Jump to content
Sign in to follow this  
miksune

Puristuspihdit liittimille

Recommended Posts

Mistä parhaat harrastaja hintaiset puristuspihdit autoliittimille? Minkälaisia pihtejä porukka on käyttänyt ampin superseal ja muitten autokäytössä olevien pinnien puristukseen? Olen nyt kytkemässä Maxxecua mazdaan ja käytössä on kerralla kummatkin liitokset puristava pihti, mutta jälki ei oikein miellytä ja liittimiä joutuu vielä puristelemaan kasaan että pinni menee paikalleen kunnolla.

Tommosia tai vastaavia ite käytän:

284-503c-kaapelikenkapihdit-eristamattom

Toiset on sitten eristetyille. Noilla tulee hyvät liitokset kun vaan valihtee oikeen kokoset liittimille. Olikohan mullakin ATEcua kytkiessä tai jotain purnukkaa et piti lainata töistä tommoset pienemmät kun noissa on pienin se 1.5mm2 monesti.

"Autoliitin" on aika laaja käsite. Joidenkin mielestä sokeripalakin on autoon sovelias. Maxxecun Molex CMC pinnille on oma työkalu ja Supersealejakin on ainakin kolmea eri kokoa.

https://www.ebay.com/p/Non-insulated-Tabs-Receptacles-Terminal-Pin-Crimping-Tool-Plier-Awg26-16-Sn48b/1582187936 

Tämmöset löytyy ja hyvin pärjännyt. 0.5-1.5 Muistaakseni napsun kireämmälle oon laittanu "tehdasasetuksesta". Aliexpressistä ostin itse. Alle 8€ kuluineen.

On mulla jotku toisetki vaihtoleukaset ja niihin leukoja nippu.Kiinalainen on aika hyvin osannu nuo työkalut kopioida, mutta deutch putkimallin puristusliittimille ei vielä oikeen halpaa kopiota löydy.

...ja onhan se sokeripalakin asiallinen liitos kunhan piuhassa on pääteholkit, ja mielellään kielellä painava kiristys, eikä pelkällä ruuvilla painava/katkova.  Asiallisen vedonpoiston ja kosteussuojauksen teko tekee vaan paketista sen kokosen ja näkösen, että harvoin sitä itelläkään tulee käytettyä. :D

On 24.3.2019 at 13.15, jutila kirjoitti:

mutta deutch putkimallin puristusliittimille ei vielä oikeen halpaa kopiota löydy.

eBayssa on käytettyjä DMC:n pihtejä on välillä kohtuurahalla...

ite oon käyttänyt laadukkaita peruspihtejä ja kutiste päälle, lintsaan aika usein😶