Jump to content
Keke_66

4age käyntihäiriö

Recommended Posts

4 tuntia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

Oliko tuosta lambda jo vaihdettu?   Antaako se arvoja, jos kytkee ne pinnit diagnostiikkaliittimeltä.  Tuohonhan on kanssa ihan mittaustapa (en oo kyllä ikinä tehnyt, mutta BGB:stä löytyy ohje). Sitten melkein alkasin epäilemään, että tuo rikastin suutin tai joku muu suutin tiputtaa bensaa läpi.  Tuossa nyt kutakuinkin kaikki muut viat jo tarkistettu. 

Tai sitten mitä vielä voisi tarkistaa, niin puristuspaineet, ettei vain olis mennyt vena.. Painetta ei varmaan lykkää syyläriin tms.  Kun voishan kansipahvikin olla mennyt. 

 

Ei oo kyseisessä moottorissa lambdaa saatika ikinä ollutkaan, rikastin suutin tsekattu että ruikkaa vaan käynnistyksessä vähän.

Puristuspaineetkin tuli katottua syksyllä oli tasaset ja ohjearvoissa (en nyt muista paljonko oli tarkalleen) mutta kunnossa.

Ei tee painettakaan vesitilaan.

Tällä hetkellä tutulla vianhaussa koska omat ideat on loppunut aikaa sitten kun kaikki tuntus olevan reilassaO.o

Share this post


Link to post

Lisäyksenä vielä että työntää pakoputkesta aika runsaasti mustaa märkää veden tapaista, onko vaan palamatonta bensaa vai mitä? Lähes hajutonta se möhnä (ite pakokaasut taas tosi kitkerän hajuset niin ku ryyppy päällä kaasarivehkeessä) ja noin 5 minuutin käyttelyn jälkeen oli tallin seinässä kunnon roiske kyseistä möhnää.

Share this post


Link to post
7 tuntia sitten, Keke_66 kirjoitti:

Lisäyksenä vielä että työntää pakoputkesta aika runsaasti mustaa märkää veden tapaista, onko vaan palamatonta bensaa vai mitä? Lähes hajutonta se möhnä (ite pakokaasut taas tosi kitkerän hajuset niin ku ryyppy päällä kaasarivehkeessä) ja noin 5 minuutin käyttelyn jälkeen oli tallin seinässä kunnon roiske kyseistä möhnää.

Voisko kannentiiviste vuotaa vesitilasta palotilaan muttei toisinpäino.O

Share this post


Link to post

Se haisis makeelle, jos olis noin.. ja kyllä sitten tulis kuplaa jäähdyttäjään..  sen verran enemmän on painetta pytyssä kuin jäähdyttäjän nesteessä, että kyllä se vuotaa tuohonkin suuntaan, jos vuotaa nestettä pyttyyn.  Ja sitten sen huomais startissa, ettei ekalla pyöräytyksellä meinaa jaksaa pyörähtää ekaa kierrosta. 

Kyllä se vain palamatonta bensaa on..   Jos se rikkaalle haisee, niin sopii kuvaan. Jostain syystä sinne menee liikaa bensaa suhteessa ilmaan.  Voisiko ilmamäärä/massa mittari antaa väärää tietoa eculle? (kumpi sitten tuossa lieneekään).  Onkos tuossa mallissa muuten nakuanturia ollenkaan?  Senkin vika vois laittaa ecun syöttään ylimääräistä koneeseen. 

Share this post


Link to post

Jonkunlaista onnistumista ilmassa, bensapqineensäätimestä kun veti säätimen mittarin mukaan nollille niin alkoi käymään paremmin ja sai päästöt arvoihin. Eli ei ole luottoa bensapaineensäätimen kylessä olevalle mittarille. Pitäiskö tukista mitata erillisellä mittarilla ja säätää kohdilleen välittämättä b painesäätimen mittarin viisarista?

Share this post


Link to post

Kannattaa tehdä niin jos kerran silleen korjaantuu, tai vaihtaa vaan mittarin siihen säätimeen.

Onko muuten millanen säädin? Onko se alipaineen mukaan säätyvä? Vaikuttaako alipaineletkun irroitus?

Share this post


Link to post

Vai onko kuitenkin vikaa suuttimessa, että alkaa vuotaa sillä oikeella paineella  ?  Esimerkiksi aukee, mutta ei palautakkaan kunnolla tiiviiksi. Olis siis hieman tukossa tuolla tapaa.   Toki korjaantuu silla alemmalla paineella, mutta vaarana on, että menee laihalle sitten kun annat tehoo tai kierroksia.. seurauksena pahimmillaan mäntäpistiäisen purema :( 

  

 

Share this post


Link to post
13 tuntia sitten, aFox kirjoitti:

Kannattaa tehdä niin jos kerran silleen korjaantuu, tai vaihtaa vaan mittarin siihen säätimeen.

Onko muuten millanen säädin? Onko se alipaineen mukaan säätyvä? Vaikuttaako alipaineletkun irroitus?

QSP:een säädin mikä alipaineen mukaan säätelee painetta. Paine hiukan muuttuu kun irrottaa alipaineletkun.

12 tuntia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

Vai onko kuitenkin vikaa suuttimessa, että alkaa vuotaa sillä oikeella paineella  ?  Esimerkiksi aukee, mutta ei palautakkaan kunnolla tiiviiksi. Olis siis hieman tukossa tuolla tapaa.   Toki korjaantuu silla alemmalla paineella, mutta vaarana on, että menee laihalle sitten kun annat tehoo tai kierroksia.. seurauksena pahimmillaan mäntäpistiäisen purema :( 

  

 

Täytyy ensin säätää ne paineet kohilleen ihan tukista mittaamalla ja varovasti kokeilla miten pelaa, seurailee ettei ala vetämään laihalle.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...