Jump to content
Sign in to follow this  
Mirove

Lisävalojen johdotus

Recommended Posts

Moi,

omistan Lexus IS 300h vm 2015 pirssin ja lisävalojen johdotus on osoittautunut erittäin hankalaksi. Autosähkökorjaamot eivät osaa sanoa, mitä siihen tarvitsisi ja mistä tämän 12v herätteen saisi ryöstettyä vai tarvitaanko erillinen can-väylärele kaveriksi. Johtodiagrammeja ei löydy mistään eikä niitä juuri mistään saa.

Onko kenelläkään tietoa, mistä herätteen saisi vedettyä, onko tullut laitettua kyseiseen autoon aikaisemmin lisävaloja?

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne.

Share this post


Link to post

On olemassa semmonen "haarukka" joka pujotetaan pitkänvalon piuhan ympärille ja tunnistaa siitä jännitteen, ei siis tule mekaanista kytkentää itse piuhaan, eikä näin ollen sotke auton omaa sähköjärjestelmää.

En nyt äkkiä netistä löytäny, kun en ees tiiä sen osan virallista nimee...

Share this post


Link to post

Kyselin lumisen asiakaspalvelusta, josta ledipaneelinkin ostin, niin meinasi, ettei tuo xbb rele välttämättä toimi. Tai ettei ainakaan ole testattu Lexukseen, mutta Toyotahan se tämäkin on.

Share this post


Link to post

Xenon vai Ledajovaloilla? Auris ts 13vm ja vielä uudemmatkin saa helposti minisulakehaaralla herätteen pitkien sulakkeelta.

Share this post


Link to post

Ainakin T27 aven bixenoneissa oma sulake pitkille ja siitä saa näppärästi herätteen releelle otettua tällaisella. Tosin oma ledbar asennus jäi kesken toyotan puskureiden ohuuden takia. Ei oo ollut aikaa tehä tukirautoja ainakaan vielä..

Share this post


Link to post

Pitääköhän nuo kytkentäkaaviot sinne päinkään paikkaansa kun taitavat olla vanhempaan:

https://cardiagn.com/lexus-is300-is250-is220d-electrical-wiring-diagram-em0153e/

Overall sivut 25 ja 26 mukaan näyttäisi kuitenkin olevan pitkien sulakkeella koko ajan virta akulta. Sulakeen jälkeen on sitten pitkien rele, joka ohjaa solenoidia ainakin päälle umpiossa.

Jos menee noin, niin silloin heräteen saa joko anturilla R-Y (rred-yellow?) tai miksei suoraan apureleen avulla.

 

Lyhyiden rele taas katkaisee virran ennen sulakeita, mutta lyhyet taitaa palaa pitkien kanssa yhtäaikaa, niin ei sitä kautta saa kääntämällä releellä apupitkiä päälle

Share this post


Link to post

Tuossa kaaviossahan siis kuvataannkin tarkemmmin katsoen kummatkin kytkennät, sekä tavallisilla lampuilla, että HID valoilla olevat. Johdotus menee kummassakin samoin umpiolle tuon mukaan.

Tavallisissa lyhyet palaa koko ajan ja pitkien hehkut sytytetään rinnalle.

Xenon mallissa taas xenon poltin palaa koko ajan ja solenoidilla vapautetaan pitkille enemmän valoa xenon polttimosta eli tuossa olisi BiXenon, kun eihän tuota solenoidia ole pelkissä xenoneissa

Share this post


Link to post
8 tuntia sitten, Mirove kirjoitti:

Moi,

omistan Lexus IS 300h vm 2015 pirssin ja lisävalojen johdotus on osoittautunut erittäin hankalaksi. Autosähkökorjaamot eivät osaa sanoa, mitä siihen tarvitsisi ja mistä tämän 12v herätteen saisi ryöstettyä vai tarvitaanko erillinen can-väylärele kaveriksi. Johtodiagrammeja ei löydy mistään eikä niitä juuri mistään saa.

Onko kenelläkään tietoa, mistä herätteen saisi vedettyä, onko tullut laitettua kyseiseen autoon aikaisemmin lisävaloja?

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne.

Vastaavaan 2013 vuosimalliin tuli lisävalot ja kytkentä tehty tuolla yllämainitulla xbb releellä. Heräte löytyi etuvalolle tulevasta johtonipusta ja johdosta joka ohjaa sitä pitkien "heijastinta". Puskuria joutuu irroittamaan sen verran että saa etuvalon irti, koska liitin on valon alla. Apukuskin puolelta tuntui onnistuvan helpommin.

Maskin lexus-merkin eteen ei kannata ledibaaria asentaa jos haluaa pitää vakkarin toiminnassa.

Share this post


Link to post
5 tuntia sitten, ^Tommi^ kirjoitti:

Vastaavaan 2013 vuosimalliin tuli lisävalot ja kytkentä tehty tuolla yllämainitulla xbb releellä. Heräte löytyi etuvalolle tulevasta johtonipusta ja johdosta joka ohjaa sitä pitkien "heijastinta". Puskuria joutuu irroittamaan sen verran että saa etuvalon irti, koska liitin on valon alla. Apukuskin puolelta tuntui onnistuvan helpommin.

Maskin lexus-merkin eteen ei kannata ledibaaria asentaa jos haluaa pitää vakkarin toiminnassa.

Kiitos tästä vinkistä! -13, -14, -15 vuosimalleihin varmaan johdotus ym. toteutettu kuitenkin samallalailla. Täytyy siis varmaan laittaa tuo xbb rele tilaukseen ja kokeilla asennusta. Lisävalon asensin uppoasennustelineellä kilven alle, joten ei vaikuta vakkariin onneksi.

Share this post


Link to post
6 tuntia sitten, ^Tommi^ kirjoitti:

Vastaavaan 2013 vuosimalliin tuli lisävalot ja kytkentä tehty tuolla yllämainitulla xbb releellä. Heräte löytyi etuvalolle tulevasta johtonipusta ja johdosta joka ohjaa sitä pitkien "heijastinta". Puskuria joutuu irroittamaan sen verran että saa etuvalon irti, koska liitin on valon alla. Apukuskin puolelta tuntui onnistuvan helpommin.

Maskin lexus-merkin eteen ei kannata ledibaaria asentaa jos haluaa pitää vakkarin toiminnassa.

Hei, et satu vielä muistamaan johdon väriä/pinnin numeroa, josta herätteen nappasit? Ja jos sieltä tulee jatkuva 12v virta, kun pitkät laittaa päälle, niin silloinhan tuon voisi toteuttaa ilman tuota xbb-relettä, eli perinteisellä rosvoamisella.

Share this post


Link to post
7 tuntia sitten, Laju kirjoitti:

Pitääköhän nuo kytkentäkaaviot sinne päinkään paikkaansa kun taitavat olla vanhempaan:

https://cardiagn.com/lexus-is300-is250-is220d-electrical-wiring-diagram-em0153e/

Overall sivut 25 ja 26 mukaan näyttäisi kuitenkin olevan pitkien sulakkeella koko ajan virta akulta. Sulakeen jälkeen on sitten pitkien rele, joka ohjaa solenoidia ainakin päälle umpiossa.

Jos menee noin, niin silloin heräteen saa joko anturilla R-Y (rred-yellow?) tai miksei suoraan apureleen avulla.

 

Lyhyiden rele taas katkaisee virran ennen sulakeita, mutta lyhyet taitaa palaa pitkien kanssa yhtäaikaa, niin ei sitä kautta saa kääntämällä releellä apupitkiä päälle

Kokeile mitata pitkien sulake. Luulisi että on sama kytkentä noissa kuin Toyotissa. Sulakkeella tulee virta kun pitkät päällä. Ja bixenonin läpän ohjaus vain tuon sulakkeen takana.

Share this post


Link to post
15 minuuttia sitten, Forestman kirjoitti:

Kokeile mitata pitkien sulake. Luulisi että on sama kytkentä noissa kuin Toyotissa. Sulakkeella tulee virta kun pitkät päällä. Ja bixenonin läpän ohjaus vain tuon sulakkeen takana.

Tuon kaavion mukaan sulakkeella olisi koko ajan jatkuva, mutta T25 ja T27 avet ainakin katkoo virtaa ennen sulaketta ja saa sulakeryöstäjällä tehtyä ilman johtojen katkomista

Share this post


Link to post
5 tuntia sitten, Forestman kirjoitti:

Kokeile mitata pitkien sulake. Luulisi että on sama kytkentä noissa kuin Toyotissa. Sulakkeella tulee virta kun pitkät päällä. Ja bixenonin läpän ohjaus vain tuon sulakkeen takana.

Täytyypä testata tätä, jos sais sulakkeen takaa sen suoraan. Ei tuo xbb rele niin hirveästi houkuttele, kun melko hintava, työläs ja kommenttien perusteella toimii vähän miten sattuu.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  
×
×
  • Create New...