Jump to content

Avensis ei käynnisty


Recommended Posts

En pääse katsomaan tota linkattua manuaalia kun valittaa että mainostenesto päällä vaikka otin sen kokonaan pois selaimesta.. mutta siis voi olla että eculle kuuluu tulla jatkuva virta useampaan kuin 1 pinniin, mutta kyllä sinne ehdottomasti pitäisi myös virtalukon kautta tulla virta joka käynnistää ecun.

Link to post

Tuskaista on näin amatööripohjalta vaikka aikanaan on tullut paljonkin rassattua autoja niin nämä sähköhommat on näissä vehkeissä

vähintäänkin riittävän haastavia. 

No sain kuitenkin nyt mitattua että virtalukolta tosiaankin tulee yksi  johto eculle johon tulee jännite vasta kun avaimesta kääntää niin

nyt pitää vissiin vakavissaan miettiä että tilaanko samanlaisen ecun tuohon niin jos sillä selviäisi edes senverran että onko tuo ecu kaput.

Link to post

Tuli nyt tilattua numeroiden perusteella identtinen ecu jossa avaimet mukana niin katsotaan onko tuosta apua vai menikö rahat hukkaan mutta nyt on se tilanne

että ei muutakaan keksi ja katsotaan miltä näyttää kun tuon saa iskettyä paikalleen.

Link to post

Joissakin autoissa pitää vaihtaa ecu + mittaristo samasta autosta, ajonesto jotenkin sidottu myös mittaristoon. ei tietoa onko toyotalla näin. tosiaan joka tapauksessa ainakin ne mittariston valot pitäisi toimia. avaimenhan saa helposti ite "koodattua" muuten

Link to post

Kaverini on remonttireiskana autokorjaamolla ja meinasi että tuossa on mekaaninen bensapumppu mutta en siitä valalle mene mutta kipinää

ei ainakaan tullut ja tosiaan ei syty tauluun akku ja moottorivalot kun laittaa virrat päälle, toki tuo bensapumppuhommakin täytyy vielä varmistaa.

Link to post
2 tuntia sitten, Forestman kirjoitti:

tämä tuli mieleen ettei ole bensapumppuvikaa myös?

 

 

Tuota bensan hajua kyselin jo aikasemmin.ja on sähköinen bensapumppu tankissa

Link to post

Toista ecua kokeiltu ja nyt ei syttynyt akku/moottorivalo missään vaiheessa ja nuuhkittiin että pakarista kyllä tulee bensan haju mutta

olisiko nyt kuitenkin niin että vika ei ole ecussa, ja katsoin vielä niitä ajoneston valojakin niin ne kyllä sammui mielestäni samoin kuin 

sillä omallakin eculla.

 

Sain tarkemman selvityksen noista oireista mitä ennen pimenemistä oli ollut eli parina aamuna oli käynyt tyhjäkäyntiä todella vaivaisesti

ja siinä ja siinä että oli pysynyt käynnissä mutta kun oli lämmennyt niin oli parantunut ja ajaessakin kylmällä koneella oli kuulemma ollut

kuin kengurubensaa, ja nyt viimeksi oli taas aamulla käynyt niin että juuri ja juuri pysynyt käynnissä ja sisällä käydessä oli sammunut ja nyt niillä sijoillaan edelleen.

 

Järki tuon kanssa oikenee kun ei pääse yhtään jäljille että mikä helvetti tuota vaivaa.

Link to post

Semmonen muistikuva että asiasta enemmän tietävä kaveri nuita releitä alkuun rassasi ja vissiin kokeili eri paikkoihin kun ilmeisesti samanlaisia

ja taisi käyttää koko sulakekotelonkin irti ja katseli että löytyykö sieltä mitään.

 

Tuli summittaisesti mittailtua sitä sun tätä ja huomasin että esim. puolille tulee kokoajan virta niin kuuluuko noin olla.

Pirssi on tuossa pihalla taivasalla ja nyt on tullut jumalattomasti vettä monta päivää niin on pikkusen hillinnyt enimpiä 

rassaushimoja mutta jospa se tästä vielä kirkastuu.

Link to post
17 tuntia sitten, Heikki Saarikoski kirjoitti:

Bensansuodatinkin on ollut joskus jollain tukossa.

mulla on ainaskin ollu kolmessakin eri autoissa bensan suodattimet niin tukossa (ei koskaan vaihdettu n.20v ikää) että on aiheuttanut mitä ihmeellisimpiä oireita huonoa käyntiä, ei lähde käymään, huonoa vetoa ja välillä voinut taas pelata... 

Link to post

Ainoa bensansuodatin tässä autossa löytyy käsittääkseni tankista, benspumpun yhteydestä. Mulla on samanlainen 2.0 avensis ja joskus yritin etsiskellä suodatinta konehuoneesta ja tankin vierestä..

Tankissa olevan sähköisen bensapumpun lisäksi tässä koneessa on korkeapainepumppu, joka on käsittääkseni kannessa oleva mekaaninen pumppu.

Link to post
11 tuntia sitten, kiesus kirjoitti:

Tuli summittaisesti mittailtua sitä sun tätä ja huomasin että esim. puolille tulee kokoajan virta niin kuuluuko noin olla.

Jatkuva jännite sinne tulee virtalukon ON-asennossa. Ecu sitten antaa kipinälle käskyä. Eihän jännite tule virtalukon asennosta riippumatta?

Link to post
37 minuuttia sitten, Santeri Kantoniemi kirjoitti:

Jatkuva jännite sinne tulee virtalukon ON-asennossa. Ecu sitten antaa kipinälle käskyä. Eihän jännite tule virtalukon asennosta riippumatta?

Jännite tosiaan tuli vaikka avaimet taskussa ja sitä vähän ihmettelinkin.

 

Ja uskon ettei tässä ole bensaongelmista kysymys koska tosiaan startatessa haisee mutta kipinästä ei tietoakaan.

Link to post

Pikaisesti kokeilin taas ja nyt kun oli ollut hetken rauhassa niin syttyi taas akkuja moottorivalot ja hörähti iloisesti käymään

ja ehti ottaa hieman jo kierroksia ennen kuin sammui ja taas sama peli.  Nyt kun mittasin puolilta liittimistä niin nyt sinne ei 

tullutkaan koko ajan virtaa ja vaihtelin myös nuiden releitten paikkoja vailla tulosta.

Aloin jo epäillä nuita edellisiä mittauksia jolloin puolille tuli virtaa koko ajan mutta kaveri joka oli avainmiehenä autossa

vakuutti kyllä että välillä ei ollut edes avaimet paikallaan kun mittailin.

Link to post

Toi kuulostaa kyllä aika samalta kuin aikanaan Citroen AX -91. siinä oli konehuoneessa 3 napainen johtoliitos niin hapettunut että virta ei tahtonut kulkea läpi. aina sillontällön heräsi hetkeksi juuri noin. ne kontaktit kun putsasi niin taas sai ecu virtaa ja auto kävi

Link to post

totesin sen vian silloin 12Voltin valokynällä jossa terävä piikki. tökin sillä piikillä johtoa liitoksen 1 puolella ja valo syttyi. tökin samaa johtoa liitoksen toisella puolen ja ei syttynytkään enää. Se voi toki olla myöskin maavika jota joku ehdottikin jo. onhan akun alapuolelta ym putsattu kaikki

Link to post

Joku tuommoinen on hyvin mahdollinen ja täytyy  alkaa käymään uudestaan läpi noita ja onhan tuossakin

niin täynnä tuo konehuone että hyvinkin voi olla joku liitos/piuha josta ei edes vielä ole havaintoa jäänyt huomaamatta.

Link to post
7 tuntia sitten, kiesus kirjoitti:

Joku tuommoinen on hyvin mahdollinen ja täytyy  alkaa käymään uudestaan läpi noita ja onhan tuossakin

niin täynnä tuo konehuone että hyvinkin voi olla joku liitos/piuha josta ei edes vielä ole havaintoa jäänyt huomaamatta.

Niin olethan ottanut tuon maajodon irti korista ja moottorista, ja putsannut ne liitokset?  ne voi näyttää ihan hyviltä, mutta siellä välissä on kuitenkin sellainen hapettuma, ettei yhdistä kuitenkaan. 

Mutta tuosta että se kävi väissä, niin kertoo sen, että se ecu näyttäisi olevan kunnossa, ja myös tuo käynnistyksen esto ei nyt taida olla syyllinen. 

Oliko tuo virtalukon pohja jo suljettu pois?  

Link to post

Asiakkaan corolla 120 sarjan diesel koneella teki pitkään sellasta että sammui monena päivänä lähes samaan paikkaan kun lähti aamulla töihin. En muista syttyikö siinä lataus ja moottorivalo mut monessa toyotassa ei syty jos laturissa on joku vika.  Lopuksi vika oli laturissa kun latasi liika.  Ecu sammuttaa moottorin jos lataus yli 16 tai 17 volttia.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...