Jump to content

Toyota RAV4 vakionopeudensäädin jälkiasennus


Pegosbil

Recommended Posts

Pitäis saada vakkari 2006 Raviin.

Katon videon ku ukko laitto saman vuoden raviin vakkarin. Se otti vaan airbagin pois ja siellä oli vapaa liitin mihin laitto kiinni tadaa se toimi. 

Avasin oman ratin niin siellä ei ollu vapaata liitintä. Joten onko kauhean vaikea jälkiasennus tai onko joku laittanut? 

Link to comment

2005 turkin farkku corollaan aikoinani laitoin, ja siinä tein niin, että hommasin RAV:n ratin tilalle.  Nehän on ihan identtisen näköset, mutta bägin kiinnitys mm. on erilainen ja tuohon ei mekaanisesti saanut sitä viikseä sopimaan.  

Mutta oliko niin, että siellä "pyörivällä" liittimellä ei ollut sitä paikkaa sille cruisen viikselle, vai puuttuuko sulta se johto siitä välistä?  Eli onko siellä pyörivällä liittimellä reikä vapaana? 

 Jos se on säköisellä polkimella, niin silloin cruisen asentaminen tarvii tosiaan tuon pelkän viiksen.  tai no joissain joutuu laittaan yhden on/off kytkimen lisää kytkinpolkimelle, jotta tunnistaa kytkimen painamisen. 

Link to comment
2 tuntia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

2005 turkin farkku corollaan aikoinani laitoin, ja siinä tein niin, että hommasin RAV:n ratin tilalle.  Nehän on ihan identtisen näköset, mutta bägin kiinnitys mm. on erilainen ja tuohon ei mekaanisesti saanut sitä viikseä sopimaan.  

Mutta oliko niin, että siellä "pyörivällä" liittimellä ei ollut sitä paikkaa sille cruisen viikselle, vai puuttuuko sulta se johto siitä välistä?  Eli onko siellä pyörivällä liittimellä reikä vapaana? 

 Jos se on säköisellä polkimella, niin silloin cruisen asentaminen tarvii tosiaan tuon pelkän viiksen.  tai no joissain joutuu laittaan yhden on/off kytkimen lisää kytkinpolkimelle, jotta tunnistaa kytkimen painamisen. 

https://photos.app.goo.gl/QGabAxyGb2DifwaT8

Tuolla kuvat bagin takaa. Ei ollut vapaata liitintä tuolla, ruuvin reiät olis mihin viiksi tulisi kiinni kyllä. 

En ole ihan varma että onko sähköisellä polkimella, mutta epäilen että olisi. Voiko sen jostain tarkistaa? 

Link to comment

eikös noi valkosen liittimen vapaat 2 pinniä ole juurikin ne cruisen johtojen paikat?

Kaiva tuolta autosi tyypillä tuo cruisen lisäys:  https://www.toyota-tech.eu/Aim/Aim.aspx

Johdon saa varmaan toyotalta, mutta koko viiksi johtoineen kiinankaupasta tulee halvemmalla :D

Ja sähkösen kaasun näkee esim. siitä, että jos ei tuu vaijeria kaasuläpälle konehuoneeseen :D Mutta kyllä tuon pitäisi olla sähkösellä jo noin uudessa. 

Link to comment

En nyt löy

tänyt tuolta toyotan sivulta sitä masennusohjetta,  mutta kyllä se tuohon valkoiseen liittimeen laitetaan. 

Jos katsot esim.tätä kiinan kittiä, missä tulee se johto mukana, niin siitä näkee, että on juurikin tuo..

https://www.aliexpress.com/item/32709020608.html

Mut olikos tuo siinä tällä hetkellä oleva johto, niin maajohto?  näin muistelisin, niin sen sitten pitää vastaavasti joko irrottaa liittimestä, tai jos saat toyotalta johdon, niin se on yleensä niin, että vain painetaan ne pinnit tuohon liittimen sisälle. 

Mulla olis tollanen viiksi johtoineen, mutta on nyt ulkorakennuksen remontin jäljiltä jossain laatikossa niin syvällä, etten heti löytänyt, niin en päässyt katsomaan mihin pinneihin se tuli. 

Link to comment

Joo kyllä lähtee vaan yksi johto töötille. Katoin itsekin että noissa cruiseissa mitä myydään niin on ihan saman näköinen liitin kun tuo valkoinen. Jos ottaisi just ton töötin liittimen pois ja laittasi cruisen siihen kiinni, niin saisiko töötin siihen vielä kiinni? 

 

Mutta tossa cruisessa minkä linkkasit niin sieltä tulee näköjään yksi ylimääräinen johto. Olisikohan se töötille? 

Link to comment

Juu, kyllä sen pinnin saa siitä liittimestä irti.  Joko se on niin, että siitä aukee semmonen klipsu, tai sitten sopivalla terävällä pienellä mensselillä tai neulalla oikeasta paikasta työntää sinne liittimeen, niin aukasee sen lukitusklipsun.  se töötin reikä on sitten taas vapaana siinä cruisen johtosarjassa. 

 

Link to comment
13 tuntia sitten, Pegosbil kirjoitti:

Okei no hyvä tietää. Ei se auta kun kokeilla. Toivottavasti ei mene koko auto ihan sekasin... 

pidetän peukkua :D  jos törmäät tilanteeseen, että cruise valo syttyy, mutta et saa sitä säätämään nopeutta, niin silloin puuttuu sieltä kytkinpolkimelta se kytkin. 

Mulla on jossain arkistossa se corollan ohje, niin siitä voi olla apuja, jotta löytää sen pinnit, mihin kytkeä.  Se taisi olla tuotta paikassa maksullisella puolen, mistä löyty noiden toyotan asentamien lisävarusteiden ohjeet. Koska joskus oon tuonne maksullista aikaa ostanut.  

Tosin corollassa olisi 2006 mallissa ollut tuo kytkinpolkimen kytkin jo valmiina, mutta 2005:sta se vielä puuttui. Toivotaan että Ravissa menee samalla tavalla, ja kytkin on toyotan toimesta jo paikoillaan. 

Link to comment

Töötin pinni pitää vaan laittaa siihen vapaaseen kohtaan liittimessä. Nuppineulalla saa pinnin irti tai sitten hakee motonetista pinnityökalun. Osassa autoista pitää vielä vaihtaa jarrupolkimen anturi ja ehkä asentaa kytkimelle anturi. Jos jarrulla vain yksipiirinen jarruvalo anturi niin motonetista löytyy is200 lexuksen alta jarruanturi mikä sopii suurinpaan osaan toyotoista.

Ratin peitelätkän saa mahdollisesti porattua sopivaksi, mutta ainakaan priukseen lätkä ei maksanut kun n.10e Toyotalta.

 

Link to comment

Mulla olisi Saukkolassa Rav4 vakkari viiksi paketti. Tilasin aikoinaan omaani sen mutta kerkesi auto vaihtua ennen asennusta.

Kerkeisin viikonloppuna katsoa sen paketin mitä sisältää ja myös joutaa myydä pois.

Edited by Jarno.R
Link to comment

2010 D4D Hiaceen (sähköinen kaasuläppä) asensin kaverille vakkarin, kolme johtoa joutu tinaamaan koko paketissa, kaikki muuten oli liittimillä, jotka vaan tuli orkkisjohtosarjan väliin. Siinä vaan on sellainen juttu, että välttämättä sillä pelkällä viiksellä ei pärjää, tuossakin sarjassa oli pieni boksi mukana, Itse viiksi asennettiin rattiin. Bägin kun irrotti pois edestä, niin siellä piti pari johtoa katkaista ja juurikin nämä tinata uudelleen, sekä sitten nopeussignaali, joka otettiin mittariston takaa. Yleensä noissa nopeussignaali on ollu valko-violetti, mutta tässä tapauksessa se oli joku ihan muun värinen tuolta mittariston takaa otettuna. Muuten oli asennus kyllä täysin bolt-on, jopa kytkinpolkimelle tuleva kytkin tuli suoraan vaan siellä polkimen juuressa olevan säätörajottimen pultin paikalle. Rattiin piti tehdä aukko siihen muoviin paketissa olleen sapluunan avulla.

Jäi jotenki auki että onko nyt kyseessä bensa vai diiseli tämä RAV. Käsittääkseni bensaversioissa ainakin joissakin on ECUssa jo äly valmiina vakkarille.

Link to comment

Kokeiltiin äsken cruisen viikseä paikalleen. Ei syttynyt valo mittaristoon. Techstreamilla sai valon päälle, mutta cruisen eculle ei tullut viikseltä signaalit läpi, eli ecun ja rattiakselin väliltä puuttuu varmaan johtoja. Kytkimelle pitäisi asentaa myös anturi.

Link to comment

Nostetaanpa aihetta ylöspäin. 
Saitko @miksune vakkarin toimimaan, itsellä samanlainen ongelma vastassa johdotuksissa.
Ilmeiseti AE3 liittimeltä pitäisi nykästä kaksi johtoa rattiputkelle, josta liitin johto vakkarin viikselle. Missä tuo liitin sijaitsee tarkemmin, kuin kojetaulun sisuksissa?

Link to comment
On 14.6.2022 at 00.25, Jantune kirjoitti:

Nostetaanpa aihetta ylöspäin. 
Saitko @miksune vakkarin toimimaan, itsellä samanlainen ongelma vastassa johdotuksissa.
Ilmeiseti AE3 liittimeltä pitäisi nykästä kaksi johtoa rattiputkelle, josta liitin johto vakkarin viikselle. Missä tuo liitin sijaitsee tarkemmin, kuin kojetaulun sisuksissa?

Ei alettu sen enempää tutkimaan asiaa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...