Jump to content

avensis


Jasen8555

Recommended Posts

Ajonestolla on oma ecu, joka on virtalukon yhteydessä. Mutta koodit on ohjelmoitu moottorinohjausyksikköön, joka sijaitsee hanskalokeron takana. Helpommalla pääset todennäköisesti korjaamalla tai ohjelmoimalla ajoneston, niin että se tunnistaa oikean avaimen. Mikä ajonestossa on ongelmana?

Link to post

katkaisee kipinän eli ei lähde käyntiin kipinä tulee hetken ja katkeaa sitten.vikakoodiksi antaa 99 eli ajonesto.nollausta on yritetty ja ollut ilman akunkenkää ja kaikki temput mitä toyotalta on kuultu.kiinostaisi se voiko laitetta ohitta kun uusi ohjelmointi kait maksaa hunajaa.

Link to post
On 19.3.2019 at 15.13, Jasen8555 kirjoitti:

katkaisee kipinän eli ei lähde käyntiin kipinä tulee hetken ja katkeaa sitten.vikakoodiksi antaa 99 eli ajonesto.nollausta on yritetty ja ollut ilman akunkenkää ja kaikki temput mitä toyotalta on kuultu.kiinostaisi se voiko laitetta ohitta kun uusi ohjelmointi kait maksaa hunajaa.

Saitko selville miksei ave käynnisty? Mulla sama koodi.? Jos laittaa ns väärän avaimen niin ei hörähdä ollenkaan mut oikealla avaimella hörähtää ja käy sekunnin. Koodi ainoastaan 99.  Bensapumppu työntää hyvin painetta startin jälkeenkin muutaman sekunnin eli vika muualla. 

Link to post

Nyt sitten ihan harmaa muistikuva varaosatiskiltä JA ISOLLA VARAUKSELLA, kun sattu edellinen asiakas tilaamaan avainta, ja kuuntelin vieressä, niin muistaakseni sanoi, että onneksi et teettänyt siihen avainta, kun se olis laittanut sen varkaudeneston johonkin suojatilaan, ja sen jälkeen sen joutuisi ohjelmoimaan uudelleen. 

Olisko nyt teillä käynyt samoin, että kokeiltu teettää avainsepällä vara-avainta ilman saattomuistia? 

Mutta semmoinen tuli mieleeni, että oletteko koittaneet sitä sillä huoltoavaimella? siihähän ei ole ovikakeja, mutta on se saattomuisti tuolle varkauden estolle. toimiiko samalla tavalla? Tai siis kai avensiksessa on samalla tavalla kuin japseissa ja turkin rollassa, että on yks erivärinen avain, joka on tarkoitettu sitä varten, että saa jättää huoltoon tuon kanssa. 

Link to post

Eipä ole kuin kaksi avainta ja molemmissa kakenapit.  Sammutin auton ja kävin minuutin kahvitunnilla ja sit ei enää käynnisty. Hörähtää vain. Kaivelin vikakoodin 99 sillä johtokikalla ja moottorivalon vilkutuksista laskin.  
 

Koodi viittaa ajonestoon mutta kaveri sanoi ettei se edes hörähdä jos ajonestosta kyse. sit testasin silleen ettei ajonesto pysty havaitsemaan avainta niin silloin ei tosiaan edes hörähdä.  Ihmetyttää vähän toi vikakoodi..

 

Täytyy koittaa saada skooppi jostain että näkee tuleeko suuttimille virtaa. Fluken mukaan ei tule kuin heti startin alussa...mutta sekin vilahtaa niin nopeasti ettei voi tarkkaa sanoo....  Sytyttää kyllä kokoajan ku tulpat ottaa irti

 

kampiakselin asentotunnistinta epäilen vaikka yleismittari näyttää kyllä ohmeja oikeen määrän.  Fluke mittas jotain 300hz taajuutta noin 1vac jännitteellä. 
 

Nääon näitä ku ei viittis muutaman satasen pirssin ostella satasilla osia

Link to post

No ihme laitos on tuo ... jätin avaimen virtalukkoon ja virrat päälle 40minuutiksi. Lähti käymään?  Jossain foorumilla Lontoon murteella joku neuvoi niin tekemään.. 

Mikähän taika tuossa oli?  Toimii kuitenkin molemmilla avaimilla ihan normisti että että???

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...