Jump to content

Rav4 vsc off, 4wd off, check engine


Recommended Posts

Autoon tuli otsikon mukanen liuta hälyjä tänään aamulla mutta auto toimii ihan normaalisti. Hyvin lähtee käyntiin eikä tehot mitenkään rajottuneet. Tosin en kyllä kokeillu vedättää.

Mikähän tommosta voi aiheuttaa? Vaikuttaako joku esim lambda vika niin että heittää nelivedon ym pois päältä? Tai jos esim abs sensori vikaantuu niin syttyykö siinä moottorivalo? Vähä hämmästyttää 

Vikakoodin lukijaa ei just nyt ole mutta semmonen on kyllä postitse tulossa kun tilasin juuri.

Link to post

Toyota pukkaa aina check Vsc jne ilmoitukset vaikka vika olisi moottoripuolella.

Jos ilman engine valoa tulee niin silloin todennäköisesti muualla kuin moottoripuolessa. Voi olla myös jarruvalopoltin palanut ;)

Ilman lukijaa ei paljoa kannata arpoa mikä on syynä.

Edited by Forestman
Link to post

Ai jos esim lamda antaa väärää tietoa niin siitä syystä myös heittää nelivedon ja vsc pois päältä myös ja antaa niille hälyt?

Löysin kyllä mahdollisen syyn jo.

Ilmansuodatin oli kotelossaan huonosti paikallaan ja olisikohan tästä syystä ilmamassa sensori täynnä siitepölyä? 

Täytyy tänään töiden jälkeen hakea uus suodatin ja ottaa akun kengät irti jos vaikka niinki helpolla pääsis. Jos ei niin täytyy odotella vikakoodin lukijaa.

Link to post

Ilmansuodatin vaihdettu ja ilmamassamitrari putsattu eikä vsikutusta. Tänään tuli vikakoodinlukija ja se anto hälyn nokka akselin asentotunnistimelle. Mittasin ohmit ja oli 1350. Ei taida olla rikki? Uudessa 1200 motonetin mukaan. Lambdoista väitti että olisi ehjät. Ilmamassamittarin johdon irrottaessa auto sammui. Kuvia en osaa liittää 🤦

Vikakoodi oli siis p0010

Link to post

P0010 on nokka-akselin asentoanturi eli vvt systeemin kääntämälle nokalle jonka ajoitusta muutetaan. 

Koodi tulee virheellisestä nokan asennosta ei anturin viasta. 

Tähän näytti olevan useampi vaihtoehto mistä johtuu:

-huono öljy tai liian pitkä vaihtoväli 

-itse vvt säätimen takertelu 

Jne...

 

 

 

Link to post

Vvt säätimen nappasin kanssa irti ja putsailin. Aika puhtaalta se näytti. Virtaa sille en uskaltanu syöttää kun en tienny paljokohan sille kärsii laittaa virtaa. Öljyt vaihdoin talvella eikä autolla ole paljoo ajettu. Voisi varmaan silti öljyt vaihtaa ja laittaa moottorinpesuaineen jos siitä olisi jotain hyötyä. Katsotaan jos tällä olisi jotain apua. Öljyt ei kyllä tikussa näytä yhtään mustalta. 

Link to post

minkä ikäinen rav4? isällä meni toi vvt pyörä oli ne tapit kulunu sisältä jäi jotenki jumiin vm oli 2005 ajettu 165tkm

Edited by celica gt
Link to post

Enpä huomannu että olisi ollu mitään suodatinta. Yhellä pultilla oli kiinni ja vetämällä lähti pois. Suodattimia ei näkyny vai olisiko jäänyt siihen koloonsa?

Tää on 2litrasella koneella 07vuoden.

Ajettu jo vajaa 260tuhatta

Link to post
25 minuuttia sitten, Javis kirjoitti:

Enpä huomannu että olisi ollu mitään suodatinta. Yhellä pultilla oli kiinni ja vetämällä lähti pois. Suodattimia ei näkyny vai olisiko jäänyt siihen koloonsa?

Tää on 2litrasella koneella 07vuoden.

Ajettu jo vajaa 260tuhatta

https://www.ebay.co.uk/itm/302204732274

Tuollainen siellä olisi. 

Pienissä koneissa se on siinä Jakopään seutuvilla tulpan alla sivussa. Ei siellä missä vvt venttiili on.

YouTubesta löytyy jtn videoitakin.

Link to post
13 minuuttia sitten, Forestman kirjoitti:

https://www.ebay.co.uk/itm/302204732274

Tuollainen siellä olisi. 

Pienissä koneissa se on siinä Jakopään seutuvilla tulpan alla sivussa. Ei siellä missä vvt venttiili on.

YouTubesta löytyy jtn videoitakin.

näyttäs olevan lohkossa kiinni kato   http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/2000/rav4/aca20l-azmnkw/3_662220_001_/tool-engine-fuel/1105_cylinder-block?pnn=15678B&pa=1567828010#15678B

Edited by celica gt
Link to post

Nyttehän se anto uuden vikakoodin taas. P0037 hO2S Heater control circuit low bank 1 sensor 2.

P0010  myös oli niinku aikasemminkin. Voisikohan nuo molemmat olla seurausta tuosta tukkeutuneesta sihdistä?

Link to post

Lambda siis vaihtoon. Tämä taitaa olla tuo lambda joka on moottorin alapuolella eikä se joka on heti lähes pakosarjassa. 

Aikani nollailin vikakoodia niin sinne jäi vaan tuo  p0037 eikä enään tullu tuota p0010 ollenkaan. Jännä kun aluksi koodit tuli just päinvastoin. No viikonloppuna menee öljyt, lambda ja tuo vvt säädin vaihtoon. Ehkä siitä vielä toimiva tulee. Niin ja sen suodattimen kaivan esiin ja putsailen sen

Link to post

Lambdan vaihdon jälkeen vikakoodit hävis mutta nyt alko kilinä tietyillä kierroksilla. Ihan ku joku työkalu olisi jääny jonnekki mutta mitään ei löydy mistään. En tiedä onkohan pakoputki saanu vähä kipeetä siitä hakkaamisesta ja joku lämpösuoja kilisee. Aina jotain 😅🤦 ei auta ku jatkaa tutkimista

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...