Jump to content

Corolla E11 latausvika?


Recommended Posts

Puolison 1.3 e11 corollaan sytty ajaessa akun, käsijarrun ja abs merkkivalot. Perille päästyään sammutti auton ja sen jälkeen naksu vaan eikä lähtenyt käymään. Apuvirralla saatiin käymään ja mitattiin akusta jännite ja se laski kokoajan... haettiin uus akku, jossa jännitteet pysy eli laturi lataa, eli vanha akku oli hajonnut ja auto toimii nyt muuten, mutta akun ja käsijarrun valo palaa silti kokoajan?! Oisko maavika??--> Samoin myös lämmöt ei meinaa nousta enään juuri yhtään vaikka moottori lämmin ja puhaltaa sisälle kyllä lämmintä. Osaisko joku sanoo mistä vikaa etsiä?

Link to post

No paljos siellä uudella akulla oli jännitteet käydessä?

Taisi tuossa mallissa käsijarrun merkkivalo tulla lataushäiriön kylkiäisenä.

Onhan hihna ehjä joka pyörittää vesipumppua ja laturia? 

Link to post

Jännitteet pysyy?

Mittasitko kierroksilla latausjännitteen, sen pitäisi olla lähellä 14 volttia (14,4). Jos ei niin, niin silloin ei lataa. 

Maaviat näet, jos mittaat jännite-erot akun miinus, korin runko, moottorin runko ja laturin runko. Ei saisi olla kovin paljon eroa 0-0,2 voltista. Jos eroaa enemmän, niin jossain huono liitos.

Pikatestihän on että kiinnittää miinusjohdon ja moottorin välille apuvirtakaapelin ja katsoo muuttuuko jännite-ero, mutta älä oikosulje akkua eli ota väärästä navasta runkoon johtoa.

 

Link to post
6 tuntia sitten, Forestman kirjoitti:

No paljos siellä uudella akulla oli jännitteet käydessä?

Taisi tuossa mallissa käsijarrun merkkivalo tulla lataushäiriön kylkiäisenä.

Onhan hihna ehjä joka pyörittää vesipumppua ja laturia? 

En nyt tarkkaan muista mutta ~12-13 näytti. Hihna, vesipumppu ja laturi vaihdettu hiljattain tosin käytetty laturi..

6 tuntia sitten, Laju kirjoitti:

Jännitteet pysyy?

Mittasitko kierroksilla latausjännitteen, sen pitäisi olla lähellä 14 volttia (14,4). Jos ei niin, niin silloin ei lataa. 

Maaviat näet, jos mittaat jännite-erot akun miinus, korin runko, moottorin runko ja laturin runko. Ei saisi olla kovin paljon eroa 0-0,2 voltista. Jos eroaa enemmän, niin jossain huono liitos.

Pikatestihän on että kiinnittää miinusjohdon ja moottorin välille apuvirtakaapelin ja katsoo muuttuuko jännite-ero, mutta älä oikosulje akkua eli ota väärästä navasta runkoon johtoa.

 

Jännitteet pysy samassa kokoajan tyhjäkäynnillä.. 12-13, en muista tarkkaan..

Kierroksilla oli 13-14 välillä?🤔

 

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...