Jump to content

Camry kytkinremppa


Recommended Posts

Vai olisko luistanut kytkin vaurioittanut vauhtipyörän kitkapintaa?  Ei kyllä uuden kytkimen pitäisi ravistaa..  Tarkista nyt Kujalan ohejeiden mukaan. Se jos kukaan tietää tuon härvelin toiminnan. 

 

Link to post
12 minuuttia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

Vai olisko luistanut kytkin vaurioittanut vauhtipyörän kitkapintaa?  Ei kyllä uuden kytkimen pitäisi ravistaa..  Tarkista nyt Kujalan ohejeiden mukaan. Se jos kukaan tietää tuon härvelin toiminnan. 

 

Joo, no ei se vauhtipyörä ollut sinistynyt ainakaan , hiekkapaperilla sitä karhensinkin. Ainakin guuglen mukaan aika yleistä uuden kytkimen täristys

Link to post
1 tunti sitten, Pess1 kirjoitti:

Joo sitä tankoa säädin pidemmäksi siinä oli 12mm lukitus ja 14mm ruuvi mistä pyöritettiin,alkasi irroittamaan vasta ihan lopussa , tanko on kierteillään vaan ehkä millin-2 . Joo katoinki että polkimen yläpuolella on stoppari ja on siinä välystä varmaan 5mm että ei jää kantamaan eli poljin painaisi vähän koko aikaa. Kytkin ravistaa, olen tarkistanut kaikki pultit laatikosta ja vetarit, pitäisikö uutta kytkintä vähän luistattaa että tärinä lakkaa vai onko perhana kiero asetelma, eihän keskityskään kovin pieleen voi mennä ,ei laatikkoa saisi sitten paikoilleen

Nyt pitäisi olla hyvin säädetty, kävin vielä katsomassa, eli tanko heiluu poljin ylhäällä sen millin ainakin, joo piti stopparia aika paljon ylöspäin ruuvata, ja jos ruuvaa aivan loppuun niin sitten ei jäänyt tankoon välystä. Pitääkö tuonne vielä sattua jossain vaiheessa kun kytkin kuluu ? En sitten tiedä jaksaisko ottaa auki vielä laatikon kun täristys on nyt vaivoina 

Link to post

Ei, se polkimen korkeus ja tangon välys säilyy, se ei muutu.  Mutta aina eri merkkisillä kytkimillä on hiukan erikohdassa se ottaminen. Kuluessaan jos ei irrota niin voi vaatia lisäsäätöä jos varaa. 
 

yleisesti ottaen camryn kytkimissä joutuu tekemään tuon säädön et kytkinpoljinta ylöspäin ja tangosta hiukan pituutta, että saa kunnolla irrottamaan, jopa alkuperäisissä näin, koska uus asennuskytkintä vastaavaa ei oo moneenkaan saanut varaosana ees uutena, vaan numeroltaan korvaava tuote. 
 

kuluessaan kytkin saattaa myös vaatia tuon säädön, et polinta nostetaan hiukan, mut yleesä siä ei oo hirveesti varoja. 
 

oman temppunsa osassa camryja tekee hätäjarrutuksessa kytkimen irroittava toiminta, jos autossa on semmonen, on joskus kenkku ilmata jarrujen ja kytkimen osalta jos päästää ihan tyhjäks. 
 

Se systeemi on jos kytkinsylinterin linjasta lähtee haara mötikän kautte abs boksille,  sillon jos abs ryskää niin painaa paineella myös kytkimen työsylinteri ulos, eli vapauttaa kytkimen, tuo ei tunnu käytännös mitenkään kytkinpolkimeen. 

Edited by J-M Kujala
Link to post
43 minuuttia sitten, Pess1 kirjoitti:

Nyt pitäisi olla hyvin säädetty, kävin vielä katsomassa, eli tanko heiluu poljin ylhäällä sen millin ainakin, joo piti stopparia aika paljon ylöspäin ruuvata, ja jos ruuvaa aivan loppuun niin sitten ei jäänyt tankoon välystä. Pitääkö tuonne vielä sattua jossain vaiheessa kun kytkin kuluu ? En sitten tiedä jaksaisko ottaa auki vielä laatikon kun täristys on nyt vaivoina 

Toi kytkimen täristys voi poistua ajan kanssa, mut jos on tarvikekytkin, voi jouset olla levyn keskiössä vaan jotkut, eli sinnepäin,  sitte se haukkuuttaa myös.  Esmes Toyota iq tarvikekytkimet järestään haukkoo ja kolistaa vaihdelaatikkoa..  niissä liian jäykkä keskiö. 
 

halpis tarvikkeissa varsinki myös kitkamateriaalin kyseenalaistan monessakin,  esmes LUK kytkimiä myydään Motonetissä oem laatuvaihtoehtona ja ovat täyttä paskaa toyotiin, jos verrataan halvempaan aisin / exedy kytkinpakettiin, mitä saa samalta tiskiltä.  Ja toisekseen aisin / exedy on toyotan oem kytkintoimittaja. 
 

Link to post
20 minuuttia sitten, J-M Kujala kirjoitti:

Toi kytkimen täristys voi poistua ajan kanssa, mut jos on tarvikekytkin, voi jouset olla levyn keskiössä vaan jotkut, eli sinnepäin,  sitte se haukkuuttaa myös.  Esmes Toyota iq tarvikekytkimet järestään haukkoo ja kolistaa vaihdelaatikkoa..  niissä liian jäykkä keskiö. 
 

halpis tarvikkeissa varsinki myös kitkamateriaalin kyseenalaistan monessakin,  esmes LUK kytkimiä myydään Motonetissä oem laatuvaihtoehtona ja ovat täyttä paskaa toyotiin, jos verrataan halvempaan aisin / exedy kytkinpakettiin, mitä saa samalta tiskiltä.  Ja toisekseen aisin / exedy on toyotan oem kytkintoimittaja. 
 

Lukin kytkin on mulla, puhuin yhden asiantuntijan kanssa ja sanoi että bluebrint, aisin Sachs LuK on sellaiset mitkä voi pistää ja käski Motonetin myymään Westlakea välttämään, mut oli motonetissä sitten oem vaihtoehtokin merkistä en tiedä, itse ostin fixukselta, marmorilla olisin mielummin hakenut tai tilannut ipartsilta aisinin,mut kun kiire on aina kiire ja oli hyllytavarana. Toivottavasti poistuu ajan kanssa tärinä ei tuokaan ole kivaa.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...