Jump to content

Megasquirt


Reivn

Recommended Posts

Posted (edited)
1 hour ago, aFox said:

Eikös sitä pulssia pysty megasta kattomaan mitä sieltä tulee vai tuleeko. 

Onko siihen pulssiin tarkempia välineitä kuin Tunerstudion normaalit loggerit? Pulssin mittauksissa on jotain eroa 3.0 ja 3.57 levyjen välillä, ja ilmeisesti ei näy jos crank on heikko, eli anturin tieto, tai kierrokset heikot. Vituttais paljon vähemmän kun tietäs ees soppakauhalla mistä tuo kiikastaa, mutta kun ei. Ajosta parkkiin ja yks starttaus hieman heikommalla akulla niin katos tieto täysin. Pa-pumppu pyörii, kone pyörii, ja muutaman kerran paukkas putkessa, mutta sen jälkeen ei mitään tietoa rpm-signaalista tai yrityksestä käyntiin.

E: Tunerstudion loggeri näyttää nollaa rpm:lle, samoin auton mittaristo pysyy nollassa, sille otettu kierrostieto jakajasta vakiolähdöstä joka siinä on.

Edited by Reivn
Link to comment
Aktiivi

Kyllähän se sitten viittais jos ei pulssia tule että anturissa olis vikaa tai johdoissa. Highspeed logger tms. taisi olla mistä näki suoraan sen anturin pulssia.

Link to comment
Posted (edited)
10 minutes ago, aFox said:

Kyllähän se sitten viittais jos ei pulssia tule että anturissa olis vikaa tai johdoissa. Highspeed logger tms. taisi olla mistä näki suoraan sen anturin pulssia.

Juu, Diagnostics & High Speed Loggers oli välilehden nimi mistä tuota tsekkailin ja rpm näytti dead flattia startatessa. Sen puute taas sitten jättää sytytyskäppyrät pois kun ilman kierroksia ei ole mitään mitä sytytellä.

Pitää koittaa jostain metsästää uus vr-anturi jolla kokeilis vielä, ei taida olla varaosaliikkeen listoilla. Auto jäi sen verran vittumaisesti rinteeseen, että vaikea siirtää edes jos ei ajamalla pääse liikuttamaan. Vaikea uskoa vaan, että Toyotasta jotain tuommosta hajoaa alle 400tkm matkalla 9_9 Toki se voi olla myös megan levyllä tuo vika, ei nuo ikuisia ole ja tuollakin kymmenen vuotta ikää kohta. Varmaan aika siirtyä sinne MS3-puolelle vähitellen...

Edited by Reivn
Link to comment

Eipä se heränny toisella signaaligeneraattorillakaan. Aiheuttaako kosahtanu puola mimmosia oireita, kai se pitäs silti välittää rpm-tietoa? Pitänee yrittää mettästää jostain vielä toinen Igniter varmuuden vuoksi, tuo joka postissa tuli oli varustettu eri arvot omaavalla ulkosella vastuksella, sen ei pitäs vaikuttaa signaaliin, mutta voi viitata siihen, että lieneekö ois peräsin jostain muusta moottorista ja sotkee jotain, tai sitten on muuten vaan sekin rikki  O.o

Sais auton ees pois rinteestä tuohon tasaselle ni pääsis tunkkaamaan ylös ja tekemään hall-anturin korvaketta. MS1 tuki loppunu kaks vuotta sitten joten ei juuri kannata vitkastella, seuraavan kerran kun jotain hajoaa boksista ni varaosia piirille ei enää ole...

Link to comment
Posted (edited)

Hölmö idea, mutta avasin pääsulakerasian akun navasta ja kappas kun sieltähän paljastu pohjia myöden sulanu 60A pääsulake. Viereiset 30A ja 80A oli täysin ehjä. On se jännä jos ei ihan toimi niin kuin pitäs.

Sulakeboksi on entinen, eli vaihdettava toiseen, taidan laittaa nykyaikaset anl-sulakkeet 1in-3out mallilla. Sit seurattava, että toimiiko vai ei, ja jos toimii niin onko sulake menny ihan vaan vähitellen vanhuuttaan, vai onko se oire muusta. Huono akku voi varmaan sulakkeen tuhota jos ei ota kunnolla virtaa vaikka laturi puskee. Selvitellään ja toivotaan, että pääsee vähällä 👀

Edited by Reivn
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...