fidelisjk 3 Posted July 2, 2021 Share Posted July 2, 2021 Eli saa sahata näin kesälläkin todella pitkään että käynnistyy, mutta sen jälkeen toimii aivan normaalisti. Viime syksynä valitteli 1. lambdaa, joten vaihtelin sen uuteen. Ei vikakoodia moneen kuukauteen mutta nyt n. kuukausi sitten taas samasta lambdasta koodi. Sen lisäksi on alkanut nyt starttaamaan huonosti. Huollot on tehty kaikki (myös tulpat) ja akkukin tuli talvella vaihdettua. Ei anna mitään muuta vikakoodia kuin ensimmäisen lambdan. Olisiko vinkkiä mitä kannattaisi tarkistella? Quote Link to comment
Forestman 75 Posted July 2, 2021 Share Posted July 2, 2021 Vvt moottorilla jos on niin imusarjantiiviste ainakin vaihtoon heti. Maf kannattaa samalla puhdistaa myös ja ecu resetoida miinuskaapelia tai efi sulaketta pois pitämällä sen 30min. Quote Link to comment
fidelisjk 3 Posted July 5, 2021 Author Share Posted July 5, 2021 Kiitos vinkeistä, täytyypäs tehdä nuo! Lämpimänä kuulemma lähtee normaalisti, jos on seisonut hetkenkin niin saa sahata ja äsken tuossa itsekin todistin tapahtumaa niin vähän yskien starttasi kun lähti Quote Link to comment
fidelisjk 3 Posted July 26, 2021 Author Share Posted July 26, 2021 Nyt alkoi vielä valittaa kampiakselin asentotunnistintakin. Liekö sattumaa vai liittyneekö tähän, ei tietoa. MAF:in vaihdoin, ei vaikutusta. Seuraavaksi se imusarjan tiiviste sitten. Katsotaan miten käy Quote Link to comment
Forestman 75 Posted July 26, 2021 Share Posted July 26, 2021 5 tuntia sitten, fidelisjk kirjoitti: Nyt alkoi vielä valittaa kampiakselin asentotunnistintakin. Liekö sattumaa vai liittyneekö tähän, ei tietoa. MAF:in vaihdoin, ei vaikutusta. Seuraavaksi se imusarjan tiiviste sitten. Katsotaan miten käy No kyllä se vika sitten on siellä kampuran asentotunnistimella. Kannattaa katsoa että se on kuitenkin puhdas. Quote Link to comment
fidelisjk 3 Posted July 26, 2021 Author Share Posted July 26, 2021 Voisko se aiheuttaa myös nuo lambda-koodit? Quote Link to comment
Forestman 75 Posted July 26, 2021 Share Posted July 26, 2021 1 tunti sitten, fidelisjk kirjoitti: Voisko se aiheuttaa myös nuo lambda-koodit? Periaatteessa mahdollista kyllä. Jos ajaessakin pätkii käyntiä. Quote Link to comment
fidelisjk 3 Posted August 3, 2021 Author Share Posted August 3, 2021 No nyt sain vihdoin sen kampiakselin asentotunnistimenkin ja vaihtelin sen sekä samalla sen imusarjan tiivisteen. Jotta siihen anturin liittimeen pääsee inhimillisesti käsiksi, niin helpottaa kummasti kun imusarja on edestä pois. Nythän tuo tuntuu starttaavan taas oikein mukavasti eikä ainakaan testilenkillä antanut mitään koodia. Pitää vielä hetki seurailla, mutta voisko olla että mystinen lambda-vika olisi selvitetty. Toivotaan! Quote Link to comment
fidelisjk 3 Posted August 4, 2021 Author Share Posted August 4, 2021 No sieltähän se lambda-koodi taas syttyi. Käyntiin kyllä lähtee yskimättä ja normaalisti nyt mutta se perkuleen lambda.... Pitääkö sitä vaihtaa vielä sekin vaikka vasta alta vuoden vanha. Quote Link to comment
Forestman 75 Posted August 5, 2021 Share Posted August 5, 2021 14 tuntia sitten, fidelisjk kirjoitti: No sieltähän se lambda-koodi taas syttyi. Käyntiin kyllä lähtee yskimättä ja normaalisti nyt mutta se perkuleen lambda.... Pitääkö sitä vaihtaa vielä sekin vaikka vasta alta vuoden vanha. Mikä on vikakoodi? Quote Link to comment
fidelisjk 3 Posted October 11, 2021 Author Share Posted October 11, 2021 Koodi oli 1. Lambdalle (jännite alhainen). Ostin Boschin lambdan ja vikavalo katosi sillä eikä ole tullut takaisin. Tosin nyt nyt taas hieman yskien lähtee käyntiin, varsinkin jos hetken seisoo. Kaasua antamalla lähtee paremmin, eli olisiko nyt samaan syssyyn paukannut polttoainepuolen vika sit päälle. Ei anna mitään koodeja, mutta voiko polttoainelinjasta näissä vuotaa linja tyhjäksi tms? Quote Link to comment
MKTuning 205 Posted October 12, 2021 Share Posted October 12, 2021 22 tuntia sitten, fidelisjk kirjoitti: voiko polttoainelinjasta näissä vuotaa linja tyhjäksi tms? Voi, jos vastaventtiili vuotaa tankin lähdössä Quote Link to comment
fidelisjk 3 Posted October 16, 2021 Author Share Posted October 16, 2021 On 12.10.2021 at 18.08, MKTuning kirjoitti: Voi, jos vastaventtiili vuotaa tankin lähdössä Onko tarkempia koordinaatteja tai linkkejä esim osan kuvaan? Helpottaisi hieman tutkintaa Quote Link to comment
Laju 34 Posted October 16, 2021 Share Posted October 16, 2021 Tankin sisällä polttoainapumpussa. Quote Link to comment
fidelisjk 3 Posted November 4, 2021 Author Share Posted November 4, 2021 Polttoainepumpun asetelma vuoti päältä ennen polttoaineletkun liitäntää, ja päästi sitä kautta paineet pois. Uusi asetelma ja vuoto korjattu, taas lähtee normaalisti. Mitähän vielä tulee vastaan... Quote Link to comment
MKTuning 205 Posted November 4, 2021 Share Posted November 4, 2021 Eli vastaventtiili Quote Link to comment
fidelisjk 3 Posted November 4, 2021 Author Share Posted November 4, 2021 Se oli siis halki se asetelma siitä päältä, ei venttiili. Vuoti bensat ulos tankin päälle Quote Link to comment
sekka2 5 Posted November 11, 2021 Share Posted November 11, 2021 No nyt on itselläni vähän sama. 3-4 päivää seisottuuan e12 1.4 corolla ei meinannut lähteä millään käyntiin, pyörittää ja välillä hennosti yskii, sitten viimein käynnistyy ja käy ja kulkee täysin normaalisti, ei vikakoodeja. olisko tuo bensapumppu mennyt kaput? 215tkm ajettu autolla. Motonetissä satasen tuo pumppu (jos oikea) oletan että siinä tulee mukana nuo vastaventtiilit ym? Onkohan se pumppu tuon verhoiluun tehdyn katkoviivan alla,. näyttää että sen voisi puukolla leikata auki? http://www.saunalahti.fi/~p406883a/images/Autot/Corolla/luukku.JPG Quote Link to comment
sekka2 5 Posted November 11, 2021 Share Posted November 11, 2021 Joo leikkasin ton verhoilun auki peltisaksilla, alla näkyy peltiluukku 3 ruuvilla. itse en uskalla sen pidemmälle mennä, syttyy vielä auto palamaan... kai tuon korjaamo saisi max 1 tunnissa vaihettua? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.