Jump to content
Sign in to follow this  
Jenna

P0810 vikakoodi

Recommended Posts

Heippa,

Corolla vm 2009 ja multimode vaihteisto ajettuja kilometrejä 130000. Kesän alussa teki muutaman kerran sen että kun ajoin parkkiin ”heitti” vaihteen neutraaliasentoon ja vaihteiston merkkivalo syttyi. 5-10min ja merkkivalo oli hävinnyt ja auto toimi. 3vk sitten teki tuota samaa(yhtenä päivänä, 5km matkan aikana 3kertaa) joka kerta tilanne oli se että olin pysähtymässä valoihin ja silloin vaihde meni neutraaliasentoon ja vaihteistovalo paloi. Odottelua 2-5min ja matka jatkui.

vikakoodi P0810 luettiin silloin 3vk sitten ja eilen taas uudestaan.

eilen teki taas tuon (3viikkoa meni ilman yhtäkään stoppia), mutta kysynkin kun olen googlea kahlannut että onko joku mahdollisesti perehtynyt kyseiseen vaihteistoon tai voisi vinkata missä sen voisi saada kuntoon mahdollisimman pian, en haluais jäädä enää tien tukkeeksi 😌

Share this post


Link to post

Äkkiselti googletettuna liittyy kytkimen ohjausjärjestelmään. Voi olla kallista korjaamolla korjauttaa. Ehkä kytkimen asentoanturi viallinen? Jossain ulkomailla joku kyselly ja korjaamo vaihtais ohjausboksista lähtien kaikki ja sillon maksais.

Share this post


Link to post

Kun ois tietoa edes onko Päijät-Hämeen alueella korjaamoa jolla olisi kyseisestä vaihteistosta kokemuksia. Auton vaihto oli edessä mutta pitää sitä nyt toistaseks ainaki siirtää vielä 🙈

Share this post


Link to post
"P0810 Clutch Position Control Error"

Multimode vaihteiston kytkin robotti vialla.  Ihme että on kestänyt 130tkm asti. Vaatii Toyotan Techstream softan että uuden robotin vaihto onnistuu.  Eli pitänee tehdä marmoritiskillä. Toyotalla robotin vaihto noin 1000€ - 2000€ luokkaa. itse omistin vastaavan auton ja juuri tuon kalliin rempan vuoksi luovuin autosta ennenkuin tuo robotti leviää. Se leviää kaikissa noin 100tkm kohdalla.

Youtubesta löytyy monta venäläistä videota aiheesta. "Toyota corolla actuator robot". Eli tuo multimode vaihteistohan on laatikoltaan manuaali, mutta robotit ohjaavat vain kytkintä ja vaihteen vaihtajaa.

Share this post


Link to post

No mutta kiva 🤣 tyyppivika. Luopuminen oli joo itsellä mielessä jo aikasemmin mutta ei mieluisaa uutta autoa löytynyt kohdalle ja nyt sitte ei kyllä autoa uskalla mihinkään vaihdossa viedä 😭

Share this post


Link to post

Onnistuisikohan tuossa kuten kuormureissa vastaavan tyyppisillä laatikkojärjestelmillä vain kalibroida kytkin uudelleen testerillä?

Monta "kytkin/laatikkovikaa" korjattu raskaalla puolen vain kalibroimalla kytkin uudelleen ja resetoimalla vaihdelaatikon oppiminen.

 

Kaveri ajoi aikoinaan E12 Corollalla lehtiä jossa multimode ja ainoa vika oli kytkimen loppuminen 200tkm paikkeilla. 

Share this post


Link to post

Voi kokeilla tosiaan tehdä kytkimelle uudelleen opettelun, muttta tuskin auttaa.. ehkä hetkellisesti. Helppoa. Ohje löytyy http://www.partinfo.co.uk/files/INF12215_GB.pdf

Tuo robotti noista rikki menee.. Jos osaat ite rassailla autoa niin ostat jostain alle 100tkm kolariautosta tuon robotin, ja ostat itsellesi aliexpressistä mini-vci kaapelin ja toyota techstream softan ja vaihdat tuo robotin itse ja kalibroit sen tuolla mini vci+techstream softalla niin säästät tonneja. Ja heti sen jälkeen auto vaihtoon.

 

(toinen linkki tuohon manuaaliseen kalibrointiin http://developer.ps/data/toyota-multi-mode-transmission-mmt.pdf

Share this post


Link to post

Minäpä pistän tästä eteenpäin autoihmisille ja enemmän tietäville linkkiä ja katson jos joku tuon suostuisi tekemään. Tällä hetkellä vika ei ole ”päällä”, jätin silti auton ”parkkiin” jotta saa selvyyden ja kuntoon pikimmiten, en  tosiaan halua enää tien tukkeeksi jäädä jos vaihteet päättää lakata toimimasta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  
×