Jump to content
Pess1

Takatukivarsien irroitusvinkkejä

Recommended Posts

Autostani on takatukivarsi poikittainen etummainen väljä, sain halvalla uuden olikohan alvadi.ee hinta 45e toyotallahan nämä on 200e. Puslaa sinne ei vissiin irrallaan saa, pitää ostaa koko tanko. Tänään ajoin auton Montun päälle ja hetken aikaa yritin irrotella tukivartta , mutta vitut jumissahan pultit on, siitä ulommasta lähti mutteri melko helposti onkohan noi jotenkin läpipultilla, tuskinpa, kun ei moukaroimalla liikkunut, sitten toinen pää näytti mielenkiintoselta tankkikin vähän edessä sielä. Taitaa tulla melkonen savotta mulla huomenna, lämmityskään ei tepsi, kun mulla vaan kuumailmapuhallin. Hitsi on käytössä onneksi, uusia muttereita varmaan joutuu hitsaileen, siinäkin se saa sopivasti lämpöä. Mites yleisiä nämä on? Pitkittäisiä varsia taitaa saada jopa motonetistä muistaakseni, pitäis saada näitä poikittaisiakin taitaa olla yleisempi vikapaikka. 

Share this post


Link to post

Aivan, kiitos kuvasta! , vittu  se pitää tankkii tai koko taka akselistoa tiputtaa, kun typerästi pökkää pultti tankkiin, ja pyöränpuolellaki johki,  miksei mutterit voi olla  sielä päässä missä niillä olis tilaa olla, tehdasvirhe. Noo katotaan huomenissa.. 

Share this post


Link to post

Joo olihan siinä hommaa mut sain vaihdetuksi, rälläkällä poikkasin pultinpään ja hitsasin mutterit kovilla virroilla, pitää kai massaa vetää päälle jos Katsuri niistä mutisee jotain, jos joku joutuu vaihtamaan niin kannattaa irrotusöljytä paikat päivää ennen remonttia lähtee auki mukavemmin. 

Share this post


Link to post

Ite kans aikoinaan löysäsin pultin ja katkasin kannan pois ja vedin pultin pois. Hitsillä uus ja tarkotuksella vähä lyhyemmäks. 

 

Oletan et ne pultit on noinpäin kolariturvallisuuden takia, ettei puhko tankkia ku painuu perä sisään.  Ite lyhensin niin et mutterin läpi ei paljoa tuu pulttia. 

 

Ulkopää olikin tuska saada irti itellä. 

Share this post


Link to post

Omasta Gti carinassa oli nuo ulkopään pultit ihan v..tun tiukassa vaikka läträsi viikon verran crc:tä kaveri hehkutti pillillä punasex ja ite 1100nm vääntävällä bachon konella 10bar paineellakin sai hakkuutta tovin...

Edited by Walkkari

Share this post


Link to post

Jep. Omassa Corolla G6R;polttaen poikki pultti. Uudet tukivarret ja pultit.  Huomaa kyllä ajossa.

 

Share this post


Link to post

Vanhoja toyotia joutuu romikselle sen takia kun akselipalkki ruosteessa eikä saa hitsata, muistakaa laittaa kotelosuojaa tai öljyä edes joskus sinne auton takapäähän ja siihen palkkiin. Minkähänlainen homma olisi koko akselisto irrottaa ja vaihtaa jos vaan löytää hyvän purkuosan ja on vissiin jotkut niitä hitsannutkin pitää vain hyvin peittää hitsaukset ettei Katsuri näe.  

Share this post


Link to post

Ei se oo ku tehä hyvin, hiekkapuhaltaa ja maalata niin ei näe.  Ite tehtynä ei nyt NIIN paha rasti. 

 

Ehjää purkuosaa saa ulkomailta kohtuuella, mut korjaamon laskukin on jonkinmoinen vaihdosta. 

Share this post


Link to post

Jees, ainut mikä voi ottaa vähän mielenterveyden päälle niin on sen vanhan palkin irrotus, takatukivarsissakin hommaa tarpeeksi. Joskus jostain purkuautosta palkin irrotin ihan rälläkällä vaan muistaakseni jollain pinnapultilla oli kiinni ja mutterit tietysti niin ettei niissä mikään hylsy pysyny

Share this post


Link to post

Sinne autoon päin kun korjaisi niin voi olla vähä häjy tehdä töitä, ei saisi varmaan niin hienoa että Katsuri hyväksyisi tai emmä tiiä,  turhaan mä siitä huolin kun ei mulla ruostu autot, olen kotelosuojaa aineen suurkuluttaja 😁

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...