Jump to content

Kaasuttimen säätöruuveista vielä (2A)


maid

Recommended Posts

Täältä saanu niin hyvät vastaukset aiemmin, niin kysytään vielä tyhmänä.

Osaako joku ulkomuistista sanoa, miten päin nuo säätöruuvit meni 2A moottorin kaasuttimessa (AE80, kiinteäkurkkuinen Aisan). Iso sormiruuvi ylempänä ja selvästi helpommin tarjolla, sitten pienempi sormiruuvi alempana, ja kolmantena korkin alla oleva ruuvi. Sen tiedän että korkin alla oleva on seosruuvi, mutta kummin päin nuo sormiruuvit menee, hitaan ja nopean tyhjäkäynnin säätö niistä?

Tyhjäkäynti on taas vaellellut turhan nopealle ja tuosta isommasta ruuvista saa pyörittää vastapäivään ns. loputtomiin eikä tapahdu mitään, myötäpäivään jos kiristää niin nousee entisestään kierrokset lämpimällä moottorilla. Sitä pienempää sormiruuvia en löydä millään vaikka etsinyt lampun ja kameran kanssa. Voiko se olla irronnut kokonaan ja jäänyt sen takia tyhjäkäynti kovalle, vai enkö nyt vaan osaa. Viimeksi niitä keväällä pyörittelin sen kaasuttimen täysrempan jälkeen että kyllä ne siellä on todistetusti olleet. Seosruuviin en ole koskenut missään vaiheessa.

Jos ei tuo puuttuva ruuvi selitä niin sitten varmaan imee taas ilmaa jostakin. Kierroksilla toimii ihan nätisti.

Link to post

Siitä isokantaisesta tosiaan säädetään tyhjäkäynti. Hieman ylempänä on kyllä pienempi, joko ristipäinen tai tasakantainen ruuvi, jolla saa säädettyä rikastuksen aikaisen korotetun tyhjäkäynnin. Ota vaikka ilmanputsari kokonaan pois, avaa käsin kaasua hieman ja liikuta ryyppyläppää, näet alempana vivuston johon läpän liike vaikuttaa ja ryypyn ollessa ns. päällä, tuo vipu jää kantamaan kaasuvipua. Vois myös olla ettei ryyppy lähde kunnolla pois päältä, joten siitä johtuu myös tämä satunnainen korkea tyhjäkäynti. Kylmänä läpän tulisi mennä täysin kiinni, kun kaasua käyttää pohjassa ennen starttia. Käynnistyksen jälkeen läppä pitäisi hieman avautua siihen vaikuttavan alipainekellon ohjaamana, tällöin moottori saa paremmin ilmaa ja käy siten korkeammilla kierroksilla hyvin. Jos alipainekello vuotaa läpi eikä aukaise läppää, on käynti silloin vaikean kuuloista. Hetken kuluttua bi-metallijousi alkaa kääntämään ryyppyä pois päältä ja seuraavan kerran kaasua käyttäessä sen pitäisi kytkeytyä kokonaan pois, eli läppä täysin auki. Tuon jousirasian käännöllä voit kokeilla, kanittaako se edelleen kuumana läppää ettei aukea kokonaan. Bi-metallijousi saa jännitteensä laturilta, jos latauksessa tai säätimessä on häikkää, tuo ei toimi oikein. Charge-sulake tällöin kannattaa tarkistaa ensimmäisenä.

Link to post

MF2926A.png

Laitetaas viä kuvaa niin helpompi selitellä.  Yllä olikin jo täydelliset ohjeet.. mutta sen tyhjäkäynnin ruuvin siis helpoiten löytää just siitä, että se on tuo mikä ottaa siihen mihin tuo kaasuvaijeri tulee. 

 

Link to post

Sen rikastimen läpän pitää myös mennä kuumana täysin pystysuoraan asentoon, kun katsot ilmanputsri irti kaasuttimen kurkkuun. Jos kuumassa koneessa sormella suljet sitä läppää ja jousi ei palauta takaisin on säätö väärä tai se bi-metallijousi poikki.

Siihen nopean joutukäynnin ruuvin väliin pitäisi myös jäädä lämpöisessa koneessa väli myös ruvin ja nokan väliin.

Palauttaako kaasuvaijeri helposti, siellä pitäisi olla vetojousi kaasuttimen rungossa joka vetää kaasun takaisin. Sekin voi olla kuoleentunut tai itse vaijeri jumii.

 

p.s Taisi olla 2 tai 3 alipainekelloa jo tuossa kaasuttimessa kiinni pelkästään. Rikastimen alipainesäädin, joka vetää imun päälle, sitten on 2-kurkun alipainesäädin ja vielä kaasun hidastin alipainekello, kun päästää kaasun pois. (Estää kierosten nopean laskun)

Noiden lisäksi vielä virranjakajassa ennakon alipainesäädin. Noista jokaisesta voi imeä ohitse ilmaa koneeseen.

Voit kokeilla niiden ehyyden joko itse imaisemalla letkulla tai sitten kytket letkulla lääkeruiskun alipainekelloon, ei pitäisi jaksaa vetää montaa senttiä ja palautuu takaisin jos ei vuoda.

Sitten oliko vielä sellainen harmaa/vihreä alipainekello, joka ohjaa ilmaa letkustossa riippuen imusarjan alipaineesta. Vai oliko se vain muuttuvakurkkuisissa. Sekin jos meni rikki, niin vaikutti käyntiin, kun imi väärin alipaineet.

 

 

Edited by Laju
Link to post

Ok eli se on tuo isompi ruuvi sitten kuitenkin mistä pitäisi säätyä, nyt kovemmalle päin pystyy säätämään mutta alaspäin kierroksia ei. Tyhjäkäynti on sinänsä luotettavasti pielessä että se on nyt koko ajan viimeisen kuukauden ajan ollut ehkä tuplat siihen nähden mitä pitäisi, lämpimällä koneella. Ehkä ensimmäiset puoli minuuttia ihan kylmällä koneella käy normaaleilla kierroksilla.

Ne mitä on tehty ja katottu niin ryyppyläppä pysyy kyllä auki kun sinne kurkkaa lampun kanssa ja saa painaakin sormella sitä "perhosta" kiinni niin palautuu samantien aukiasentoon, kakkoskurkun alipainekalvo pitäisi olla kunnossa kun vaihdettiin keväällä kun kaasutin purettiin, silloin oli muunlaista ongelmaa eli n. puolet tehoista kateissa kun kakkoskurkku ei auennut ollenkaan, nyt löytyy tehot taas. Samalla imeskelin virranjakajan alipaineletkusta enkä ainakaan huomannut että olisi vuotanut. Kaasuvaijeria kun nykii niin minusta palauttaa ihan tarttuilematta myös.

Tähän jää vissiin nyt sitten ilmavuoto jossain muualla vielä. Kattelin tuossa alfamerin kirjaa taas niin siinä on alipainekello kaasuläpälle mainittu mistä jos irrottaa/tukkii letkut niin sanottu että tyhjäkäynti nousisi 1500-2000rpm tienoille ehjällä kellolla ja laskee normaaliksi kun letkut on kiinni. Pitää varmaan tuo kattoa vielä vuotaako siitä.

Link to post

Yks vielä mistä voi saada ylimääräistä ilmaa, niin virranjakajan alipainekellon kalvo jos on rikki, niin tekee kanssa tuon, että nousee tyhjäkäyntikierrokset.  Nyt en muista varmaksi, oliko toi kello yhdellä vai kahdella letkulla?  Jos kahdella, niin voi myös vuotaa letkusta toiseen. 

Noissahan tehtiin suomimodifikaatio jossa yhdellä t-haaralla ja letkumuutoksella huolehdittiin ettei tuonne kalvolle pääse valumaan bensaa/kosteutta, joka rikkoisi sen kalvon.  Letkut saattaa siis erota niistä, mitä on esim. toyotan epc:llä.  Jos ne kalvot on menneet rikki,  niin voin koittaa kaivaa arkistojani, jos löytäsin vielä sen Korpivaaran ohjeen jostain. Jos taas jakajan kavo on kunnossa, niin tuossa on tuo jo tehty ja ei tarvi tästä tiedon murusesta murehtia :D 

Link to post

Kirjoitin väärin, sen imun alipainekello vetää imun tietysti pois päältä. Jos vaijerissa on löysää ja kaasuvipukin osuu jo tyhjäkäynnin kohdalta siihen ruuvin kannan runko-osaan, niin sitten vaikuttaisi kyllä ilmavuodolta.

Miten itse imusarja ja lohkon väli tai sitten kaasuttimen ja imusarjan välin tiiviste.

Oletko kokeillut suihkuttaa brake clean:a tai muuta sprayta letkujen ja kellojen lähistölle?

3 minuuttia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

Yks vielä mistä voi saada ylimääräistä ilmaa, niin virranjakajan alipainekellon kalvo jos on rikki, niin tekee kanssa tuon, että nousee tyhjäkäyntikierrokset.  Nyt en muista varmaksi, oliko toi kello yhdellä vai kahdella letkulla?  Jos kahdella, niin voi myös vuotaa letkusta toiseen. 

Noissahan tehtiin suomimodifikaatio jossa yhdellä t-haaralla ja letkumuutoksella huolehdittiin ettei tuonne kalvolle pääse valumaan bensaa/kosteutta, joka rikkoisi sen kalvon.  Letkut saattaa siis erota niistä, mitä on esim. toyotan epc:llä.  Jos ne kalvot on menneet rikki,  niin voin koittaa kaivaa arkistojani, jos löytäsin vielä sen Korpivaaran ohjeen jostain. Jos taas jakajan kavo on kunnossa, niin tuossa on tuo jo tehty ja ei tarvi tästä tiedon murusesta murehtia :D 

Taisi olla yhdellä ja 12v 3:lla putkella. Tuollaisesta ohjeesta sinällään ole hittaa jos jollain toisella on eri koneessa

Link to post
16 minuuttia sitten, Laju kirjoitti:

Taisi olla yhdellä ja 12v 3:lla putkella. Tuollaisesta ohjeesta sinällään ole hittaa jos jollain toisella on eri koneessa

EI kun se mun ohje on nimenomaan 2A/4A koneelle (corolla / Carina II)  ja tuolle kaasarityypille.  Siinä oli sama ongelma, että valutti sitä polttoainetta /kostetuta sinne jakajan kalvolle, joka hajosi sitten pakkasella.  Ja tuo modi tehtiin Korpivaaran (silloinen maahantuoja)  kaikkiin jostain päivämäärästä eteenpäin tuoduista autoista, ja vanhemmissa tuo piti tehdä huoltojen yhteydessä. Mutta aina mahdollista, että joku auto on päässyt lipsahtamaan ohi korjaamatta.  

Ja sitä Carina II:sta ja Corollaa kyllä on muistaakseni sekä kahden letkun että yhden letkun versiona.  Ellen ihan väärin muista, niin Carina II:ssa ennen faceliftiä on 1:llä kalvolla.  tai sitten se meni sen mukaan, että jos on kärki sytytyksellä, niin on yhdellä putkella, ja elektronisella on sitten jo kahdella putkella jakajalla.  

Ja joo olet oikeassa, että vastaava modifikaatio tehtiin myös 12v venaisiin EE corolliin.  Tuo ohje taisi olla toyssinkin arkistoissa joskus. 

Link to post

20211025-001714.jpg20211025-001723.jpg

Otin tuossa kuvat jakajasta vaikka eihän niistä kalvon kuntoa näe mutta letkut näkee mitä tulee. Kärjethän siellä vielä kurkkii vaan nekin joku aika sitten vaihdettu. Tuon kellolle menevän kumiletkun joku aika sitten irrotin ja en ainakaan omilla keuhkoilla ilmaa liikkumaan saanut kun toisella letkulla yritin sinne puhaltaa.

Tuossa ensimmäisessä kuvassa jäin miettimään tuota jakajan akselin yläpuolella olevan yksinäisen "kärjen" tarkoitusta. Kun ei kosketa mihinkään, missään akselin asennossa. Kuuluuko olla näin.

Link to post
20 tuntia sitten, maid kirjoitti:

20211025-001714.jpg20211025-001723.jpg

Otin tuossa kuvat jakajasta vaikka eihän niistä kalvon kuntoa näe mutta letkut näkee mitä tulee. Kärjethän siellä vielä kurkkii vaan nekin joku aika sitten vaihdettu. Tuon kellolle menevän kumiletkun joku aika sitten irrotin ja en ainakaan omilla keuhkoilla ilmaa liikkumaan saanut kun toisella letkulla yritin sinne puhaltaa.

Tuossa ensimmäisessä kuvassa jäin miettimään tuota jakajan akselin yläpuolella olevan yksinäisen "kärjen" tarkoitusta. Kun ei kosketa mihinkään, missään akselin asennossa. Kuuluuko olla näin.

Jep. Kärjellinen ja se on yks kalvonen.  (elektronisessa versiossa (Carina II)  on sitten kaksi kalvonen, niin kuin muistelinkin) . Imemällä liikkuu toi kärkien ajotus.  Ja kalvo kunnossa, jos ei puhaltamallakaan vuotanut.  Tosiaan huopa pitäisi olla tuolla voitelemassa tuota jakajan akselin kohtaa, mihin kärjet koskee.   

 

Link to post

Noihin myytiin 90 ja 2000 luvulla ainakin piranha nimistä kärjetöntä sytytystä. tuli suoraan noiden alkuperäisten kärkien tilalle ja ei tarvinnut sitten enää olla säätämässä kulunutta jakajaa. Ebays:ssä oli joitan vielä myynnissäkin. Tai sitten vaihtaa uudemman jakajan jos haluaa kärjistä eroon.

Varsinaiseen korkeaan tyhjäkäynnin ongelmaan ei auta kuitenkaan.

Link to post
2 tuntia sitten, CamryPappa kirjoitti:

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2322090.m570.l1313&_nkw=electronic+ignition+kit+toyota&_sacat=0

Tuosta 402 tuotetta, eiköhän joku ole oikea...

Ja olen asennellut noita omiin vanhuksiini aina, hyvin pelittää.

Mullakin hiluxissa ollu halvin ebayn merkitön setti nyt vissiin viis vuotta käytössä ilman ongelmia. 

2A:n ehkä kuitenki kaivaisin 4A-L jakajan kun niitä vielä kohtuudella löytyy. Pääsee samalla eroon ulkosesta puolasta ja esivastuksesta. 

Ja tuohon imuvuotoon. Todennäkösesti esim. Läppäakselilta vetää ilmoja jos letkut ym kunnossa. Alkaa olla oireena kaikissa tämän ikäluokan kaasareissa.. 

Link to post

Olen tuota kärjetöntä meinannut laittaa hyvän aikaa, lähinnä nyt kahden vaiheilla että raaskinko sijoittaa kun oman tutkimuksen perusteella ainoa käypänen olisi Lumenitionin optinen sarja mikä menee sovitepalojen kanssa melkein 250e hintaan kaikkineen, ja pitäisi säilyttää vanha puola vielä sen kanssa.

Noita sarjoja näyttää löytyvän paljon, mutta käytännössä mikään ei sovi NipponDenson jakajaan, joka on vastapäivään pyörivä (counter- tai anti-clockwise lontooksi) mikä tässä on. Kaikki halvemmat kärjettömät on vain ja ainoastaan myötäpäivään pyörivään Densoon. Autoracing.fi:ltä löytyy Lumenitionin sarja joko pysty- tai vaakasuuntaisella lukijalla n. 200e mutta sovitesarjaa vastapäiväiseen densoon ei heilläkään ole varastossa ollut aikoihin, vaan menee ebay-hommiksi ja tulee n. 50e.

Link to post
35 minuuttia sitten, maid kirjoitti:

Olen tuota kärjetöntä meinannut laittaa hyvän aikaa, lähinnä nyt kahden vaiheilla että raaskinko sijoittaa kun oman tutkimuksen perusteella ainoa käypänen olisi Lumenitionin optinen sarja mikä menee sovitepalojen kanssa melkein 250e hintaan kaikkineen, ja pitäisi säilyttää vanha puola vielä sen kanssa.

Noita sarjoja näyttää löytyvän paljon, mutta käytännössä mikään ei sovi NipponDenson jakajaan, joka on vastapäivään pyörivä (counter- tai anti-clockwise lontooksi) mikä tässä on. Kaikki halvemmat kärjettömät on vain ja ainoastaan myötäpäivään pyörivään Densoon. Autoracing.fi:ltä löytyy Lumenitionin sarja joko pysty- tai vaakasuuntaisella lukijalla n. 200e mutta sovitesarjaa vastapäiväiseen densoon ei heilläkään ole varastossa ollut aikoihin, vaan menee ebay-hommiksi ja tulee n. 50e.

Aivan ei auennut miksi kärjetön vaatisi pyörintäsuunnankin, kun itse jakaja jää kuitenkin ennalleen?

Jos tarkoitat että se pohja on peilikuva, niin eikös tuon peltilipareen saa käännettyäkin tunnistimen alta tosin päin. Tuo ainakin väittää sopivuuden 2T:stä 4A koneisiin ja hinta 50£ + verot.

https://www.ebay.co.uk/itm/121041410872?fits=Car+Make%3AToyota|Model%3ACorolla&_trkparms=ispr%3D1&hash=item1c2ea15b38:g:O5QAAOSwlB1fqXHz&amdata=enc%3AAQAGAAACkPYe5NmHp%2B2JMhMi7yxGiTJkPrKr5t53CooMSQt2orsSdklQMNJI57wiNVfrbj6jFph03g6J6NI0oEmx9RaBYIlNc8%2BUtfrGa8GonCg8oLl0IT%2BN0vFFWbSUpTY%2FkuA%2Bdt%2FqS%2B%2Fk1oQMP71yxYrFOEGqiC44FNtb%2BuFV9cKWbzX1iN%2FPRCxwTcUYdUK9jwUzAMi1VAbJe0jW1gZa3gYwordH%2FiWSLJxogqpeDFoRDTEuQkGjXsD9BljphGgVjMjPEI3pamhJM1AM%2BF%2FA4vYe4xHdmplzy1EvpNVdwA2QoGgKcaxdtJlGcfIFGdU%2F1Bwj74axHQQ7AQOWVFcUxVi68v7gbsZMfZdvkU47sBfuK8eBAbIn2PZB91PvDfDGc60hQg3MO2N6hVhso%2FnEiJvTSv7NfDYS%2F9zQVLjs10Ah4OtBdMWCmHSfQUgHZf7IH2RnqAGcQ4NP0K%2BypwTcjAmPo7Rm6qQa6sfKDC23BdDl5agr0FO3bvBU24DupWv767ZKZSdJgspEWWrqF2D11jqJHXfcXwUuSZEVTmAQw%2FtGWR5uNjhmiV5DyQYSSgS51W469uXc4I%2ByJcV84vqXGKZBnRWjGE7ybWHaUBrlYTYOVCT6SPxSp48qChSv3oozss8AJnqqO2aocfziCnAiIsFJvHz4DnW57eCMFUk214dCToeo1arv1Y8trOd%2FzTdA%2B8iZgrPT75xomvhQSHh4lzr%2Fj4dwcjkHUa%2BnH0LrQquTu17kC08qn5EIOrrP2RUflcs6pta20ZQ%2Bk53%2FYDLQz56rWtH8kNBX2NXFtLsTzP46n21iDb2O5h5FatxpMDJIEjkRbqCVc%2FLicZVKWmC9yrwsA%2B6KmA7jGxXFD4eJWY9T%2BOpZ|clp%3A2499334|tkp%3ABFBMhIWI1Zdf

 

Link to post
6 tuntia sitten, jutila kirjoitti:

Mullakin hiluxissa ollu halvin ebayn merkitön setti nyt vissiin viis vuotta käytössä ilman ongelmia. 

2A:n ehkä kuitenki kaivaisin 4A-L jakajan kun niitä vielä kohtuudella löytyy. Pääsee samalla eroon ulkosesta puolasta ja esivastuksesta. 

Ja tuohon imuvuotoon. Todennäkösesti esim. Läppäakselilta vetää ilmoja jos letkut ym kunnossa. Alkaa olla oireena kaikissa tämän ikäluokan kaasareissa.. 

Läppäakselilsta voi vetää ilmaa mutta eikö se oirehdi myös etätasaisena käyntinä silloin. Sprayllä näkisi.

Link to post

Jos tuo nyt auttaa rajaamaan mistä voisi imeskellä, niin tämä tuli suht yllättäen tässä kesällä. En heti huomannut kun putkessa on ollut reikäinen kohta ja pienet sivuäänet sitä myötä menneet ohi ennen kuin alkoi kiihtyä kunnolla tuo käynti ja työntää taas bensaa raakana putkeen niin että paukahtelee. Keväällä laitettiin kuntoon kaasutin ym. ja silloin toimi ihan nätisti jokusen kuukauden. Tyhjäkäyntiä sai säädeltyä normaalisti ja oli siistiä. Sillon ei ollut sitäkään että rupsutti palamatonta bensaa putkessa mikä oli ennen kaasuttimen laittoa.

Nyt sitten tyhjäkäynti on tosiaan kovalla mutta tasaista, ja tulee sekunnin-parin välein pieni paukahdus putkeen kun päästää syttymätöntä bensaa läpi, lisäksi rupsaa taas enemmän kun laskee kierroksia ajaessa moottorijarrulla vaikka. Kai tuo ihan imuvuotoon "kuuluu" mutta epäilen jos siellä läppäakselilta vuotaisi, niin ei kai se yhdessä yössä tulisi. Ajossa toimii ihan hyvin ja nätisti, vähän ehkä välillä pintakaasulla nytkähtää niin kuin jäisi joku kipinä välistä, mutta en tiedä kuvittelenko. Kiihtyy ja kulkee normaalisti.

Pitää suihkutella taas uusiksi starttipilotilla sillon viimeksi etin, mutta vika oli lopulta kaasarissa ja sen kakkoskurkun avaamattomuudessa, nyt kuitenkin tiedän että tämä on toiminut jonkun aikaa ihan nätisti tässä välillä sen laiton jälkeen.

Link to post

Senkin huomasin tuossa kesän aikana, että ei mitään pahaa tuuminut siitä kun oli jäänyt keväällä tankkiin vajaa tankillinen bensaa, mikä seisoi siellä melkein puoli vuotta kuumassa tallissa. Olen luullut että nykybensat olisi tuossa vaiheessa jo lähinnä moottoripetrolia vastaavia, vaan ei mitään eroa siihen kun ajelin sen täysin tyhjäksi ja laitoin tuoretta 98:a tankkiin pari viikkoa sitten.

Offtopic mutta mitähän tuo tuumaisi jos laittaisi vaan halvinta e10 jatkossa, vaikka ei suositella, kun sinnepäin on kulku kuitenkin noin kuluneella. Oktaaniluvuksi riittäisi varmaan 92 mutta onko se miten nopea kuolema kumiosille tuollainen sitten. Jenkkimarkkinoilla ollut vuosikymmeniä 10-15% etanool, menikö sinne täysin eri materiaalista tehdyt autot sitten.

Link to post
11 tuntia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

Komppaan tota 4A-L jakajaa..

 

Eikös toi oo justiinsa se ;) 

https://www.tori.fi/pirkanmaa/Toyota_carina_virran_jakaja_85637710.htm?ca=18&w=3

 

Tuo on kyllä 4A-F koneen jakaja (tulee nokka-akselin/kannen päähän) 4A koneessa se tulee kannen sivulle ja siinä on ratas jota nokka pyörittää.

Edited by MKTuning
Link to post
9 tuntia sitten, MKTuning kirjoitti:

Tuo on kyllä 4A-F koneen jakaja (tulee nokka-akselin/kannen päähän) 4A koneessa se tulee kannen sivulle ja siinä on ratas jota nokka pyörittää.

OK. tuota vähän jäin miettimäänkin, ettei näyttänyt oikealta. 

Link to post
On 10/26/2021 at 7:02 PM, Laju said:

Aivan ei auennut miksi kärjetön vaatisi pyörintäsuunnankin, kun itse jakaja jää kuitenkin ennalleen?

Jos tarkoitat että se pohja on peilikuva, niin eikös tuon peltilipareen saa käännettyäkin tunnistimen alta tosin päin. Tuo ainakin väittää sopivuuden 2T:stä 4A koneisiin ja hinta 50£ + verot.

Pohja on peilikuva juu. Eihän tuo kallis olisi testata sopivuutta vaikka joutuisi maksamaan palautuspostit. Kiitos linkistä laitan tuon harkintaan.

Tänään piti suihkutella taas starttispraylla mutta enpä saanut aikaiseksi.

Link to post

Ei kuulemma saa käännettyä tuota Powersparkin pohjalevyä peilikuvaksi ainakaan myyjän mukaan kun laitoin kuvan oman jakajan pohjasta ilman kärkiä, eivät osanneet mitään suositella tilalle tuolta ebayn kautta kun kysyin. Lumenition olisi ilmeisesti ainoa mikä varmuudella käy aftermarketista ja sitten nuo 4A-L jakajat mitkä tuntuu olevan melkosen harvinaisia jo löytää. Laitoin vielä tuosta tori.fi kokonaisesta purkuautosta kyselyn kun siinä ilmeisesti on ainakin ollut oikeanlainen.

Mietin tuossa että voisiko tähän aloitusviestin ongelmaan vaikuttaa sellanen kun katsoin nyt tarkemmin kameran kanssa niin kyllähän se seosruuvikin on korkattu suojuksen alta, vaikka itse en ole siihen koskenut. Muistelen että sitä olisi aiempi korjaaja sanonut kääntäneensä laihemmalle jostakin syystä, olisiko tuo iso riski sitä perstuntumalla käännellä ite rikkaammalle auttaisiko mitään..? Muistelen ainakin mopoajoista että kierrokset kyllä karkasi jos kävi laihalla, täysin väärillä jäljillä nyt..?

 

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...