Jump to content
Sign in to follow this  
Pess1

camry radio

Recommended Posts

radio kuuluu moottori sammuksissa hyvin mutta kun laittaa käyntiin niin surisee aika paljon, jos menen tuonne kaupunkiin niiin alkaa vähän paremmin kuulumaan kun sivukylässä. Antennivahvistin motonet vain pahensi ongelmaa, häiriönpoistaja motonet ei silläkään mitään vaikutusta, ja asennuskin onnistui output ja input ja ground siinä vaan oli. Autosta myös jonkin verran kuuluu se perusongelma eli "turbon" vinkuminen luulin että toi häiriönpoistaja ois auttanut mut ei. Huomasin myös sellaisen jutun kun maajohto on poikki, niin ei haittaa soitin lähtee päälle kun tökkää antennin johdon paikalleen kuuluuko normaalisti olla noin maadoitusta antennipiuhassa?  Eikös tämä turbon vinkuna yleensä maaongelmiin viittaa, millä siitä pääsisi eroon kannattaisko mun vetää akun - navasta uus maadoitus vai mitä mitä? gugletin niin sekin voisi auttaa ainakin vinkunaan kun vetää pienen maajohdon moottoritilasta esin iskariyläpää mutterista konepeltiin vaikka pienellä poraruuvilla ? Vinkkejä ehdotuksia? ,, Itse olen niiin vannoutunut radio ihminen vituttaa tämmönen , en usb tikuista tykkää juurikaan kun niihin pitäis jaksaa aina ladata eri musiikkeja.  Soitin alpine cde 9880r ja alpinen kta joku pieni soittimen taa asennettava vahvistin mulla kiinni, erkat tulossa lähiaikana subbarista en vielä tiedä. Tietääkö joku mitkä noi camryn vakiot 6x9 on tehoiltaan? 

Vinkuu? Nousee/laskee kierrosten tahtiin? Saattaapi laturi olla tiensä päässä, antaa kipinää hiilien & liukujen välistä.

Rätisee? Sytkäpuolella tulossa remppaa: konkka, kansi, puola, piuhat?

Uus lucaksen laturi tai ei uus mutta 60tkm ajettu,  eikös toi ole aika yleinen vika toi vinkuminen, vinkuu joo kierrosten tahtiin, volume 0 niin kuuluu ei mitenkään paha ääni mut kuitenkin. Sytkäpuolella konkka uus kansi pyöriä uutta, piuhat tilasin uudet autodocista ne vielä matkalla. Voisko johtua piuhoista vaikka ei nekään huonot ole ei nyi mut lievää tehottomuutta niin siks ne tilasinkin. 

On myös syytä tosiaan tsekata auton omat maadoitukset eli akun ja korin sekä korin ja moottorin väliset. Antennijohdon vaippa on maadoitettu ja saa toki maita sitä kautta, antennin kautta toteutuva maadoitus kannattaa minimoida kytkemällä soittimen runko hyvin ajoneuvon runkoon. Eli soittimen takaa jollain riittävän paksulla piuhalla (1,5-2.5 mm2) johonkin kojelaudan alla olevaan viralliseen maadoituspisteeseen. Vinkuminen ja rätinä voi johtua tosiaan noista aiemmassa viestissä mainituista mutta jos niidenkään korjaus ei auta niin vinkumista yleensä vähentää myös soittimen ja vahvistimen maapotentiaalien yhdistäminen, eli rungot yhteen jollain riittävällä johdolla.

Kierrosten mukaan nouseva vinkuminen on laturista tulevaa. Ja Lucas ei ole uusi vaan kunnostettu. Mutta häiriö voi tosiaan siirtyä sekä virtapiuhaa että antennia pitkin radioon.

Sytkähäiriössä rätinän taajuus muuttuu kierroksilla.

Aivan. En ole varma rätinän taajuudesta muuttuuko kierroksilla. Mutta radion kuuluvuuteen voisi auttaa parempi antenni sellainen pitempi kun kerta kaupungissa kuuluu ongelmitta mutta sivukylässä ei. Camryasähän tai minulla ainakin on 2 antennia apilariasa ja katolla mut mulla ainakin katolla oleva pois käytöstä. Apilariantennikin mulla on vähä patentti sikaliimalla vain liimasin ja pihdeillä puristin jonkun vw golfin antennin kiinni katkenneeseen nysään on se nyt ihan pitkä kuitenkin. Niin ja tosiaan sammuksissa kuuluu käynnissä ei hyvin, niin jotain häiriöö ottaa tosiaan vittu jostakin, seuraavaksi täytyy kai kokeilla maadoitusta parantaa ja odottaa postista piuhoja. Moottoritilan maat oli ainakin kunnossa kun tsekkasin. En oikein usko että hiilikuitupiuhat häiriöö tekee ja auto ei pahemmin nyi. Mut tosiaan jännä ongelma.