Jump to content

E120 kaukolukitus ei pelitä

Recommended Posts

Sainpas ilmaiseksi tommosen E120 hatchbackin, jossa on Silcan tarvikekaukosäädin, jota en vaan saa yhdistettyä autoon. Olen käynyt lukkosepällä varmistamassa että avain on ohjelmoitu tuolle mallille ja että avain toimii, ja auton saa kyllä ovia paukuttelemalla ohjelmointitilaan, mutta ei se vaan reagoi vaikka mitä naputtelisi avaimella. Mistäs lähtisi vikaa etsimään? Keskuslukitus toimii kyllä avaimella kääntäen.

Sanoisin että se on kuitenkin väärä avaimen malli ja ei yhteensopiva. E120 autoa on useammalla eri kaukosäädinmallilla ja kaikki ei ole yhteensopivia, tiedän koska itse tilasin ebaystä väärän... sittemmin löysin ebaystä oikean mallisen jonka ohjelmointi onnistui OK. mutta toki ekana kannattaa kokeilla pariston vaihtoa.

R89071-0d010 on oikea avaimen malli ainakin minun omistamaan brittivalmisteiseen e120 corolla hatchback. kai noita vielä ebayssä myydään

Ja ilmeisesti toimii vaikka loppuosa olisi eri, kunhan on tuo R89071-

Enpä tuota saanu koodattua Celicaankaan uutta Kiinan avainta, auto menee kyllä ohjelmointitilaan, mutta kun avaimesta pitää painaa nappeja, niin mitään ei tapahdu. Sitä en oo vielä kokeillu, että tyhjentäs koko muistin ensin ja kokeilis sitte koodata uudelleen. Tossa Celicassa on vissiin 4 tai 5 avainta mahdollista koodata jonka jälkeen ohjelmointimuisti tulee täyteen, eikä uusia avaimia voi lisätä järjestelmään.