Jump to content

3sge gen 2 "kolisee" pitemmän seisonnan jälkeen


Recommended Posts

Eli vähän taas ruvennut mietityttää tuon oman gti carinan pata kun jos seisoo pitemmän aikaa niin käynnistyksessä hakkaa vähän niin kuin kiertokangen laakeri n2-3sek.Kun tein tuohon tuon kansiremontin ja kaikki oli poissa konehuoneesta tuli tuo ääni.Sen jälkeen ajettu n15tkm.Ääni tulee tosiaan vain pitemmän seisonnan jälkeen yleensä vähintään pari vuorokautta.Tänään starttasin viikon seisonnan jälkeen niin ei kuulunut kun ihan heikosti n 1sek ajan.Eli ei vaikuta aina tuo aika eikä lämpötila kun talvella käytän välillä niin sama homma vaikka -10.Ja kun ääni häviää startin jälkeen ei tule takaisiin vaikka kuin kierrättää ja on kuumat öljyt ja starttaa.Ja jos ajaa jatkuvasti päivittäin niinkuin toissa kesänä niin ääntä ei tule.Viime talvena vaihdoin jakopään hilut +uuden öljypumpun kaikki oem ja ei mitään muutosta eli vaikuttaa mekaaniselta vialta millä ei itse koneeseen tai öljyn kiertoon suoraa vaikutusta.Ei oikein tule itselle mieleen mitään älykästäO.o

Edited by Walkkari
Link to post
  • Walkkari changed the title to 3sge gen 2 "kolisee" pitemmän seisonnan jälkeen

Jostain myös kuullut että s-koneissa olisi hyvä käyttää alkuperäistä suodatinta mutta kyllä itse pidän ihan markettien m-filttereitä  yhtä hyvänä, kerran ostin motonetistä jonkun halvimman en muista merkkiä niin siinä huomasin että öp valo paloi kauemmin käynnistyksessä, vaihdoin sen pois, jotenkin muistan että oli hengst mutta nehän pitäisi olla laadukkaita tai ne on saksalaisautojen suodattimia paremminkin.

Link to post

Vanhassa foorumissa oli juttu samasta asiasta kun minä ihmettelin kans (carina gti vm 95)3s-ge moottorin öljyn vaihdossa kun ei ollut suodattimessa öljyä yhtään , menin valittamaan varaosatiskille ,rupesivat selvittämään asia maahantuojalta  niin kas kummaa tuli tieto et hiljattain poistettu takaiskuventtiili, ei edes huollossa tienneet mitään. mut jos kalkattaa vain sekunnin en olis huolissaan, toisaalta taas kilsat vaikkuttaa laakereihin onko kuluneet. ja tohon moottoriin ei mitään liru öljyjä.

Edited by celica gt
Link to post

Ainakin 3sfe 5sfe ja kaikki A-koneet niin en parempaa öljyä tiedäkään kun valvolinen maxlife 10w tai talvella 5w40 tuosta ge kisakonesta en tiedä sitten

Link to post

Tyhjenemisenestoventtiili on siinä keskireijän ympärillä olevien reikien takana oleva jousikuormitetty kumilärppä.

Takaiskuventtiili näkyy keskireijän "pohjalla" jos sellainen on, ei siis estä tyhjenemistä.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...