Jump to content

Avensis ei käynnisty


kiesus

Recommended Posts

On 24.5.2021 at 15.18, Kurttu kirjoitti:

Ainoa bensansuodatin tässä autossa löytyy käsittääkseni tankista, benspumpun yhteydestä. Mulla on samanlainen 2.0 avensis ja joskus yritin etsiskellä suodatinta konehuoneesta ja tankin vierestä..

Tankissa olevan sähköisen bensapumpun lisäksi tässä koneessa on korkeapainepumppu, joka on käsittääkseni kannessa oleva mekaaninen pumppu.

Onko tämä faktaa?

Link to comment
10 tuntia sitten, celica gt kirjoitti:

Tane mainitsi tuosta laturi hommasta ekasivulla ja vissin kokeiltu jo?

Tuota yritettiin pariin kertaan mitata mutta koska auto kävi niin vähän aikaa kun kaveri yritti katsoa sen niin jotenkin se

tyrittiin tai ei sitten ehtinyt alkaa lataamaan, ja koitin sitten yksin sillain että viritin mittarin niin että näen sen kuskinpaikalle

eikä sekään onnistunut.  Nyt viime kerralla eilenkö nyt oli kävi sen verta pitkään että olisi saanut kyllä mitattua jos olisi ollut joku

mittaamassa ja tänään astelin sillä asenteella että se mitataan, niin eipä syttynytkään akku/moottorivalo eli ei yritäkkään.

 

Nyt tempasin laturilta liittimen irti ja ajatus oli kokeilla sitä käyntiin ilman sitä että mitä sanoo jos ei satu olemaan kaveria

mittamassa niin eikö sen pitäisi käynnistyä mutta ei tietenkään ladata jos siitä kiinni.

 

Niin ja nuo akku ja moottorivalo syttyvän yleensä silloin kun auto on seisonut muutaman tunnin tai yön yli ja monesti on ollut

akunkenkä irtikin, ja tällöin lähtee välittömästi tulille mutta tänään tosiaan moista ihmettä ei nähty.

 

Maajohtoja olen myös kynsinyt ja nyt huomasin että startin alla olikin vielä yhden pultin alla kaapeli kiinni niin ahtaassa

paikassa että olisi pitänyt startti irroittaa että sen olisi saanut käytettyä irti niin päädyin nyt semmoiseen ratkaisuun, että

tein uuden maakaapelin akulta moottoriin niin pitäisi ainakin sen olla kunnossa ja muut liittimet kävinkin maakaapelista läpi.

 

Otin myös virtalukon pohjan irti ja minusta se pelasi oikein eli kun avain ns. virta päällä asennossa niin siinä on kuusi piuhaa

niin toisella puolella kytki kaikkiin kolmeen virrat kun avain pois vain ylimpään ja toisella puolella ylin ja alin yhteen ja nämä

maissa ja keskellä  kai startille yksi piuha jota en saanut mitattua mutta 

Link to comment
20 tuntia sitten, celica gt kirjoitti:

Kyllä ainoa bensapumppu yksikössä

Tarkoitin tätä loppua: "Tankissa olevan sähköisen bensapumpun lisäksi tässä koneessa on korkeapainepumppu, joka on käsittääkseni kannessa oleva mekaaninen pumppu. "

...Eli ei ole kannessa mekaanisia pumppuja?

Edited by Heikki Saarikoski
Link to comment
1 tunti sitten, Heikki Saarikoski kirjoitti:

Tarkoitin tätä loppua: "Tankissa olevan sähköisen bensapumpun lisäksi tässä koneessa on korkeapainepumppu, joka on käsittääkseni kannessa oleva mekaaninen pumppu. "

...Eli ei ole kannessa mekaanisia pumppuja?

Kyllä kannessa on mekaaninen pumppu joka korottaa painetta ,nokasta ottaa käytön, jossain vanhassa jutussa asiaa tästä jopa kuvakin löytyy. sähköpuolella juttu aven fuel pressure..

T25 p0109 Fuel rail pressure error


Edited by celica gt
Link to comment

Tässä mysteerissä ei ole tapahtunut hetkeen oikein mitään muiden kiireiden takia eli läpimurtoa ei ole tapahtunut eikä oikein mitään 

muutakaan kuin että sain tuon laturihomman ymmärtääkseni pois suljettua, eli sain mitattua että lataus nousi n.14v ja auto sammui

kuin saunalyhty. Muutaman päivän päästä akkuvalo ja moottorivalo taas syttyi ja otin laturista piuhat irti ja täysin samalla tavalla

alkaa ottaa mukavasti kierroksia ja sammuu kuin avaimesta sammuttaisi sekunnin parin jälkeen.

 

Tässä ajatukset kiertää kehää mutta onko tuossa oikein mitään muuta kuin ecu joka tuolla tavalla "resetoituu" eli akku ja moottorivalo syttyy

joskus vuorokauden joskus muutaman päivän päästä ja en ole suurta eroa huomannut onko akunkenkä kiinni vai ei.:(

Link to comment

Katohan ku vuosi mennyt että hurahti ja Avensis seisoo vielä samassa paikassa kun en ole laiskuuttani

sille mitään jaksanut tehdä. Tämä aktivoituminen johtui siitä että ihan tuttavapiirissä tuli täysin identtinen vika

samanlaiseen mutta -08 eli vuotta uudempaan.  Se oli jonkun päivän ollut korjaamolla eikä vikaa ollut löytynyt

ja siellä tuli myös auton osto eteen ja myös siellä Avensis seisoo pihassa samoilla oireilla.

Eli samat kun akku ja moottorivalo pimeänä->ei käyntiin eikä ecuun sisälle ja kun satunnaisesti

nuo valot syttyvät niin pääsee ecuun sisälle eikä vikakoodeja -> 1-2s hörähdys ja sammuu ja akku ja moottorivalo pimeänä

 

Omituinen homma että tuli jossain vaiheessa tätä aika tiiviisti pengottua ulkomaan foorumeita myöten mutta

en löytänyt ensimmäistäkään tapausta jossa tämmöinen ongelma olisi ratkaista, mutta jonkun tapauksen jossa

samaa vikaa ihmeteltiin ja nyt tässä muutaman kilometrin säteellä on kaksi.

 

Pitänee vielä yksi yritys auton kanssa kokeilla löytää vikaa ja jos ei löydy niin laitan semmosenaan taipaleelle

ettei enää toista talvea häiritse lumitöitä.:(

Link to comment

Oletko saanut kaaviota mihin ecun johtoihin kuuluu tulla +12V (jatkuva sekä virtalukolta) ja mihin johtoihin maa. Että olitko mitannu tuleeko se virta ja maa sillon kun ei valot syty, tai koittanut vetää hyppyjohtoa sinne että toimisko

Link to comment
6 tuntia sitten, sekka2 kirjoitti:

Oletko saanut kaaviota mihin ecun johtoihin kuuluu tulla +12V (jatkuva sekä virtalukolta) ja mihin johtoihin maa. Että olitko mitannu tuleeko se virta ja maa sillon kun ei valot syty, tai koittanut vetää hyppyjohtoa sinne että toimisko

En muistaakseni tuommoista kaaviota ole nähnyt ja viime mittauksista on jo aikaa ja en muistaakseni vertaillut että mitä eroa

on silloin palaako mittarivalot tai ei  ja nyt ei näytä enää omassa syttyvän akku ja mittarivalot missään vaiheessa kun olen ohikulkiessa 

kokeillut, mutta kaverin autossa vielä silloin tällöin valot syttyy niin siellä tietysti voisi käydä tutkimassa.

Link to comment

Eiköhän tätä kannata lähtee ihan perinteisellä selvittelyllä.  Eli ihan ensimmäiseksi jos siinä on se pääsulake heti akunkengässä, niin sen tarkistaminen, ettei oo hapettunut. Ja sanomattakin on selvää, että akusta kannattaa tarkistaa, että jännitteet on kunnossa.  Eli pitää olla yli 12v.

Sitten muutenkin tuo haiskahtaa kovasti jonkun liitoksen huonolta kosketukselta tai relevialta. Eli sulakerasioiden pohjassa olevat liittimet, kannattaa heilutella, josko se paljastaisi. 

Sitten toki virtalukon pohja voisi kanssa olla vialla.  Eli kannattaa kokeilla sellaista kikkaa, että napauttaa mensselin päällä virta-avaimen päällä kun avain virrat päällä asennossa. 

Ei huono ajatus tehdä muutenkin pikku naputtelua releisiin, sulakerasioille ja vähän muuallekkin jossa näkyvissä sähköliittimiä, jos paljastaisi, missä se huono liitos majailee. 

Tuossa varmaan joku käynnistyksen esto. Sitä en osaa sanoa mitä pitäisi siinä tapauksessa tapahtua mittaristolla, jos se ei tunnista avainta virtalukolla?  olisko mahdollista, että se lukija siinä virtalukon ympärillä ei jostain syystä kykene lukea sitä avaimen "saattomuistia".

Sitten maavian katseleminen kanssa syytä poissulkea.  Eli että akulta tuleva maakaapeli ei ole hapettunut korin puoleisesta päästä. 

Link to comment

Tää koko homma nyt kuulostaa siltä että eculta lähtevä 5v jännite erinäisille tunnistimille menee oikosulkuun ja yhteys ecuun katoaa kun toi moottorinvikavalo lakkaapalamasta. Tiedän pari tapausta missä on ollut bensapaineen tunnistimessa vika, eli suutinkiskon päässä oleva tunnistin menee oikoseen kun bensanpaine nousee ja lyö ecun seis, kun taas paineet laskee niin saa yhteyden.

Link to comment
On 5.6.2022 at 19.24, Evitti kirjoitti:

Tää koko homma nyt kuulostaa siltä että eculta lähtevä 5v jännite erinäisille tunnistimille menee oikosulkuun ja yhteys ecuun katoaa kun toi moottorinvikavalo lakkaapalamasta. Tiedän pari tapausta missä on ollut bensapaineen tunnistimessa vika, eli suutinkiskon päässä oleva tunnistin menee oikoseen kun bensanpaine nousee ja lyö ecun seis, kun taas paineet laskee niin saa yhteyden.

Tässähän sopisi oireet melko mukavasti tällaiseen  vikaan.  Kaverilta kyselin niin meinasi että tuo anturi on imusarjan alla 

ja se kuulostaa heti ahtaalta niin minkälainen operaatio tuo anturi on kaivella esille, ja onko mitään keinoa testata sen toimivuutta.

Ja edelleen kun mittaristoon syttyy kaikki valot niin mitään vikakoodeja ei anna.

Link to comment
1 tunti sitten, kiesus kirjoitti:

Tässähän sopisi oireet melko mukavasti tällaiseen  vikaan.  Kaverilta kyselin niin meinasi että tuo anturi on imusarjan alla 

ja se kuulostaa heti ahtaalta niin minkälainen operaatio tuo anturi on kaivella esille, ja onko mitään keinoa testata sen toimivuutta.

Ja edelleen kun mittaristoon syttyy kaikki valot niin mitään vikakoodeja ei anna.

Kyllä se sielä imusarjan alla on hieman työläshän tossa mallissa toi irroitus on, jos en väärin muista niin jakopään päädysstä vähän näkee anturia siinä suutinkiskon päässä.  Vikakoodeja ei anna ku ecu lyö ittensä jumiin. 

Link to comment

Jees kyllä tämä mysteeri varmaan liittyy tuohon paineanturiin kun kaveri oli startannut omaa auto niin oli hörähtänyt tulille ja käynyt ihan normaalisti kunnes oli huomannut bensanhajun ja sammuttanu ja huomamnut että bensapumpulta oli pullahtanut osittain joku letku irti, ja kaveri oli tumpannut letkun takaisin ja samontein oli mennyt startin ja parin sekunnin käynnin jälkeen tilttiin.

Eli varmaan jotain ylipainetta oli kerännyt tosin tuo letku oli vissiin bensapumpun vaihdon jäljiltä huonosti kiinni mutta kuitenkin.

 

Noh sain raivokohtauksen ja kaivoin omasta ko. anturin esille ja aloin katselemaan että mistäköhän uusi tilalle niin ei ihan ensimmäisestä marketista noita löytynytkään ja merkkiliikkeestä kaveri oli kysellyt niin ei pelkkää anturia löydy vaan kiskoineen päivineen ja hintaa n.550e

 

Nuitahan näytti olevan netti pullollaan ja edullisesti mutta en vielä ryhtynyt mitää tilaamaan vaan pitäö kysyä viisaammilta että ei nyt väärää ainakaan tilaa, ja liitteenä kuva anturista jossa osanumero.

https://aijaa.com/EN2qOb

15075823.jpg

 

En nyt mäköjään puhelimella osaa kuvaa laittaa mutta osan numero on siis  89458-22010 ja alla joku symboli ja  7434 ja kysymys kuuluukin että mitä tuo viiminen numerorimpsu meinaa kun semmoisis olisi helposti saatavilla missä loppu on 7432.

 

Link to comment

Tää olikin jännä, kun toydiy ei anna tuolla varaosanumerolla avensista vastaavuus taulukosta :o Mikä toi sun avensiksen oikea malli on, jos tuo on vaikka vaihdettu joskus toiseksi. 

 

Enter part number
(10-12 characters):
 
Search in market: N. America Europe Japan General

Part 89458-22010 (SENSOR, FUEL PRESSURE) was found on the following models:

Market Date range Model Frames/Options Found in diagram
Japan 10/2000-05/2007 TOYOTA MARK 2, MARK 2 BLIT GX11*,JZX11* 84-04: ELECTRONIC FUEL INJECTION SYSTEM
Japan 06/2001-03/2004 TOYOTA VEROSSA GX11*,JZX110 84-04: ELECTRONIC FUEL INJECTION SYSTEM
Japan 05/1998-05/2007 TOYOTA PROGRES JCG1* 84-04: ELECTRONIC FUEL INJECTION SYSTEM
Japan 05/2001-05/2007 TOYOTA BREVIS JCG1* 84-04: ELECTRONIC FUEL INJECTION SYSTEM
Japan 09/1999-05/2007 TOYOTA CROWN, CROWN MAJESTA GS171,JKS175,JZS17*,UZS17* 84-04: ELECTRONIC FUEL INJECTION SYSTEM
Link to comment

TOYOTA AVENSIS StW (T25) 2.0 (AZT250_) 108 KW Näytti olevan autodocin sivulla kun rekkarin laittoi ja tässä

lähellä oli purettu samanlainen 2.0 farmari jonka väitti olevan vm.2005 ja siinä ainakin oli kaverin mukaan samat numerot

mutta tietysti oli murjoutunut anturi poikki niin ei päässyt testaamaan.

Link to comment

Tuolla olikin mielenkiintoinen teksti.  Ettei muka "Arska asentaja" osaa asentaa moista :D siksi ei myydä erikseen. 

986987605_Screenshot2022-07-3013_09_51.thumb.png.b727aa835907bf3c9c44ab3a06bfa17d.png

Koko assemblyn numero on sitten 23807-28033 

Jos vaikka tuolla löytäis netistä paremmin. 

Tuo sitten näyttääkin löytyvän jo aika monesta mallista. 

Part 23807-28033 (PIPE SUB-ASSY, FUEL DELIVERY) was found on the following models:

Market Date range Model Frames/Options Found in diagram
Japan 07/2003-10/2008 TOYOTA AVENSIS AZT25* 22-11: FUEL INJECTION SYSTEM
  Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
  06/2005-05/2006 AZT251-AEAGH LI, JPN, SED, 2AZFSE, ATM, 5FC 22-11
  06/2006-10/2008 AZT251-AEAQH QI, JPN, SED, 2AZFSE, ATM, 5FC 22-11
  06/2005-05/2006 AZT251W-AWAGH LI, JPN, WG, 2AZFSE, ATM, 5FC 22-11
  06/2006-10/2008 AZT251W-AWAQH QI, JPN, WG, 2AZFSE, ATM, 5FC 22-11
Europe 10/1997-12/2002 TOYOTA AVENSIS AT22*,AZT220,CDT220,CT220,ST220,ZZT22* 22-11: FUEL INJECTION SYSTEM
  Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
  07/2000-12/2002 AZT220L-AEMEHW SOL, EUR, SED, LHD, 1AZFSE, D4, MTM 22-1122-11
  07/2000-12/2002 AZT220L-AEMNHW TERRA, EUR, SED, LHD, 1AZFSE, D4, MTM 22-1122-11
  10/2000-12/2002 AZT220L-AEPEHW SOL, EUR, SED, LHD, 1AZFSE, D4, ATM 22-1122-11
  07/2000-12/2002 AZT220L-ALMEHW SOL, EUR, LB, LHD, 1AZFSE, D4, MTM 22-1122-11
  07/2000-12/2002 AZT220L-ALMNHW TERRA, EUR, LB, LHD, 1AZFSE, D4, MTM 22-1122-11
  10/2000-12/2002 AZT220L-ALPEHW SOL, EUR, LB, LHD, 1AZFSE, D4, ATM 22-1122-11
  07/2000-12/2002 AZT220L-AWMEHW SOL, EUR, WG, LHD, 1AZFSE, D4, MTM 22-1122-11
  07/2000-12/2002 AZT220L-AWMNHW TERRA, EUR, WG, LHD, 1AZFSE, D4, MTM 22-1122-11
  10/2000-12/2002 AZT220L-AWPEHW SOL, EUR, WG, LHD, 1AZFSE, D4, ATM 22-1122-11
  07/2000-12/2002 AZT220R-AEMEHW SOL, EUR, SED, RHD, 1AZFSE, D4, MTM 22-1122-11
  07/2000-12/2002 AZT220R-AEMNHW TERRA, EUR, SED, RHD, 1AZFSE, D4, MTM 22-1122-11
  10/2000-12/2002 AZT220R-AEPEHW SOL, EUR, SED, RHD, 1AZFSE, D4, ATM 22-1122-11
  07/2000-12/2002 AZT220R-ALMEHW SOL, EUR, LB, RHD, 1AZFSE, D4, MTM 22-1122-11
  07/2000-12/2002 AZT220R-ALMNHW TERRA, EUR, LB, RHD, 1AZFSE, D4, MTM 22-1122-11
  10/2000-12/2002 AZT220R-ALPEHW SOL, EUR, LB, RHD, 1AZFSE, D4, ATM 22-1122-11
  07/2000-12/2002 AZT220R-AWMEHW SOL, EUR, WG, RHD, 1AZFSE, D4, MTM 22-1122-11
  07/2000-12/2002 AZT220R-AWMNHW TERRA, EUR, WG, RHD, 1AZFSE, D4, MTM 22-1122-11
  10/2000-12/2002 AZT220R-AWPEHW SOL, EUR, WG, RHD, 1AZFSE, D4, ATM 22-1122-11
Europe 01/2003-10/2008 TOYOTA AVENSIS ADT25*,AZT25*,CDT250,ZZT25* 22-11: FUEL INJECTION SYSTEM
  Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
  01/2003-03/2006 AZT250L-AEMEHW TEC, EUR, SED, LHD, 1AZFSE, D4, MTM, 5F 22-1122-11
  01/2003-03/2006 AZT250L-AEMGHW ELEGT, EUR, SED, LHD, 1AZFSE, D4, MTM, 5F 22-1122-11
  01/2003-03/2006 AZT250L-AEPEHW TEC, EUR, SED, LHD, 1AZFSE, D4, ATM, 4FC 22-1122-11
  01/2003-03/2006 AZT250L-AEPGHW ELEGT, EUR, SED, LHD, 1AZFSE, D4, ATM, 4FC 22-1122-11
  01/2003-03/2006 AZT250L-ALMEHW TEC, EUR, LB, LHD, 1AZFSE, D4, MTM, 5F 22-1122-11
  01/2003-03/2006 AZT250L-ALMGHW ELEGT, EUR, LB, LHD, 1AZFSE, D4, MTM, 5F 22-1122-11
  01/2003-03/2006 AZT250L-ALPEHW TEC, EUR, LB, LHD, 1AZFSE, D4, ATM, 4FC 22-1122-11
  01/2003-03/2006 AZT250L-ALPGHW ELEGT, EUR, LB, LHD, 1AZFSE, D4, ATM, 4FC 22-1122-11
  04/2006-10/2008 AZT250L-AWMEHW TEC, EUR, WG, LHD, 1AZFSE, D4, MTM, 5F 22-1122-11
  01/2003-03/2006 AZT250L-AWMGHW ELEGT, EUR, WG, LHD, 1AZFSE, D4, MTM, 5F 22-1122-11
  01/2003-03/2006 AZT250L-AWPEHW TEC, EUR, WG, LHD, 1AZFSE, D4, ATM, 4FC 22-1122-11
  01/2003-03/2006 AZT250L-AWPGHW ELEGT, EUR, WG, LHD, 1AZFSE, D4, ATM, 4FC 22-1122-11
  01/2003-03/2006 AZT250R-AEMEHW TEC, EUR, SED, RHD, 1AZFSE, D4, MTM, 5F 22-1122-11
  01/2003-03/2006 AZT250R-AEMGHW ELEGT, EUR, SED, RHD, 1AZFSE, D4, MTM, 5F 22-1122-11
  01/2003-03/2006 AZT250R-AEPEHW TEC, EUR, SED, RHD, 1AZFSE, D4, ATM, 4FC 22-1122-11
  01/2003-03/2006 AZT250R-AEPGHW ELEGT, EUR, SED, RHD, 1AZFSE, D4, ATM, 4FC 22-1122-11
  01/2003-03/2006 AZT250R-ALMEHW TEC, EUR, LB, RHD, 1AZFSE, D4, MTM, 5F 22-1122-11
  01/2003-10/2004 AZT250R-ALMGHW ELEGT, EUR, LB, RHD, 1AZFSE, D4, MTM, 5F 22-11
  04/2006-10/2008 AZT250R-ALPEHW TEC, EUR, LB, RHD, 1AZFSE, D4, ATM, 4FC 22-1122-11
  01/2003-10/2004 AZT250R-ALPGHW ELEGT, EUR, LB, RHD, 1AZFSE, D4, ATM, 4FC 22-11
  01/2003-03/2006 AZT250R-AWMEHW TEC, EUR, WG, RHD, 1AZFSE, D4, MTM, 5F 22-1122-11
  01/2003-10/2004 AZT250R-AWMGHW ELEGT, EUR, WG, RHD, 1AZFSE, D4, MTM, 5F 22-11
  01/2003-03/2006 AZT250R-AWPEHW TEC, EUR, WG, RHD, 1AZFSE, D4, ATM, 4FC 22-1122-11
  01/2003-10/2004 AZT250R-AWPGHW ELEGT, EUR, WG, RHD, 1AZFSE, D4, ATM, 4FC 22-11
  04/2006-10/2008 AZT251L-AEAEHW TEC, EUR, SED, LHD, 2AZFSE, D4, ATM, 5FC 22-1122-11
  09/2003-03/2006 AZT251L-AEAGHW ELEGT, EUR, SED, LHD, 2AZFSE, D4, ATM, 5FC 22-1122-11
  09/2003-03/2006 AZT251L-ALAEHW TEC, EUR, LB, LHD, 2AZFSE, D4, ATM, 5FC 22-1122-11
  09/2003-03/2006 AZT251L-ALAGHW ELEGT, EUR, LB, LHD, 2AZFSE, D4, ATM, 5FC 22-1122-11
  09/2003-03/2006 AZT251L-AWAEHW TEC, EUR, WG, LHD, 2AZFSE, D4, ATM, 5FC 22-1122-11
  09/2003-03/2006 AZT251L-AWAGHW ELEGT, EUR, WG, LHD, 2AZFSE, D4, ATM, 5FC 22-1122-11
  09/2003-03/2006 AZT251R-AEAGHW ELEGT, EUR, SED, RHD, 2AZFSE, D4, ATM, 5FC 22-1122-11
  09/2003-03/2006 AZT251R-ALAGHW ELEGT, EUR, LB, RHD, 2AZFSE, D4, ATM, 5FC 22-1122-11
Link to comment

Noniin täällä Avensis tärähti tulille niinkuin ei ikinä mitään olisi ollutkaan ja vika oli todellakin tuossa bensanpaine anturissa

ja sen tilasin ebayn kautta joltain Engelsmannilta ja hintaa kertyi 70e, ja vaihto onnistui ihan tavan tallaajalta joskin on autoja tullut

aikanaan käpisteltyä enemmänkin mutta ei siis ammattilaista nähnytkään.

 

Irroituksessa  taisi mennä pari-kolme tuntia ja siitäkin puolet ihmetellessä että mitä ja missä vaiheessa pitää purkaa

ja kasaus meni varmaan tuntiin.

 

Kiitokset kaikille vastauksista ja ratkaisevan vihjeen tähän tarjosi jäsen Evitti jolle erityiskiitokset ja jospa tällaisesta ketjusta 

jollekkin muulle olisi apua jos samanlaisia oireita ilmenee ja tottahan on että ilman täältä saatua vinkkiä tuo olisi

jäänyt itseltä korjaamatta..

Link to comment

Hyvä että ongelma selvisi. Yhdellä kaverilla juurikin vastaavanlainen kulkine, VIELÄ ei ole käynnistysongelmia ilmennyt, mutta vastaisuudessa erinomainen tieto, jos sattuu ongelmia ilmenemään.

Link to comment

Hei, 

 

Minullakin oli samanlainen ongelma Avensiksen kanssa. Nyt sain kokeiltua uutta anturia paikalleen ja kasasin sen verran että lähti käyntiin. Oletettavasti vika oli siten tuossa ko. anturissa. Tiivistettä anturin väliin piti etsiä useasta paikasta ja ilmeisesti siihen kuuluu alumiininen tiiviste. Merkkihuollosta eivät sellaista vaivautuneet edes katsomaan, kun ei anturiakaan sieltä voi saada. Motonetista sain vastaavan kokoisen ja imusarjan tiivisteet tilaukseen. 

 

Koekasausta tehdessä tuli yksi pulma, johon toivoisin täältä vastausta: imusarjan läppäosassa on repsikanpuolen päässä joku anturi, josta lähtee alle 10 cm pitkä ilmaletku ja sille en löytänyt "kotia" niinkuin Toyotalla sanoivat kun kävin neuvoa kysymässä. Varaosakuvasta en ainakaan hahmottanut mihin toinen pää kuulusi mennä?

 

Kiitos jo kuitenkin tästä mahtavasta viestiketjusta, ei turhan takia tarvinnut  lähteä ECU vaihto remonttin.

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...