Jump to content

Megasquirt


Reivn

Recommended Posts

Kerta ei uudella forumilla vielä aihetta oo luotuna ja vanhalle en jaksa lähteä tonkimaan, niin pistetään nyt sitten aihe pystyyn. Parilla kyssärillä heti alkuun liikenteeseen:

1.  Autossa on sekä MS1 v3.57, että Mosconin dsp-vahvistin jotka molemmat käyttää Prolificin ajureita, harmi vaan että tarteevat eri version joten läppärissä pelaa vain joko MS tai Mosconi. Helpoiten hommasta selviäis asentamalla megaan bluetooth-adapterin. Mitä täällä on ihmiset käyttäny ja mimmosilla kokemuksilla. Onko eroja esimerkiks data ratessa, kantomatkassa, yleisessä lagissa boksilta ruudulle, jne?

2. Mitä seossuhdetta ihmiset yleisesti pitää liian rikkaana täyskaasulla? Keskusteltiin asiasta torilla ohimennen ja kun ilmotin, että oma ~12 seos pitäs saada kikkailtua laihemmalle niin toisen mielestä se oli jo liian laiha :D Tuo MS1 kun on hieman känkkäränkkä säätää tps-kartalla niin tarkotus oli säätää matka-ajot 14 kohdille (alkaa nykiä laihemmalla) ja siitä sitten tasasesti 12.5 - 13 väliin täyskaasulle.

3. Tyhjäkäyntiseokset on kesän aikana ollu siellä 13 -13.5 välissä eikä säädetyssä 14 ympäristössä. Kuumien kelien kadottua ongelma on osittain poistunu joten veikkaus on, että johtuu konehuoneen ylikuumenemisesta. Moottorihan ottaa ilman suoraan läppisten päästä koneen ja tulipellin välistä ja lasikuitupeitto on tietysti musta kun ei siinä kuumuudessa mikään normaali automaali kestä ilman lakkojen palamista :D Pystyneekö tuota arveltua konehuoneen ylikuumenemista ottamaan jotenkin huomioon asetuksissa? Ite en ole löytänyt, mutta josko siellä ois joku kohta, että imuilman saavuttaessa tietyn lämmön alkaa boksi itse laihentamaan seosta 🤔

Link to post

Missä imulämpö anturi on? 

Imutorvien lähellä jossain konehuoneessa olis hyvä ja itellä siellä pelas ainakin hyvin vaikka hiipikin lämmöt joudolla kovinkin ylös. 

 

Lambdaohjausta pikkasen sekaan ni rupee pysyyn soosit tarkemmin kohillaan. 

Link to post
On 9/4/2019 at 12:08 AM, J-M Kujala said:

Missä imulämpö anturi on? 

Imutorvien lähellä jossain konehuoneessa olis hyvä ja itellä siellä pelas ainakin hyvin vaikka hiipikin lämmöt joudolla kovinkin ylös. 

 

Lambdaohjausta pikkasen sekaan ni rupee pysyyn soosit tarkemmin kohillaan. 

Siellä se on suoraan ilmansuodatinkotelossa läppärunkojen perässä, eli ei paremmassa paikassa vois olla todellista imulämpöä ajatellen :D Lambdakorjaus on laitettu lähtemään itellä vasta 1400rpm-> koska alle sen ei ajeta, pitää yrittää tiputtaa rajaa alemmas ja kattoa vaikuttaako. Nyt on tietysti kelit taas viileät joten ongelma ei toistu ihan pienellä ajamisella ja siten voi olla ettei tuosta edes kauheaa vaivaa ole ennen ensi kevättä. Pitää talven aikana tehdä varmuuden vuoksi kusilaitupeittoon takanurkkiin poistoventtiilit kuumalle ilmalle ja vetää keulalta jonkinlaiset raitisilmaputket kotelosuodattimille 🙄

 

Yhteysongelma ratkesi väliaikaisesti ottamalla toinen läppäri käyttöön vahvistimen säätämiseen. Melkonen häslinki kyllä, mutta ei parempaakaan tähän hätään ole kun ei uskalla noita langattomia lähettimiä hommata ihan sika säkissä :D

Link to post

Kysymys kakkoseen seos laajakaista lamdalla bensalla sanoo Innovate alla olevan kuvan mukaan..

11 - 20 välissä.

elikkä 14,7 olisi ihanne pitkää vetoa kun mennään..

11 on vaarallisen laihalla ja 20 on todella paksulla...

vaihteilla vedettäessäkin varsinkin isommilla olisi päästävä 14,7  hujakoille jo.

kaasari vehkeillä lienee mahdotonta saada kaikki alueet 14.7, ruiskulla varsinkin sekventiaalilla sinne pääsee.

 

https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=0a8949bc74&attid=0.1&permmsgid=msg-a:r-7931641851096264319&th=17024a1d5edb90e1&view=att&disp=safe&realattid=f_k6djceq40

Link to post
37 minuuttia sitten, Härski kirjoitti:

11 on vaarallisen laihalla ja 20 on todella paksulla...

Kyl se varmaan pitäs näyttää toisinpäin. 11 on rikkaalla ja 20 on jo melkeistään ilman bensaa.

Link to post

Saattaa olla niin pitää katsella tuota, miten se sen laskee.... tosin 2005 ostettu.. jooo.pa joo.

Antaas kun tutkin... no joo kyllä.. kaasu 0%  sinisellä ja 100% punasella...

Näin sitä uusia vanhoja laitteita lukee. Eka kertaa käyttöön ottoa TA12  joku uusi kopio kaasutin ei oikein anna tehoja ni tutkitaan.

https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=0a8949bc74&attid=0.1&permmsgid=msg-a:r-4000317932738586975&th=17025055a1f26ddc&view=att&disp=safe&realattid=f_k6dn8ksm0

Link to post

Ei ihan suoranaisesti Megaan liity, mut yritetään jos joku paremmin selvilläoleva sais selvitettyä mikä koneessa mättää?
Varsinkin kun samaa loggausta käytän, eli MegaLogVieveriä.

Kysessä siis on Glanzan 4E-FTE ja tänään penkissä ajeltiin leimalappua, joka kyllä meni ok, kun vähän rajotinta hieman ensin tiputettiin :yes:

Mutta sitten kun koitettiin vähän isommilla paineilla, niin taas kone pätkäsee siinä 6000 rpm kohdalla >:(
Sen verran saatiin logia katottua, että suuttimet ei ainakaan sakkaa, maksimi duty cycle oli muistaakseni n. 61% (kun tuossa ecussa on turvaominaisuus, jos tuo  arvo nousee yli 93%, niin katkasee polttoaineensyötön)

Mut sitten loppuu omat tiedot, että mikä johtaa mihin, nakuttaako vai onko sytytyshäiriötä, vaiko kuitenkin polttoainepuolella?

Laitan tähän linkin siihen lokitiedostoon, jos joku voisi vilkaista, löytyykö siitä mitään syytä moiseen...

Kuvat.fi/videot yms.  (<- tuolta saa ladattua koneelle, kun ei suoraan tähän volinutkaan sitä lisätä)

 

- Ari

Link to post
11 hours ago, Telex said:

Ei ihan suoranaisesti Megaan liity, mut yritetään jos joku paremmin selvilläoleva sais selvitettyä mikä koneessa mättää?
Varsinkin kun samaa loggausta käytän, eli MegaLogVieveriä.

Kysessä siis on Glanzan 4E-FTE ja tänään penkissä ajeltiin leimalappua, joka kyllä meni ok, kun vähän rajotinta hieman ensin tiputettiin :yes:

Mutta sitten kun koitettiin vähän isommilla paineilla, niin taas kone pätkäsee siinä 6000 rpm kohdalla >:(
Sen verran saatiin logia katottua, että suuttimet ei ainakaan sakkaa, maksimi duty cycle oli muistaakseni n. 61% (kun tuossa ecussa on turvaominaisuus, jos tuo  arvo nousee yli 93%, niin katkasee polttoaineensyötön)

Mut sitten loppuu omat tiedot, että mikä johtaa mihin, nakuttaako vai onko sytytyshäiriötä, vaiko kuitenkin polttoainepuolella?

Laitan tähän linkin siihen lokitiedostoon, jos joku voisi vilkaista, löytyykö siitä mitään syytä moiseen...

Kuvat.fi/videot yms.  (<- tuolta saa ladattua koneelle, kun ei suoraan tähän volinutkaan sitä lisätä)

 

- Ari

Tää kiinnostaa läheisesti myös omaa tilannetta. Mulla katkasee kun iskee lapun lattiaan, seokset sakkaa helvetisti liian rikkaalle, ja sekunnin päästä lähtee vetämään sitten ihan hulluna. On arveltu polttoainepumpun riittävyyttä, ei pitäs olla ongelma vaparissa 4a-fe vakiopumpulla, suutinten riittävyyttä, ei pitäs olla ongelma silvertopin sidefeedeillä, jne. Jotenkin se tuonne megan puolelle tuntus kuitenkin kaatuvan, kiihdytysrikastuksiin, tms o.O

Link to post
On 8.10.2020 at 22.50, Telex kirjoitti:

Ei ihan suoranaisesti Megaan liity, mut yritetään jos joku paremmin selvilläoleva sais selvitettyä mikä koneessa mättää?
Varsinkin kun samaa loggausta käytän, eli MegaLogVieveriä.

Kysessä siis on Glanzan 4E-FTE ja tänään penkissä ajeltiin leimalappua, joka kyllä meni ok, kun vähän rajotinta hieman ensin tiputettiin :yes:

Mutta sitten kun koitettiin vähän isommilla paineilla, niin taas kone pätkäsee siinä 6000 rpm kohdalla >:(
Sen verran saatiin logia katottua, että suuttimet ei ainakaan sakkaa, maksimi duty cycle oli muistaakseni n. 61% (kun tuossa ecussa on turvaominaisuus, jos tuo  arvo nousee yli 93%, niin katkasee polttoaineensyötön)

Mut sitten loppuu omat tiedot, että mikä johtaa mihin, nakuttaako vai onko sytytyshäiriötä, vaiko kuitenkin polttoainepuolella?

Laitan tähän linkin siihen lokitiedostoon, jos joku voisi vilkaista, löytyykö siitä mitään syytä moiseen...

Kuvat.fi/videot yms.  (<- tuolta saa ladattua koneelle, kun ei suoraan tähän volinutkaan sitä lisätä)

 

- Ari

Tuohon löytyi viimein ratkaisu, kun tarkemmin noita purkin asetuksia kattelin.
Eli vaikka käytän ulkoista ahtopaineensäädintä, on tuon purkin boost control-asetuksissa myös absolute max. boost, joka oli säädetty 250kPa. :D
Nostin tuon 300kPa ni ei ole enää niin rajoilla, vaikka ahdot säätimestä onkin säädetty n. 1,5bar

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...