Jump to content

Rav4 2001


Ozzy

Recommended Posts

Mikähän vois olla vialla 2001 rav4 2,0 bensa vehkeessä kun ei pukkaa sisälle lämmintä ollenkaan ja lämpömittari elää omaa elämää saataaa noussa lämmöt melkein tappiin ja sitten kohta aivan silmissä laskee normaaliin

Link to comment

Joko termostaatti jumittaa tai paineet katoo jäähdytysjärjestelmästä.  Kannattaa tarkistaa, että vesipumppu ei liruttele tiivisteestä. Tarkista myös, ettei syylärin ylä tai alapääty ole haljennut. Ja taitaa olla se vesiletkun liitäntäkin moottorissa muovinen, niin sekin hyvä aihio, mistä voisi vuotaa nestettä. 

Sisälle alkaa varmaan lämpöä tulla sen jälkeen kun nesteet kiertää järjestelmässä ja ylimääräiset ilmat poistuneet. 

 

Link to comment

Omassa Camryssä 2AZ-FE:ssa oli käynyt "perinteiset": Keskimmäiset/takimmaiset kolme pulttia korkannut lohkosta. Tuumasin korjata vian VW:n millin paksummilla ja hiukan pidemmillä pulteilla... Onnistumisesta ei tosin ole vielä takeita kun homma tekemättä. Multa jää noita pultteja sitten yli jos homma tuntuu toimivalta ja joku muu haluaa urheilla samassa lajissa.

Link to comment
On 28.9.2022 at 12.53, Heikki Saarikoski kirjoitti:

Omassa Camryssä 2AZ-FE:ssa oli käynyt "perinteiset": Keskimmäiset/takimmaiset kolme pulttia korkannut lohkosta. Tuumasin korjata vian VW:n millin paksummilla ja hiukan pidemmillä pulteilla... Onnistumisesta ei tosin ole vielä takeita kun homma tekemättä. Multa jää noita pultteja sitten yli jos homma tuntuu toimivalta ja joku muu haluaa urheilla samassa lajissa.

Homma tehty ja ekat 20kilometriä ainakin toiminut. :P

Eli tarvit erikoispitkän (min.150mm) 10-10.5mm poran, 1.5x12mm kierretapin pitkänä tai jatkolla ja VW:n n. 12-15mm pidemmät pultit. Ainakin Autodocista löytyy numerolla 586.360. Itselle jäi noita 5kpl yli kun vaihdoin vain ne kolme vikaantunutta... Mitään muita porauksia ei tarvi tehdä, millin isommat pultit menee kannesta ja lohkon yläreunasta läpi. Lisäksi tein vielä lohkon pultinreikiin niin isot seevaukset kuin mahtuu.

Varoitus! Kannattaa tarkastella öljykanavien sijaintia ennen pidempien pulttien laittamista. Tarkasti en katsonut mutta näyttäisi siltä että, koneen etupuolella pitkittäinen öljykanava menee heti kannenpulttien alla. Toiseksi, tämä remontti kannattaa tehdä mieluummin nopeammin kuin hitaammin kun huomaa että nestettä alkaa kulumaan. Teräksinen kannentiiviste kaivaa vuotaessaan urat melko äkkiä alumiiniin. Tässä tapauksessa nestettä on lisäilty n. puolisen vuotta vähäisillä kilometreillä ja kannessa näkyi jo hiukan tiivisteenkuvaa.

Link to comment

www.voelkel-shop.com tuolta löytyy suoraan kierteen korjaus sarja alkuperäisille 1az-fse pulteille(45e), noilla aikoinaan tein aveen ja kesti n.40tkm ennen kuin vaihdoin auton.VOE04019 toi tais olla nro

Edited by celica gt
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...