti:

Itse olen töissä näihin jarruja todella paljon tehneenä huomannut, että takasatulat tuppaa jumittamaan todella herkästi jos levyt ja palat on ajettu "liian pitkälle" vähiin. Mieluummin kannattaa vaihtaa ajoissa uudet palatkin jos levyt ovat vielä käyttökelpoiset. Sama ongelma E15 Corollan ja Auriksen takajarrujen kanssa, joissa käsijarru myös satulassa. E15 vielä se ero, että niissä jumittaa liukutapit myös herkästi, T27 ei niinkään. Mäntiä pyöritellessä pitäisi olla aina varovainen, että ei hajota pölysuojakumeja, esim. irrottamalla ne vähänniinkuin uloimmasta urasta ja laittamalla jotain liukastetta, kuten silikoonisprayta.

Onko myös T18 Auriksessa sama?

Tuossa meikäläisen autossa reilu 120tkm ja kaikki palat sekä levyt alkuperäiset. 

Etulevyt on jo alamitassa.

Link to post
14 tuntia sitten, Forestman kirjoitti:

Onko myös T18 Auriksessa sama?

Tuossa meikäläisen autossa reilu 120tkm ja kaikki palat sekä levyt alkuperäiset. 

Etulevyt on jo alamitassa.

T18 en oo varmaan itse ikinä vielä vaihtanut jarrusatulaa, jostain kumman syystä, vaikka tosi paljon niitäkin käy ja levyä ja palaa mennyt normaalisti. Miten lie muualla sitten, mutta en ole paljoa näistä vielä ongelmia löytänyt. Toki perusperiaatteet on samat mekaanisesti. 

Link to post
On 13.1.2020 at 16.17, celica gt kirjoitti:

etupään vaihto ihan normaali, taka on se kässärin ajo sisään ulos(testerillä tekivät toyotalla)

 

Miksi muuten tuo pitäs testerillä tehdä? Tai siis että mitä se tekee kun kuitenkin vaijerin välityksellä se tuota kässäriä käyttää? Onko siinä joku särkymävaara/kalibrointi vai? T:kotivaihtaja joka ei ihan vähästä raski pajalle autoja viedä.. :D 

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...