Jump to content
Sign in to follow this  
Keke_66

4age käyntihäiriö

Recommended Posts

Elikkäs kesäcorolla tuli kaivettua keväällä tallista ja käytettyä leimalla. Päästöistä jäi kiinni, tyhjäkäynnillä Co lukema lähemmäs 14.. viime kesänä tuli muistaakseen 0.6 tai sinnepäin, eli joku pahasti vialla. 

Kyseessä siis ke70 mihin istutettu isoreikä vakio 4age, gt corollan tankki ja pumppu, kunnollinen bensapaineensäädin (säädetty 2.4 bar ja vedossa nousee 3bar), 

Moottorin vikavalo ei pala, kaikki liittimet tsekattu, tps säädetty ohjearvoihin, antureiden ja ecun väliset yhteydet kunnossa, suuttimet uudet ehjät, tulpat, virranjakajan kansi, pyörijä vaihdettu, sytytysennakko säädetty jne.. 

Diagnoosi tilassa ei pysty seoksensäätöpotikasta tekemään mitään, täysin mykkä. Yleismittarilla katottuna ainakin ohmit muuttuu mitä ruuvia kääntelee.. 

Imuilman lämpötila anturin, kylmäkäynnistys anturin, lisärikastin suuttimen johdot voi nyppästä vaikka kaikki irti niin käynti ei muutu mihinkään suuntaan eikä sytytä vikavaloa? eikä vikamuistiinkaan ole mitään jäänyt.. 

Ja siis kyseinen vika tullut ilmeisesti talvella seisomisen aikana, en ainakaan muista että ois yhtä pahalle haissut pakokaasu kun viime kesänä sillä ajeltu. 

Koko kesän raapinut päätä ja yrittänyt selvittää vikaa mutta ei.. jos jollain ois viisaita ideoita saa ehdottaa! Myös jos kymenlaakson suunnilla olis enemmän näitä koneita ropannut kaveri joka pystyis jeesaamaan niin korvauskin mahdollinen jos onnistuu vian paikallistamaan.. 

Share this post


Link to post

Koitaha saada toinen ruiskuboksi lainaan.
Ittellä n. 10v sitten kulkeutu agen boksi käsiin saatesanoilla "ei tottele konehuoneen säätöpotikkaa".
Edelleen hyllyssä jos siitä joskus liittimet/kuoret hyödyntäis vaikkapa megasquirttia silmälläpitäen.

Share this post


Link to post

Olisko konkat kypsänä? 

S koneen ja remmi AGZE pokseissa tuota vikaa on korjattu ja joillain osiakin myynnissä,   Ei kokemusta, mut ulkomaan foorumeilla asiaa on puitu. 

Share this post


Link to post
9 tuntia sitten, Fence kirjoitti:

Koitaha saada toinen ruiskuboksi lainaan.
Ittellä n. 10v sitten kulkeutu agen boksi käsiin saatesanoilla "ei tottele konehuoneen säätöpotikkaa".
Edelleen hyllyssä jos siitä joskus liittimet/kuoret hyödyntäis vaikkapa megasquirttia silmälläpitäen.

 

3 tuntia sitten, J-M Kujala kirjoitti:

Olisko konkat kypsänä? 

S koneen ja remmi AGZE pokseissa tuota vikaa on korjattu ja joillain osiakin myynnissä,   Ei kokemusta, mut ulkomaan foorumeilla asiaa on puitu. 

Kahella boksilla koitettu, vakiolla ja N ryhmän boksilla.. ei vaikutusta. 

Kaasuläppää ennen iso reikä, oliko joku kylmäkäynnistys lisäilma systeemi mikälie.. kun kone lämmin pitäskö olla imua siinä? Kylmänä kun tukkii reiän alkaa kierrokset tippua ja ravistamaan kun taas käyntilämpösenä siintä tuntuu pieni imu muttei vaikuta kierroksiin, sekottaisko se kuitenkin sen verran tuota koneen toimintaa? 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Kaasuläpän reikä on lisäilmaa kylmän koneen tyhjäkäyntiä varten, kiertää oman venttiilinsä kautta, kaasuläpän alta.

Imusarjan paineanturin ja veden lämpötila-anturin arvot kannattas mitata tai kokeilla vaan vaihtamalla.

Edited by Ari Kallionpää

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  
×