sekka2 5 Posted May 18, 2021 Share Posted May 18, 2021 En pääse katsomaan tota linkattua manuaalia kun valittaa että mainostenesto päällä vaikka otin sen kokonaan pois selaimesta.. mutta siis voi olla että eculle kuuluu tulla jatkuva virta useampaan kuin 1 pinniin, mutta kyllä sinne ehdottomasti pitäisi myös virtalukon kautta tulla virta joka käynnistää ecun. Quote Link to comment
kiesus 4 Posted May 19, 2021 Author Share Posted May 19, 2021 Nuin se tietysti täytyy olla kun asiaa ajattelee ja pitää perehtyä uudestaan ja tarkemmin virtalukon salaisuuksiin. Quote Link to comment
kiesus 4 Posted May 19, 2021 Author Share Posted May 19, 2021 Tuskaista on näin amatööripohjalta vaikka aikanaan on tullut paljonkin rassattua autoja niin nämä sähköhommat on näissä vehkeissä vähintäänkin riittävän haastavia. No sain kuitenkin nyt mitattua että virtalukolta tosiaankin tulee yksi johto eculle johon tulee jännite vasta kun avaimesta kääntää niin nyt pitää vissiin vakavissaan miettiä että tilaanko samanlaisen ecun tuohon niin jos sillä selviäisi edes senverran että onko tuo ecu kaput. Quote Link to comment
kiesus 4 Posted May 20, 2021 Author Share Posted May 20, 2021 Tuli nyt tilattua numeroiden perusteella identtinen ecu jossa avaimet mukana niin katsotaan onko tuosta apua vai menikö rahat hukkaan mutta nyt on se tilanne että ei muutakaan keksi ja katsotaan miltä näyttää kun tuon saa iskettyä paikalleen. Quote Link to comment
sekka2 5 Posted May 20, 2021 Share Posted May 20, 2021 Joissakin autoissa pitää vaihtaa ecu + mittaristo samasta autosta, ajonesto jotenkin sidottu myös mittaristoon. ei tietoa onko toyotalla näin. tosiaan joka tapauksessa ainakin ne mittariston valot pitäisi toimia. avaimenhan saa helposti ite "koodattua" muuten Quote Link to comment
Forestman 85 Posted May 20, 2021 Share Posted May 20, 2021 tämä tuli mieleen ettei ole bensapumppuvikaa myös? Quote Link to comment
kiesus 4 Posted May 20, 2021 Author Share Posted May 20, 2021 Kaverini on remonttireiskana autokorjaamolla ja meinasi että tuossa on mekaaninen bensapumppu mutta en siitä valalle mene mutta kipinää ei ainakaan tullut ja tosiaan ei syty tauluun akku ja moottorivalot kun laittaa virrat päälle, toki tuo bensapumppuhommakin täytyy vielä varmistaa. Quote Link to comment
celica gt 57 Posted May 20, 2021 Share Posted May 20, 2021 2 tuntia sitten, Forestman kirjoitti: tämä tuli mieleen ettei ole bensapumppuvikaa myös? Tuota bensan hajua kyselin jo aikasemmin.ja on sähköinen bensapumppu tankissa Quote Link to comment
kiesus 4 Posted May 21, 2021 Author Share Posted May 21, 2021 Pitää huomenna nuuskia tuleeko bensanhajua putkesta ja testailla mitä tekee kun nakkaa tuon toisen yksikön paikalleen. Quote Link to comment
kiesus 4 Posted May 23, 2021 Author Share Posted May 23, 2021 Toista ecua kokeiltu ja nyt ei syttynyt akku/moottorivalo missään vaiheessa ja nuuhkittiin että pakarista kyllä tulee bensan haju mutta olisiko nyt kuitenkin niin että vika ei ole ecussa, ja katsoin vielä niitä ajoneston valojakin niin ne kyllä sammui mielestäni samoin kuin sillä omallakin eculla. Sain tarkemman selvityksen noista oireista mitä ennen pimenemistä oli ollut eli parina aamuna oli käynyt tyhjäkäyntiä todella vaivaisesti ja siinä ja siinä että oli pysynyt käynnissä mutta kun oli lämmennyt niin oli parantunut ja ajaessakin kylmällä koneella oli kuulemma ollut kuin kengurubensaa, ja nyt viimeksi oli taas aamulla käynyt niin että juuri ja juuri pysynyt käynnissä ja sisällä käydessä oli sammunut ja nyt niillä sijoillaan edelleen. Järki tuon kanssa oikenee kun ei pääse yhtään jäljille että mikä helvetti tuota vaivaa. Quote Link to comment
Heikki Saarikoski 70 Posted May 23, 2021 Share Posted May 23, 2021 Bensansuodatinkin on ollut joskus jollain tukossa. Quote Link to comment
Santeri Kantoniemi 234 Posted May 23, 2021 Share Posted May 23, 2021 Kerta latauksen merkkivalo ei syty, ottaisin syyniin tuon IG1-releen, noiden samassa piirissä olevien sulakkeiden takaa ilmeisesti menee myös Eculle jänskää. Quote Link to comment
kiesus 4 Posted May 24, 2021 Author Share Posted May 24, 2021 Semmonen muistikuva että asiasta enemmän tietävä kaveri nuita releitä alkuun rassasi ja vissiin kokeili eri paikkoihin kun ilmeisesti samanlaisia ja taisi käyttää koko sulakekotelonkin irti ja katseli että löytyykö sieltä mitään. Tuli summittaisesti mittailtua sitä sun tätä ja huomasin että esim. puolille tulee kokoajan virta niin kuuluuko noin olla. Pirssi on tuossa pihalla taivasalla ja nyt on tullut jumalattomasti vettä monta päivää niin on pikkusen hillinnyt enimpiä rassaushimoja mutta jospa se tästä vielä kirkastuu. Quote Link to comment
Jamo's Garage 244 Aktiivi Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 17 tuntia sitten, Heikki Saarikoski kirjoitti: Bensansuodatinkin on ollut joskus jollain tukossa. mulla on ainaskin ollu kolmessakin eri autoissa bensan suodattimet niin tukossa (ei koskaan vaihdettu n.20v ikää) että on aiheuttanut mitä ihmeellisimpiä oireita huonoa käyntiä, ei lähde käymään, huonoa vetoa ja välillä voinut taas pelata... Quote Link to comment
Kurttu 1 Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 Ainoa bensansuodatin tässä autossa löytyy käsittääkseni tankista, benspumpun yhteydestä. Mulla on samanlainen 2.0 avensis ja joskus yritin etsiskellä suodatinta konehuoneesta ja tankin vierestä.. Tankissa olevan sähköisen bensapumpun lisäksi tässä koneessa on korkeapainepumppu, joka on käsittääkseni kannessa oleva mekaaninen pumppu. Quote Link to comment
Santeri Kantoniemi 234 Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 11 tuntia sitten, kiesus kirjoitti: Tuli summittaisesti mittailtua sitä sun tätä ja huomasin että esim. puolille tulee kokoajan virta niin kuuluuko noin olla. Jatkuva jännite sinne tulee virtalukon ON-asennossa. Ecu sitten antaa kipinälle käskyä. Eihän jännite tule virtalukon asennosta riippumatta? Quote Link to comment
kiesus 4 Posted May 24, 2021 Author Share Posted May 24, 2021 37 minuuttia sitten, Santeri Kantoniemi kirjoitti: Jatkuva jännite sinne tulee virtalukon ON-asennossa. Ecu sitten antaa kipinälle käskyä. Eihän jännite tule virtalukon asennosta riippumatta? Jännite tosiaan tuli vaikka avaimet taskussa ja sitä vähän ihmettelinkin. Ja uskon ettei tässä ole bensaongelmista kysymys koska tosiaan startatessa haisee mutta kipinästä ei tietoakaan. Quote Link to comment
Santeri Kantoniemi 234 Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 Jännitehän pitäis kytkeytyä virtalukon IG2-navan käskyttäessä IG2-relettä. Jos tuon releen nappaa irti niin pitäis jännite kadota? Jos ei, niin sitten se kiertää jostain. Maavika? Quote Link to comment
kiesus 4 Posted May 25, 2021 Author Share Posted May 25, 2021 Pikaisesti kokeilin taas ja nyt kun oli ollut hetken rauhassa niin syttyi taas akkuja moottorivalot ja hörähti iloisesti käymään ja ehti ottaa hieman jo kierroksia ennen kuin sammui ja taas sama peli. Nyt kun mittasin puolilta liittimistä niin nyt sinne ei tullutkaan koko ajan virtaa ja vaihtelin myös nuiden releitten paikkoja vailla tulosta. Aloin jo epäillä nuita edellisiä mittauksia jolloin puolille tuli virtaa koko ajan mutta kaveri joka oli avainmiehenä autossa vakuutti kyllä että välillä ei ollut edes avaimet paikallaan kun mittailin. Quote Link to comment
sekka2 5 Posted May 25, 2021 Share Posted May 25, 2021 Toi kuulostaa kyllä aika samalta kuin aikanaan Citroen AX -91. siinä oli konehuoneessa 3 napainen johtoliitos niin hapettunut että virta ei tahtonut kulkea läpi. aina sillontällön heräsi hetkeksi juuri noin. ne kontaktit kun putsasi niin taas sai ecu virtaa ja auto kävi Quote Link to comment
sekka2 5 Posted May 25, 2021 Share Posted May 25, 2021 totesin sen vian silloin 12Voltin valokynällä jossa terävä piikki. tökin sillä piikillä johtoa liitoksen 1 puolella ja valo syttyi. tökin samaa johtoa liitoksen toisella puolen ja ei syttynytkään enää. Se voi toki olla myöskin maavika jota joku ehdottikin jo. onhan akun alapuolelta ym putsattu kaikki Quote Link to comment
kiesus 4 Posted May 25, 2021 Author Share Posted May 25, 2021 Joku tuommoinen on hyvin mahdollinen ja täytyy alkaa käymään uudestaan läpi noita ja onhan tuossakin niin täynnä tuo konehuone että hyvinkin voi olla joku liitos/piuha josta ei edes vielä ole havaintoa jäänyt huomaamatta. Quote Link to comment
MaunoJokinen 522 Posted May 25, 2021 Share Posted May 25, 2021 7 tuntia sitten, kiesus kirjoitti: Joku tuommoinen on hyvin mahdollinen ja täytyy alkaa käymään uudestaan läpi noita ja onhan tuossakin niin täynnä tuo konehuone että hyvinkin voi olla joku liitos/piuha josta ei edes vielä ole havaintoa jäänyt huomaamatta. Niin olethan ottanut tuon maajodon irti korista ja moottorista, ja putsannut ne liitokset? ne voi näyttää ihan hyviltä, mutta siellä välissä on kuitenkin sellainen hapettuma, ettei yhdistä kuitenkaan. Mutta tuosta että se kävi väissä, niin kertoo sen, että se ecu näyttäisi olevan kunnossa, ja myös tuo käynnistyksen esto ei nyt taida olla syyllinen. Oliko tuo virtalukon pohja jo suljettu pois? Quote Link to comment
toyota korimekaanikko 2 Posted May 25, 2021 Share Posted May 25, 2021 Asiakkaan corolla 120 sarjan diesel koneella teki pitkään sellasta että sammui monena päivänä lähes samaan paikkaan kun lähti aamulla töihin. En muista syttyikö siinä lataus ja moottorivalo mut monessa toyotassa ei syty jos laturissa on joku vika. Lopuksi vika oli laturissa kun latasi liika. Ecu sammuttaa moottorin jos lataus yli 16 tai 17 volttia. Quote Link to comment
celica gt 57 Posted May 26, 2021 Share Posted May 26, 2021 Tane mainitsi tuosta laturi hommasta ekasivulla ja vissin kokeiltu jo? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.