Jump to content
karhi

5S-FE käy kylmänä

Recommended Posts

Camry 5s-fe moottorilla ei nosta moottorin lämpöjä viisarin puoleen väliin. olen vaihtanut 86 asteen termostaatin. olisiko muita mahdollisia vikakohteita ennen kannentiivistettä. auto vuosimallia 1992. 

Link to post

Ok kiitoksia. Ei oo näistä kokemuksia, aikaisempi carina 3S-FE moottorilla lämpes ehkä paremmin. 

Tässä ei kyllä edes jäät sula konepelliltä

Link to post

Jos olisi kannetiiviste, niin pitäisi yleensä kyllä oireilla muutenkin.

Vesi häviää tai puskee pois kierrosta, poreilua syylarissa ja/ehkä/tai lämpömittari pomppii riippuen vuotokohdasta ja mihin sylinterin lämmöt pääsee kierroksilla.

Minkä lämpöisenä käy koneen vesiletkut.

Link to post

täytyypä infrapuna mittarilla mitata mitä nättää vesiletkuista. ei tuosta ole vesi  hävinny. en kylläkään ole ajanut kuin ehkä 300km,mutta siinä ajassa ei oo hävinny..  lämpöviisari ei pompi, 

moottori lämpenee tosi hitaasti ja sisälle ei tahdo tulla lämmintä kuin lämppäri lämmöt täysillä asetuksilla. 

Link to post

Jos se termari on laippa pystyasennossa, niin sen kuuluu olla epäkeskomallia, ja ilmausta helpottavalla helmellä, joka on asennettaessa ylhäällä.

Eikä munkaan Kämpyrässä mittari noussut puoleenväliin, tosin se oli kyllä ihan lämmin, mutta ei hirmu nopea lämpenemään.

Link to post

motonetin tarviketermostaatti. se on pystyasennossa ja tuo helmi yhäällä. ainakin entinenkin oli noin päin. en kyllä tiedä et onko epäkeskomallia,mistä sen tunnistaa?

Link to post

Minä ainaki oon kuullu vähän huonoa noista tarvike termareista, kannattaa kokeilla alkuperäistä.

Link to post
20 minuuttia sitten, aFox kirjoitti:

Minä ainaki oon kuullu vähän huonoa noista tarvike termareista, kannattaa kokeilla alkuperäistä.

Ja koettu. Millon ei lämpiä ja millon keittää. Kympin suutari ja satasen vahinko...

Link to post

no niin , kiitoksia paljon. pitää vielä mitata paljonko vesiletkuissa on lämpötila ja sitten tehdä johtopäätöksiä.

Link to post

tässäpä tutkimustuloksia. ulkolämpötila nollan pinnassa

joutokäynnillä ylävesiletku 66c ja alavesiletku 44c. kädellä kokeiltuna alavesiletku hieman kylmempi.

termostaattikotelosta mitattuna 77c. en älynnyt mitata ajon jälkeen

10km ajon jälkeen ylävesiletku 66c ja alavesiletku enää 15c. käsikopelolla alavesiletku kylmä.

moottorilämmöt viisarinmukaan alle puolessa. viisari noin kello kahdeksassa.

infrapunamittari testattu,että näyttää oikeita lukemia.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...