Jump to content

Camry kytkinremppa


Recommended Posts

2.2 koneella, miten vitussa oikean puolen vetoakseli irtoaa oikeaoppisesti, kauan sen kanssa turasin, ja muutenkin ei laatikko edes alakautta mahdu pois millään taidan vaihtaa sinne väliin jotenkin paketin. Nyt on kaikki irrotettu, levy oli niiteillä , viikon ollut poljin löysä ja lämpöisenä alannut luistamaan lujassa kiihdytykseaaä, tänään sitten siitä tuli aivan automaatti hyvä että liikkeelle pääsi, yleensä ei ole noin pahaksi noin nopeaa mennyt olisiko asetelma niin väsynyt , myös tuli mieleen työsylinteri, sekin varmaan kannattaa samalla vaihtaa

Link to post

En muista nyt tarkkaan, mutta tukilaakeri lohkonkyljestä irti nii lähtee vapaammin pois?

Ainaki vm.98 2.2 camryssä oli ihan helpoin irroittaa kone laatikon kanssa yläkautta, jos jotain isompaa piti tehdä.

Link to post

On irti, mutta tukilaakeri ihmeellisesti samaa puuta moottorin tuen kanssa, piti irrottaa moottorituki alustasta mutta on niin iso möhkäle että ei se tuolla paljon liiku, olisiko tarvinnutkaan sitten irroittaa kun vasen akseli vaan en tiedä.

Link to post

Omaan ainakin vaihdettiin poistamatta lootaa autosta. Mahtui tuleen sen verta taaksepäin, että mahtui välistä vaihtaan kytkin paketin, ja kampuran stefan. Stefan paikoilleen naputtelu tai olla se hankalin osuus.:smash: Muistelisin että laatikon  korikorvakon olis joutunut purkaan pois...

Link to post

Okei, ja keskityskin hankala kun niin pieni väli, voihan tuo jotenkin onnistua, itsellä monttu vaan ja yksin joudun tekemään niin vaatisi vähän olutta tähän väliin, ,mikään ei ole tuon vittumaisempaa hommaa. Pian pääsen lähteen hakemaan osat, paikallisesta liikkeestä sai aisinin kytkinpaketin sopivasti, Stefan jätän vaihtamatta itse

Link to post

En osaa sanoa toimiiko tuossa Camryssä, mutta niissä mitä itse oon vaihtanut, niin ottamalla koneen korvakon edestä irti, ja kone nosturin varaan roikkumaan, niin saa monta senttiä lisää tilaa.  Muistelisin, että EE100:een corollaan irrotin pelkästään koneen tuollai roikkumaan,  nesteetkin sai olla sisällä, ja sai sen levyn vaihdetuksi. Mutta se onkin pikkunen kone tuohon sun tapaukseen verrattuna. 

Link to post

Joo kyllä tuossakin sain koneen vähän roikkumaan, on korvakoita irti otettu. Pieni kone tuokin on :) carina e2.0 sama kone, sellaiseen joskus tein rempan ja oli muistaakseni vähän helpompi

Link to post

Sain palikat paikoilleen, vastusti niinkuin aina, mutta mikäs ongelma nyt on kun ei tahdo irroittaa kytkin aivan polkimen lopussa ja ei tahdo silloinkaan, pienillä kierroksilla saa vaihteet silmään. Voisiko työsylinterissä olla vikaa tai haarukan syväys kulunut (se mihin sylkkä painaa)niin ei uutta kytkintä paina tarpeeksi, ja poljin on veltto . Luulin jo ennen remonttia että siinä olisi vikaa mutta kyllä se palautuu ei luistamaan nyt jää . Lukin paketin laitoin ja vertasin vanhaan, Yksi asiantuntija sanoi että Lukin bluebrint Sachs aisin kytkimen voi pistää ei pitäisi ongelmia olla kun taas Motonetin myymään westlakea kannattaa välttää.

Link to post
17 minuuttia sitten, aFox kirjoitti:

Onko polkimessa säätöä? Jos säätäisi vähän lisää liikevaraa?

Kai siellä on ainakin kaikissa on ollut 90luvun toyotissa,mutta eihän nestekytkimessä ole säätöjä mitkä vaikuttaa kytkimen toimintaan radikaalisti, polkimen liikkerataan vaan vaikuttaa mitenkä käyttäjä haluaa , vaijerikytkimet on asia erikseen

Link to post

Vapaaliikettä on aika paljon polkimessa, mutta vähän sitä saa ollakin että ei jää kantamaan, en toki ole täysin asiantuntija mutta sanoisin että nestekytkimen säätö ei vaikuta mihinkään toimintaan kummosemmin

Link to post
2 minuuttia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

Tulihan se haarukka sinne laatikon vastapuolelle oikein sinne hahloonsa? 

Sen pystynee tarkistamaan siitä työsylinterin kohdalta, kun ottaa kumin pois.

Joo kumi on mulla vähän irti ja en nyt sanoisi että sielläkään mitään vikaa olisi, hahlosta ole tarvinnut irrottaa koko haarukkaakaan ja painelaakerin laitoin kuten piti

Link to post

OK. tässä siis oli sellaista mallia painelaakeri, ettei ollut haarukassa kiinni. 

Voisiko siellä olla vain ilmaa putkistossa?  Vaihdoitko sen työsylinterin? Jos et, niin voisiko siinä olla niin paljon ruostetta, että vuotaa nyt, kun tuli eri kohtaan?

Tulihan levy varmasti oikein päin? 

Link to post
Aktiivi

Kyllä omissa autoissa ainakin saan nestekytkimen aika erilaiseksi poljinta säätämällä. Yllätti jopa viimeksi kun säädin miten paljon pieni säätö vaikutti.

Link to post
5 minuuttia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

OK. tässä siis oli sellaista mallia painelaakeri, ettei ollut haarukassa kiinni. 

Voisiko siellä olla vain ilmaa putkistossa?  Vaihdoitko sen työsylinterin? Jos et, niin voisiko siinä olla niin paljon ruostetta, että vuotaa nyt, kun tuli eri kohtaan?

Tulihan levy varmasti oikein päin? 

On haarukassa kiinni, mutta ei tarvi irrottaa haarukkaa,tuli levy oikeinpäin ei väärin saakkaan, en vaihtanut pääsylkkää enkä työ, tuskin on ilmaa kun ei auki ole ollut, uusi työsylinteri ainakin toki saisi vaihtaa tuota kun poljettu jo 500tkm, uusi mitonetis 119€ ja autodoc ja iparts 7€ :) välillä näinkin päin:)  tai useinkin... Mut joo mistähän tämä kytkinharmi nyt oikeesti johtuu ?? 🙄

Painelaakeri menee haarukkaan niillä rautalankajousilla haarukkaa irroittamatta, pökätä laakeri aksilaan ja rautalangat kiinni haarukkaan kampeamalla

Link to post
34 minuuttia sitten, aFox kirjoitti:

Kyllä omissa autoissa ainakin saan nestekytkimen aika erilaiseksi poljinta säätämällä. Yllätti jopa viimeksi kun säädin miten paljon pieni säätö vaikutti.

Saa erilaiseksi mutta vain käyttäjälle ei vaikuta muuten, toki en nyt varmasti tiedä sanoa mutta yleensä säädöt vain vaijerikytkimen luistamis ja irrotusongelmiin

Link to post

Jos joku on joskus sitä kytkinpoljinta säätänyt, että on saanut kuluneen kytkimen tuntumaan ehjältä (eli irrottaa aiemmin, kun loppuun kuluneella normaalisti), niin nyt se uudella kytkinpaketilla ei toimi oikein, naapurin toyotassa oli näin.

Link to post
1 tunti sitten, MKTuning kirjoitti:

Jos joku on joskus sitä kytkinpoljinta säätänyt, että on saanut kuluneen kytkimen tuntumaan ehjältä (eli irrottaa aiemmin, kun loppuun kuluneella normaalisti), niin nyt se uudella kytkinpaketilla ei toimi oikein, naapurin toyotassa oli näin.

Jaa hyvä tietää, nyt kävin parkkipaikalla kokeilemassa työsylkän ilmausta, yksin tein niin pönkäsin lumiharjalla polkimen pohjaan. Ainakin paikallaan sai paremmin nyt pakinkin päälle, mutta vain hetkellisesti toimi, pumppaamalla kytkintä tuli taas vähän parempi. Eli sylinteri ilmeisesti vaihtoon ehkä molemmat. 

Link to post
37 minuuttia sitten, Santeri Kantoniemi kirjoitti:

Helpoin yksinään ilmata että letku nippaan ja pää pulloon pohjalle asti, säiliö täyteen ja nippa auki, sitten pumppaa puolenkymmentä kertaa että neste vähintäänki vaihtuu ja nippa kiinni.

Pystyykö poljinta pumpata nippa auki, mulla jäi poljin pohjaan 

Link to post
6 minuuttia sitten, Pess1 kirjoitti:

Pystyykö poljinta pumpata nippa auki, mulla jäi poljin pohjaan 

Yleensä se kyllä palautuu sieltä mutta pumppaa vaikka käsin avittamalla. Jalkatilaan kurkkaamalla näkee, jos pääsylinteri vuotaa nesteet läpi niin tangon juuri on kosteana. Monesti ilmauksen jälkeen kytkin saattaa hetken toimia oikein, mutta jossain vaiheessa joutuu pumppaamaan pari kertaa kunnes saa vaihteen silmään.

Link to post
11 minuuttia sitten, Santeri Kantoniemi kirjoitti:

Yleensä se kyllä palautuu sieltä mutta pumppaa vaikka käsin avittamalla. Jalkatilaan kurkkaamalla näkee, jos pääsylinteri vuotaa nesteet läpi niin tangon juuri on kosteana. Monesti ilmauksen jälkeen kytkin saattaa hetken toimia oikein, mutta jossain vaiheessa joutuu pumppaamaan pari kertaa kunnes saa vaihteen silmään.

Joo ilmasin uudelleen varmaan 6kertaa, pönkäsin vaan taas polkimen, säädin kytkintä tanko nyt pisimmillään ja ehkä vähän parempi kytkin nyt mutta huono kuitenkin, pakko tuossa uudessa asetelmassa olla jotain vikaa, saisiko tuonne työsylkäntappiin jotain pientä prikkaa, mutta epävarma ratkaisu sekin toki

Joo käväisin koeajolla, nyt saa vaihteet edes paremmin sisään kierroksillakin, mutta vmäinen kytkin kun ottaa heti kun vähänkin nostaa, kai tuohonkin tottuu

Link to post

Nyt tsrkkana säätöjen kans!!! 
 

camryissä on usein kytkintehostin ja jää siks pohjaan!  Noita ku säätelee pieleen niin helppo paistaa kytkin tai painelaakeri! 
 

kytkimen liikehän suurimmas osa camryhä suht pitkä ja irrottaa vasta ihan pohjassa. 
 

tarvittaessa säädetään tankoa JA stopparia polkimelta, usein poljinta tarttee nostaa 10-20mm ylöspäin stopparin säädöllä tarvikekytkimen kans! , mutta kytkinpoljin nostettuna ylös, sen työntötangon pitää sitte jäädä väljäksi! Noin 1mm välys tangossa, Jos jää puristuksiin niin ei säädä itse itseään ja lämmetessään kantaa ja paskoo koko setin. 
 

eli jos säädit tankoa! Säädä stoppariakin! Ja tarkasta välys!  
 

sylintereiden prikkasäädöt yms ei auta hölkäsen pöläystä!  Jos auttaa niin joku on silloin väärin!  

On 11.7.2021 at 11.21, MKTuning kirjoitti:

Jos joku on joskus sitä kytkinpoljinta säätänyt, että on saanut kuluneen kytkimen tuntumaan ehjältä (eli irrottaa aiemmin, kun loppuun kuluneella normaalisti), niin nyt se uudella kytkinpaketilla ei toimi oikein, naapurin toyotassa oli näin.

Seon just näin ja se pitää viä osata säätää oikein, että ei jää kantamaan tangot?

Edited by J-M Kujala
Link to post
41 minuuttia sitten, J-M Kujala kirjoitti:

Nyt tsrkkana säätöjen kans!!! 
 

camryissä on usein kytkintehostin ja jää siks pohjaan!  Noita ku säätelee pieleen niin helppo paistaa kytkin tai painelaakeri! 
 

kytkimen liikehän suurimmas osa camryhä suht pitkä ja irrottaa vasta ihan pohjassa. 
 

tarvittaessa säädetään tankoa JA stopparia polkimelta, usein poljinta tarttee nostaa 10-20mm ylöspäin stopparin säädöllä tarvikekytkimen kans! , mutta kytkinpoljin nostettuna ylös, sen työntötangon pitää sitte jäädä väljäksi! Noin 1mm välys tangossa, Jos jää puristuksiin niin ei säädä itse itseään ja lämmetessään kantaa ja paskoo koko setin. 
 

eli jos säädit tankoa! Säädä stoppariakin! Ja tarkasta välys!  
 

sylintereiden prikkasäädöt yms ei auta hölkäsen pöläystä!  Jos auttaa niin joku on silloin väärin!  

Seon just näin ja se pitää viä osata säätää oikein, että ei jää kantamaan tangot?

Joo sitä tankoa säädin pidemmäksi siinä oli 12mm lukitus ja 14mm ruuvi mistä pyöritettiin,alkasi irroittamaan vasta ihan lopussa , tanko on kierteillään vaan ehkä millin-2 . Joo katoinki että polkimen yläpuolella on stoppari ja on siinä välystä varmaan 5mm että ei jää kantamaan eli poljin painaisi vähän koko aikaa. Kytkin ravistaa, olen tarkistanut kaikki pultit laatikosta ja vetarit, pitäisikö uutta kytkintä vähän luistattaa että tärinä lakkaa vai onko perhana kiero asetelma, eihän keskityskään kovin pieleen voi mennä ,ei laatikkoa saisi sitten paikoilleen

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...