Jump to content

Kiihdyttelypäivät lähestyy! Lue lisää>

Jantteri84

Ruiskun sulake palaa

Recommended Posts

Dodii. Eli seuraavanlainen ongelma. Corollasta palaa ruiskun sulake. Itsellä loppuu älli kesken. 

 

Koneena siis 4-EFE. Kun sulake on vaihdettu uuteen niin auto saattaa pelittää jonkunaikaa. Tai sitten ensimmäisessä liikkeellelähdössä polttaa sulakkeen. Tyhjäkäynnillä eikä kuormattomana siis polta sulaketta. Lisäksi oman outoutensa asiaan tekee se, että peruuttamalla sulake ei myöskään pala. 

 

Selvästi sulakkeen palaminen siis johtuu siitä että kuorma ,liikkeellelähdettäessa kasvaa ja sulake sanoo poks. Mistä vikaa kannattaa lähteä etsimään?

Share this post


Link to post
2 tuntia sitten, Jantteri84 kirjoitti:

Dodii. Eli seuraavanlainen ongelma. Corollasta palaa ruiskun sulake. Itsellä loppuu älli kesken. 

 

Koneena siis 4-EFE. Kun sulake on vaihdettu uuteen niin auto saattaa pelittää jonkunaikaa. Tai sitten ensimmäisessä liikkeellelähdössä polttaa sulakkeen. Tyhjäkäynnillä eikä kuormattomana siis polta sulaketta. Lisäksi oman outoutensa asiaan tekee se, että peruuttamalla sulake ei myöskään pala. 

 

Selvästi sulakkeen palaminen siis johtuu siitä että kuorma ,liikkeellelähdettäessa kasvaa ja sulake sanoo poks. Mistä vikaa kannattaa lähteä etsimään?

Lambdan piuhat kannattaa ainakin tsekata pakoputkenpuolelta

Share this post


Link to post
On 20.7.2019 at 16.13, Janne_ kirjoitti:

Lambdan piuhat kannattaa ainakin tsekata pakoputkenpuolelta

Tänään tsekkailin lmbdan piuhoja jne. Liittimet ja johdotukset kunnossa. Autohan taas on toiminut viikonpäivät moitteetta... Tuo vika vaan olis kiva paikallistaa ja korjata ettei oo tiensivussa jälleen.

Share this post


Link to post

Tässähän on vielä virranjakaja? Sen sisällä olevan konkan vois kokeilla vaihtaa.

Edit: Jos siis se pääsulake palaa, vai se normaali EFI sulake?

Share this post


Link to post
1 tunti sitten, aFox kirjoitti:

Tässähän on vielä virranjakaja? Sen sisällä olevan konkan vois kokeilla vaihtaa.

Edit: Jos siis se pääsulake palaa, vai se normaali EFI sulake?

15 ampeerin efi sulake kärvähtää jos kärvähtää. Itsellä ainakin ideat alkaa olla loppu.

Share this post


Link to post
On 20.7.2019 at 13.34, Jantteri84 kirjoitti:

Dodii. Eli seuraavanlainen ongelma. Corollasta palaa ruiskun sulake. Itsellä loppuu älli kesken. 

 

Koneena siis 4-EFE. Kun sulake on vaihdettu uuteen niin auto saattaa pelittää jonkunaikaa. Tai sitten ensimmäisessä liikkeellelähdössä polttaa sulakkeen. Tyhjäkäynnillä eikä kuormattomana siis polta sulaketta. Lisäksi oman outoutensa asiaan tekee se, että peruuttamalla sulake ei myöskään pala. 

 

Selvästi sulakkeen palaminen siis johtuu siitä että kuorma ,liikkeellelähdettäessa kasvaa ja sulake sanoo poks. Mistä vikaa kannattaa lähteä etsimään?

Löytykö vikaa?

Share this post


Link to post

Toyota Avensis 1.8vvti -04 tyhjäköyntiä ja kaasutusta pelaa mutta kun lähtee maantielle niin ruiskun sulake palaa ja heti kun vaihtaa uuden niin käy sekunnin tai hörähtää ja palaa uudestaan. Kun antaa auton "jäähtyä" 30-45min niin taas pääsee uudella sulakkeella jonkin matkaa ehkä noin 1-20km. 

Ecu käynyt tarkistuksessa ja kunnossa, labdat irrotettu silti palaa, vikakoodia ei anna. Jollakin oli täällä palstalla corollassa sama vika mutta siitä ei tiedä tuliko ikinä kuntoon. Onko muilla lisää vinkkejä mitä käydä läpi? PS. Palaa myös isommalla sulakkeella eli jos laittaa 30A niin ei tule vielä toimintasavut ulos. 

Voiko bensatankin huohotin olla tukossa ja kun kuormitusta tulee niin pumppu alkaa alipainetta vastaan taistella ja ylikuormittuu niin saisi sulake palaa ja kun antaa aikaa odottaa niin paine tasaantuu ja taas mennään? 

Kyseessä siis efi sulake mikä palaa ei päävirta

Share this post


Link to post
Posted (edited)
21 minuuttia sitten, Laurimak3006 kirjoitti:

Voiko bensatankin huohotin olla tukossa ja kun kuormitusta tulee niin pumppu alkaa alipainetta vastaan taistella ja ylikuormittuu niin saisi sulake palaa ja kun antaa aikaa odottaa niin paine tasaantuu ja taas mennään? 

Kyseessä siis efi sulake mikä palaa ei päävirta

No tuonhan voit testata, kun jätän tankin korkin irti/löysälle

Mutta bensapumpun sulake on eri, kun efi...

Edited by MKTuning

Share this post


Link to post

Kokeiles maadottaako diagnostiikka liittimenkautta maihin, se on melkein ainoa kaavion mukaan mistä enää menis jos ecu ja lambdat ja niiden johdot ehjät.

Share this post


Link to post
2 tuntia sitten, Tane kirjoitti:

Kokeiles maadottaako diagnostiikka liittimenkautta maihin, se on melkein ainoa kaavion mukaan mistä enää menis jos ecu ja lambdat ja niiden johdot ehjät.

Tyhmä kysymys mutta tarkoitatko obd pistokkeen pinnejä vai mitä?

Share this post


Link to post

Joo sitä, tuota yllä olevaa kaavioo kun katselin niin näyttää sinne pistokkeelle tulevan yksi piuha EFIn takaa, jolloin jos piuha tai pistoke huonossa hapessa saattaa välillä polttaa sulakkeen.

Share this post


Link to post
33 minuuttia sitten, Santeri Kantoniemi kirjoitti:

Lieköhän 1zz-fe enää samankaltainen sähköjen osalta kuin linkittämäni 4e-fe:n kaavio.

Mistään ei tahdo löytyä alkuperäistä kaavioo.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Jaa juu täähän oli uudempi eikä 4efe :D

 

Muoks. Onko siinä pelkkä EFI sulake, celican 1zz-fe on myös EFI no.1 ja EFI no.2 sulakkeet. Ja celican kaaviossa on tyhjäkäyntiventtiili EFI no.1 takana ja lambdat EFI no.2 takana, joista toinen kiertää vielä mittariston takaa.

Edited by Tane

Share this post


Link to post
8 hours ago, MKTuning said:

No tuonhan voit testata, kun jätän tankin korkin irti/löysälle

Mutta bensapumpun sulake on eri, kun efi...

Jos tuohon alkuperäiseen kysäriin liittyen niin kyllä tuossa 4E-FE koneen kaaviossa bensapumppu on efi sulakkeen takana. Joten siinä tapauksessa kyllä vahvasti epäilisin nimenomaan sitä bensapumppua.  Elämänsä ehtoopuolella oleva pummpu, niin lämmetessään "leikkaa" kiinni, ja sen jälkeen ottaa virtaa niin paljon, että hajoo sulake. 

Uudemmista tapauksista, niin pitäisi kyllä saada se kaavio käteen..  Mutta jos se pumppu on tuon sulakkeen takana, niin kyllä se sitten aika vahva ehdokas on myöskin.  Kannattaa myös tarkistaa, ettei se elektroniikka, joka laskee pumpun pyörimisnopeutta (taitaa olla pelkkä vastus) ole oikosessa.  Kun kylmänä varmaan pumppu pyörii täydellä teholla, kun rikastin on käytössä. Sitten kun lämmöt nousee, niin tiputtaa sitä pumpun pyörimisnopeutta, jolloin tulee tuo osa käyttöön.  Sopis kovin loogisesti tuohon käytökseen. 

 

Share this post


Link to post

 https://www.google.com/search?q=1zz-fe+sähkökaavio&client=ms-android-hct&prmd=imvn&sxsrf=ALeKk02IsNmLgdA-rWczllpNl6j6xrD47Q:1594973015956&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjv_KrA6dPqAhWLwqYKHX0FC2oQ_AUoAXoECAoQAQ&biw=360&bih=592&dpr=3#imgrc=Pm0WQPXWgWpdkM

Tuolta löytyi kaavio ja nyt tutkittu vähän. Kun sulake palaa niin obd pistokke saa yhteyttä testeriin. Sulake kun vaihdetaan ja viiärrat päälle niin tieto tulee ulos. 

Share this post


Link to post

Kellään tietoa missä on ruiskun ja polttoainepumpun rele kun ei jumalauta löydy vaikka mielestäni kaikki käyny läpi niin aina vaan pyörii. 

Share this post


Link to post

Olikos näissä lambdan lämmitys myös ko sulakkeen takana. 

Jos lämmitys mennyt lambdasta rikki tai piuha pelkästään

Share this post


Link to post
On 21.7.2020 at 16.56, Forestman kirjoitti:

Olikos näissä lambdan lämmitys myös ko sulakkeen takana. 

Jos lämmitys mennyt lambdasta rikki tai piuha pelkästään

En tiedä mutta näyttäisi siltä että jossain releessä on jonkinlainen vastus kun ohittaa releen antamalla suoran virran pumpulle niin toimii. Täytyy vetää pumpulle omat johdot 

Share this post


Link to post

ei siellä oikein oo muuta kuin virtapiirin avausrele jos katsoo sitä ylhäällä olevaa kaaviota.  Kyllä tuon pitäisi jostain löytää, kun olis hyvä löytää, ettei aiheuta isompia vaurioita, kuten vaikka johtopaloa tms. 

Share this post


Link to post
16 minuuttia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

ei siellä oikein oo muuta kuin virtapiirin avausrele jos katsoo sitä ylhäällä olevaa kaaviota.  Kyllä tuon pitäisi jostain löytää, kun olis hyvä löytää, ettei aiheuta isompia vaurioita, kuten vaikka johtopaloa tms. 

Niin olis mutta kun ei löydy mistään ja mitään relettä ei ole merkattu mikä on. 

Share this post


Link to post
3 hours ago, Laurimak3006 said:

Niin olis mutta kun ei löydy mistään ja mitään relettä ei ole merkattu mikä on. 

Joo niitä on joskus vaikee löytää.  Toi kyllä "pitäisi" olla siinä moottoritilassa olevassa sulakerasiassa.  Tosin voi kyllä olla ecun vieressä keskikonsolin sisälläkin. 

varmaan ootkin koittanut netistä metsästää, mutta uudempiin ainakin löyty tuolta ihan ladattavaksi releiden sijaintikuvat. 

https://www.auto-manual.com/toyota/toyota-corolla/

 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...