Jump to content
Reivn

Megasquirt

Recommended Posts

Kerta ei uudella forumilla vielä aihetta oo luotuna ja vanhalle en jaksa lähteä tonkimaan, niin pistetään nyt sitten aihe pystyyn. Parilla kyssärillä heti alkuun liikenteeseen:

1.  Autossa on sekä MS1 v3.57, että Mosconin dsp-vahvistin jotka molemmat käyttää Prolificin ajureita, harmi vaan että tarteevat eri version joten läppärissä pelaa vain joko MS tai Mosconi. Helpoiten hommasta selviäis asentamalla megaan bluetooth-adapterin. Mitä täällä on ihmiset käyttäny ja mimmosilla kokemuksilla. Onko eroja esimerkiks data ratessa, kantomatkassa, yleisessä lagissa boksilta ruudulle, jne?

2. Mitä seossuhdetta ihmiset yleisesti pitää liian rikkaana täyskaasulla? Keskusteltiin asiasta torilla ohimennen ja kun ilmotin, että oma ~12 seos pitäs saada kikkailtua laihemmalle niin toisen mielestä se oli jo liian laiha :D Tuo MS1 kun on hieman känkkäränkkä säätää tps-kartalla niin tarkotus oli säätää matka-ajot 14 kohdille (alkaa nykiä laihemmalla) ja siitä sitten tasasesti 12.5 - 13 väliin täyskaasulle.

3. Tyhjäkäyntiseokset on kesän aikana ollu siellä 13 -13.5 välissä eikä säädetyssä 14 ympäristössä. Kuumien kelien kadottua ongelma on osittain poistunu joten veikkaus on, että johtuu konehuoneen ylikuumenemisesta. Moottorihan ottaa ilman suoraan läppisten päästä koneen ja tulipellin välistä ja lasikuitupeitto on tietysti musta kun ei siinä kuumuudessa mikään normaali automaali kestä ilman lakkojen palamista :D Pystyneekö tuota arveltua konehuoneen ylikuumenemista ottamaan jotenkin huomioon asetuksissa? Ite en ole löytänyt, mutta josko siellä ois joku kohta, että imuilman saavuttaessa tietyn lämmön alkaa boksi itse laihentamaan seosta 🤔

Share this post


Link to post

Kolmoseen vastaten onhan megassa korjauskartta imulämmöille mutta se ei vissiin toimi kauheen tarkasti. Voihan sillä kokeilla säätää.

Share this post


Link to post

Missä imulämpö anturi on? 

Imutorvien lähellä jossain konehuoneessa olis hyvä ja itellä siellä pelas ainakin hyvin vaikka hiipikin lämmöt joudolla kovinkin ylös. 

 

Lambdaohjausta pikkasen sekaan ni rupee pysyyn soosit tarkemmin kohillaan. 

Share this post


Link to post
On 9/4/2019 at 12:08 AM, J-M Kujala said:

Missä imulämpö anturi on? 

Imutorvien lähellä jossain konehuoneessa olis hyvä ja itellä siellä pelas ainakin hyvin vaikka hiipikin lämmöt joudolla kovinkin ylös. 

 

Lambdaohjausta pikkasen sekaan ni rupee pysyyn soosit tarkemmin kohillaan. 

Siellä se on suoraan ilmansuodatinkotelossa läppärunkojen perässä, eli ei paremmassa paikassa vois olla todellista imulämpöä ajatellen :D Lambdakorjaus on laitettu lähtemään itellä vasta 1400rpm-> koska alle sen ei ajeta, pitää yrittää tiputtaa rajaa alemmas ja kattoa vaikuttaako. Nyt on tietysti kelit taas viileät joten ongelma ei toistu ihan pienellä ajamisella ja siten voi olla ettei tuosta edes kauheaa vaivaa ole ennen ensi kevättä. Pitää talven aikana tehdä varmuuden vuoksi kusilaitupeittoon takanurkkiin poistoventtiilit kuumalle ilmalle ja vetää keulalta jonkinlaiset raitisilmaputket kotelosuodattimille 🙄

 

Yhteysongelma ratkesi väliaikaisesti ottamalla toinen läppäri käyttöön vahvistimen säätämiseen. Melkonen häslinki kyllä, mutta ei parempaakaan tähän hätään ole kun ei uskalla noita langattomia lähettimiä hommata ihan sika säkissä :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×