Jump to content
Sign in to follow this  
Nupe

M: Corolla KE-17

Recommended Posts

Pitkän harkinnan jälkeen laitetaan myyntiin Sprinter Corolla ajan- ja rahanpuutteen (opiskeluiden) takia. Auto kaipaa arvoistansa huomiota ja huolenpitoa. Ei mikään näyttelyauto, ns. pelastettu museoinnilta, kuitenkin varsin kohtuullisessa kunnossa.

Vuosimalli 1970, käyttöönotto 1971.

1.3l 4K-moottori, sekä nelilovinen laatikko. Moottori tiettävästi remontoitu n. 2010 kun auto kunnostettu 15 vuoden seisonnan jälkeen. Tällöin myös reilusti peltiä hitsattu uusiksi ja pohja massattu. 

Minulle auto tuli vuonna 2015, jäänyt seisontaan ajokuntoisena 2017 katsastusleiman umpeuduttua. Itse ajoin tänä aikana yli 10 000km. Leimalle etuiskaritornien, sekä kuskinpuolen lokasuojan/helmakotelon ruostevaurioiden hitsaus. (Iskaritornien ruosteet saa katsastusmiehen mukaan hitsata.) Käynnistelty säännöllisesti ja ajettu pientä lenkkiä, kaipaa varmasti pientä herkistelyä seisonnan jäljiltä. Kerkiää vielä mainiosti FinnJAEen.

Minun aikana laitettua mm. :

-Uudet kesärenkaat

-Öljyt, öljynsuodatin, ilmansuodatin, kärjet, tulpat, tulpanjohdot, jakajan kansi ja pyörijä ym. tämän ikäisen perus kulutusosaa

-Startti

-Etupyöränlaakeri

-Kytkinvaijeri

-Akku

Lisäksi löytyy mukaan:

-Uudet etuiskarit (Tokico)

-Puslasarja takaripustukselle

-Uudet pallonivelet eteen

-Mazdan vanteet talvirenkailla

-Imu-pakosarja ja jumittunut 3K-kansi (kannesta joku seppä varmaan saa ihan käyttökelpoisen vielä)

Hintapyyntö alkuun vaikka 3000€. Tarjouksia ja kysymyksiä otetaan vastaan. Ja arvohan Sprintereissä vaan nousee :)

Auto on Lahdessa.

Kysymyksiä saa laittaa: nuutti.sa(a)gmail.com

Corolla.jpg