Jump to content

corolla e11 ajovalon säätömoottori

Recommended Posts

Heipä hei!  pitäs vaihtaa umpio "mulkosilmä" corollaan 1,6 vm -98 mutta nyt loppui äly: oon ottanu umpion irti.....helppo homma, mutta .......millä helkkarin ilveellä säätömoottorin saa irti?

oon pyöritelly ja en oikein uskalla hirveesti voimaakaan käyttää . oon niitä vaihdellu muutamiin eri merkkisiin autoihin ja kun pyöräyttää niin yleensä löytyy joku asento jossa se selvästi

loksahtaa irti. mutta tää corolla on nyt ihan ihmeellinen. siinä moottorin alaosassa eli siinä kohti jossa se akseli niinku on näkyy semmonen muovinen olisko joku säätöruuvi??? mikäköhän niksi

tuohon on.jos joku tietäs ni oisin kiitollinen

Ei tuommosesta Corollan säätömoottorista oo kokemusta, mutta toimiskohan samalla tyylillä kuin esimerkiksi Avensiksessa, eli sen moottorin kun saa käännettyä irti siitä umpiosta, niin sitä pitää vaan yksinkertaisesti niin kauan pyörittää sitten aukipäin niin kauan että se irtoo sieltä. Älä siis vedä väkisin, ota pyörittämällä siitä vaaleasta osasta jossa on ruuvin/pultin kanta. Se on kohtuu pitkä se jenka, mut näkee sen kun alkaa pyörittämään että se moottori työntyy pois umpiosta päin.

Onko se siis tämän mallinen se mulikka siellä?

No prkle. Meni uuteen viestiin tuo kuva. :freak:

Edited by MTi

Joo, kyllä se tuosta kiertämällä lähti.ei ollukaan päässä sitä palloa niinkuin yleensä.umpiossa oli kierretangolle vaan vastakappale.on se helppoo kun tietää.eipä noita mistään korjausoppaista löydä

Siis ohjeita