Jump to content
Keke_66

4age käyntihäiriö

Recommended Posts

Elikkäs kesäcorolla tuli kaivettua keväällä tallista ja käytettyä leimalla. Päästöistä jäi kiinni, tyhjäkäynnillä Co lukema lähemmäs 14.. viime kesänä tuli muistaakseen 0.6 tai sinnepäin, eli joku pahasti vialla. 

Kyseessä siis ke70 mihin istutettu isoreikä vakio 4age, gt corollan tankki ja pumppu, kunnollinen bensapaineensäädin (säädetty 2.4 bar ja vedossa nousee 3bar), 

Moottorin vikavalo ei pala, kaikki liittimet tsekattu, tps säädetty ohjearvoihin, antureiden ja ecun väliset yhteydet kunnossa, suuttimet uudet ehjät, tulpat, virranjakajan kansi, pyörijä vaihdettu, sytytysennakko säädetty jne.. 

Diagnoosi tilassa ei pysty seoksensäätöpotikasta tekemään mitään, täysin mykkä. Yleismittarilla katottuna ainakin ohmit muuttuu mitä ruuvia kääntelee.. 

Imuilman lämpötila anturin, kylmäkäynnistys anturin, lisärikastin suuttimen johdot voi nyppästä vaikka kaikki irti niin käynti ei muutu mihinkään suuntaan eikä sytytä vikavaloa? eikä vikamuistiinkaan ole mitään jäänyt.. 

Ja siis kyseinen vika tullut ilmeisesti talvella seisomisen aikana, en ainakaan muista että ois yhtä pahalle haissut pakokaasu kun viime kesänä sillä ajeltu. 

Koko kesän raapinut päätä ja yrittänyt selvittää vikaa mutta ei.. jos jollain ois viisaita ideoita saa ehdottaa! Myös jos kymenlaakson suunnilla olis enemmän näitä koneita ropannut kaveri joka pystyis jeesaamaan niin korvauskin mahdollinen jos onnistuu vian paikallistamaan.. 

Share this post


Link to post

Koitaha saada toinen ruiskuboksi lainaan.
Ittellä n. 10v sitten kulkeutu agen boksi käsiin saatesanoilla "ei tottele konehuoneen säätöpotikkaa".
Edelleen hyllyssä jos siitä joskus liittimet/kuoret hyödyntäis vaikkapa megasquirttia silmälläpitäen.

Share this post


Link to post

Olisko konkat kypsänä? 

S koneen ja remmi AGZE pokseissa tuota vikaa on korjattu ja joillain osiakin myynnissä,   Ei kokemusta, mut ulkomaan foorumeilla asiaa on puitu. 

Share this post


Link to post
9 tuntia sitten, Fence kirjoitti:

Koitaha saada toinen ruiskuboksi lainaan.
Ittellä n. 10v sitten kulkeutu agen boksi käsiin saatesanoilla "ei tottele konehuoneen säätöpotikkaa".
Edelleen hyllyssä jos siitä joskus liittimet/kuoret hyödyntäis vaikkapa megasquirttia silmälläpitäen.

 

3 tuntia sitten, J-M Kujala kirjoitti:

Olisko konkat kypsänä? 

S koneen ja remmi AGZE pokseissa tuota vikaa on korjattu ja joillain osiakin myynnissä,   Ei kokemusta, mut ulkomaan foorumeilla asiaa on puitu. 

Kahella boksilla koitettu, vakiolla ja N ryhmän boksilla.. ei vaikutusta. 

Kaasuläppää ennen iso reikä, oliko joku kylmäkäynnistys lisäilma systeemi mikälie.. kun kone lämmin pitäskö olla imua siinä? Kylmänä kun tukkii reiän alkaa kierrokset tippua ja ravistamaan kun taas käyntilämpösenä siintä tuntuu pieni imu muttei vaikuta kierroksiin, sekottaisko se kuitenkin sen verran tuota koneen toimintaa? 

Share this post


Link to post

Kaasuläpän reikä on lisäilmaa kylmän koneen tyhjäkäyntiä varten, kiertää oman venttiilinsä kautta, kaasuläpän alta.

Imusarjan paineanturin ja veden lämpötila-anturin arvot kannattas mitata tai kokeilla vaan vaihtamalla.

Edited by Ari Kallionpää

Share this post


Link to post

Erittäin helppo keino yrittää uudella bensiinillä (talven seissyt liemi on hapoilla), ja ruiskun puhdistusaine tankkiin. 

 Selittäisi pahaa hajuakin.

 

Share this post


Link to post

Jäähdytysnesteen lämpöanturi vaihdettu uuteen ja Mapin toiminta kokeiltu ja todettu toimivaksi.. 

Tankkiin pistetty noin 20L tuoretta bensaa eikä ennen talven seisomista ollut kuin liru pohjalla joten en oikeen usko siihen..

Share this post


Link to post

Hop. Jos talvella oli tankki lähes tyhjä, on kondenssivettä kertynyt runsaasti. Nyt sitä on pumpussa, putkissa ja suodattimessa. Reilusti uutta bensaa, jäänestoa( ruiskulle sopivaa) ja uusi suodatin. Hetki ajoa, pitäisi korjaantua aika hyvin. Tulpat kannattanee tarkista. Toivottavasti tuolla onnistuu.💪

Share this post


Link to post

Bensassa on nykyisin 5-10 % etanolia, eli jäänestoa, joten tuossa 20 litrassa tuoretta bensaa sitä on jo 1-2 litraa.

Se on sitten toinen juttu, että ilmeisesti se tankissa ollut bensa oli jo palamatonta, josta paha haju. Nyt pitää vaan saada se töhnä vaihtumaan bensaan, ja toivoa, ettei se ole tukkinut mitään.

 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...