Jump to content

3sge gen 2 "kolisee" pitemmän seisonnan jälkeen


Recommended Posts

Eli vähän taas ruvennut mietityttää tuon oman gti carinan pata kun jos seisoo pitemmän aikaa niin käynnistyksessä hakkaa vähän niin kuin kiertokangen laakeri n2-3sek.Kun tein tuohon tuon kansiremontin ja kaikki oli poissa konehuoneesta tuli tuo ääni.Sen jälkeen ajettu n15tkm.Ääni tulee tosiaan vain pitemmän seisonnan jälkeen yleensä vähintään pari vuorokautta.Tänään starttasin viikon seisonnan jälkeen niin ei kuulunut kun ihan heikosti n 1sek ajan.Eli ei vaikuta aina tuo aika eikä lämpötila kun talvella käytän välillä niin sama homma vaikka -10.Ja kun ääni häviää startin jälkeen ei tule takaisiin vaikka kuin kierrättää ja on kuumat öljyt ja starttaa.Ja jos ajaa jatkuvasti päivittäin niinkuin toissa kesänä niin ääntä ei tule.Viime talvena vaihdoin jakopään hilut +uuden öljypumpun kaikki oem ja ei mitään muutosta eli vaikuttaa mekaaniselta vialta millä ei itse koneeseen tai öljyn kiertoon suoraa vaikutusta.Ei oikein tule itselle mieleen mitään älykästäO.o

Edited by Walkkari
Link to post
  • Walkkari changed the title to 3sge gen 2 "kolisee" pitemmän seisonnan jälkeen

Jostain myös kuullut että s-koneissa olisi hyvä käyttää alkuperäistä suodatinta mutta kyllä itse pidän ihan markettien m-filttereitä  yhtä hyvänä, kerran ostin motonetistä jonkun halvimman en muista merkkiä niin siinä huomasin että öp valo paloi kauemmin käynnistyksessä, vaihdoin sen pois, jotenkin muistan että oli hengst mutta nehän pitäisi olla laadukkaita tai ne on saksalaisautojen suodattimia paremminkin.

Link to post

Vanhassa foorumissa oli juttu samasta asiasta kun minä ihmettelin kans (carina gti vm 95)3s-ge moottorin öljyn vaihdossa kun ei ollut suodattimessa öljyä yhtään , menin valittamaan varaosatiskille ,rupesivat selvittämään asia maahantuojalta  niin kas kummaa tuli tieto et hiljattain poistettu takaiskuventtiili, ei edes huollossa tienneet mitään. mut jos kalkattaa vain sekunnin en olis huolissaan, toisaalta taas kilsat vaikkuttaa laakereihin onko kuluneet. ja tohon moottoriin ei mitään liru öljyjä.

Edited by celica gt
Link to post

Ainakin 3sfe 5sfe ja kaikki A-koneet niin en parempaa öljyä tiedäkään kun valvolinen maxlife 10w tai talvella 5w40 tuosta ge kisakonesta en tiedä sitten

Link to post

Tyhjenemisenestoventtiili on siinä keskireijän ympärillä olevien reikien takana oleva jousikuormitetty kumilärppä.

Takaiskuventtiili näkyy keskireijän "pohjalla" jos sellainen on, ei siis estä tyhjenemistä.

Link to post

https://photos.app.goo.gl/wu51nreud2ieRCRSA

Pientä sivuääntä tuossakin 3S-FE:ssä. 

Alkanut vauhdissa kilkattamaan. 

Jako on kohdallaan, yläpäähän tulee öljyä, venakopan alla kaikki paikallaan ja nokat ihan ok näköiset eli sinne on öljyä tullutkin. 

Hihna ei ole rispaantunut, vaan joku heinänkorsi tms. jäi väliin ja pyörii mukana, ääni ei siis tule siitä. 

Ja videolla apulaitehihnat on irti. 

Link to post
2 tuntia sitten, toyopet kirjoitti:

https://photos.app.goo.gl/wu51nreud2ieRCRSA

Pientä sivuääntä tuossakin 3S-FE:ssä. 

Alkanut vauhdissa kilkattamaan. 

Jako on kohdallaan, yläpäähän tulee öljyä, venakopan alla kaikki paikallaan ja nokat ihan ok näköiset eli sinne on öljyä tullutkin. 

Hihna ei ole rispaantunut, vaan joku heinänkorsi tms. jäi väliin ja pyörii mukana, ääni ei siis tule siitä. 

Ja videolla apulaitehihnat on irti. 

Voisko tartin ja vauhtikset hampaat jostain syystä raklatella yhteen? Omasta mielestä turhan epäsäännöllinen ääni kk-laakeriksi, jos se ei sitten pyöri jo pesässään ympäri että sen vuoksi joku tahti ois hiljaisempaa.

Link to post
33 minuuttia sitten, MKTuning kirjoitti:

Hihnan kiristimen laakeri?

Ei oikein vaikuttanut siltä mutta hihnaa ei kyllä vielä otettu irti. 

37 minuuttia sitten, Santeri Kantoniemi kirjoitti:

Voisko tartin ja vauhtikset hampaat jostain syystä raklatella yhteen? Omasta mielestä turhan epäsäännöllinen ääni kk-laakeriksi, jos se ei sitten pyöri jo pesässään ympäri että sen vuoksi joku tahti ois hiljaisempaa.

Se tosiaan on mitä sattuu se ääni, mikä on ristiriidassa tasaisesti pyörivien kanssa. 

Ja ei se kierroksillakaan lähde sen kummemmin laukalle vaan pysyy samanlaisena. Juuri kuin olisi joku pultti  tms. irrallaan ja lähtee satunnaisesti mukaan. 

Link to post
43 minuuttia sitten, toyopet kirjoitti:

Ei oikein vaikuttanut siltä mutta hihnaa ei kyllä vielä otettu irti. 

Se tosiaan on mitä sattuu se ääni, mikä on ristiriidassa tasaisesti pyörivien kanssa. 

Ja ei se kierroksillakaan lähde sen kummemmin laukalle vaan pysyy samanlaisena. Juuri kuin olisi joku pultti  tms. irrallaan ja lähtee satunnaisesti mukaan. 

Mulla 3k moottorissa oli nokkapyörän takana ollu 6mm pultti löysällä, oli kanta kulunut ihan muodottomaksi, äänestä en tiiä kun jakokin oli metässä mulle tullessa, nii ei käynnistyny. Vaan tuossa remmikoneessa ei taida monikaan pultti olla hihnan/pyörän kohdalla??

Link to post

Onko nokka akselissa tuplahammasrattaat toisessa nokassa,toinen puoliksi halkinainen ratas? Jos on oisko kiristys jousi poikki?4afe moottoreita tavannu pari jossa toi esijännitys jousi poikki ja aivan hirvee kolina ja kalina.pitää hammasratas välijyyden pois toi jousi

Edited by celica gt
Link to post
1 tunti sitten, toyopet kirjoitti:

Metalflake pihalle öljyn mukana, joten se on siinä. 

Jos jollain on ehjää edullista 3S-FE:tä tai 5S-FE:tä niin viestiä voi laitella. 

Kk lakerit siis, Paljo oli ajettu koneella?  

Link to post

Veikkaus on, että siellä on öljykanavassa tukos: tuohon on jotain tehty kanteen ja kun kiskottiin venakoppaa pois, niin siellä oli sisäpuolella ihan hirveät silikoniturseet, varmaan joku lähtenyt liikkeelle ja mennyt öljykanavaan. 

Link to post
22 minuuttia sitten, toyopet kirjoitti:

Veikkaus on, että siellä on öljykanavassa tukos: tuohon on jotain tehty kanteen ja kun kiskottiin venakoppaa pois, niin siellä oli sisäpuolella ihan hirveät silikoniturseet, varmaan joku lähtenyt liikkeelle ja mennyt öljykanavaan. 

Jaa no se selittääkin jo paljon, voi olla silikonit tukkinut tosiaan öljykanavia, muutenhan puolimilliä ei ole mikään saavutus näille. Kysyit 5sfe konettakin, eikö autosi ollut e Carina? Samallahan 5s sinne istuu ja voimaa vähän enemmän tulee. 

Link to post
53 minuuttia sitten, toyopet kirjoitti:

T22 avensis on kyseessä. 

Mutta e carinan 3S-FE pitäisi huomenissa olla tuloillaan. 

5S olisi ollut ihan hauska vaihtoehto. 

Jaa okei gen3 eli siinä ei ole perinteistä virranjakajaa, sytytys 2puolalla.  

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...