Jump to content

Yaris 1.0 vm 2000 hankinta


petrig

Recommended Posts

Kävin viime syksynä yhtä tämmöstä 1.3 litrasta katsomassa kaverin puolesta. Silloin totesin että ainakin takakaarien etupuolet kannattaa kattoo, helmat tietysti, peräkontin pohja, edestä sitte lokasuojien ja puskurin liitos. Nuo varmaan ne pahimmat. Jos mahdollista, niin taka-akseli kans ja ei ne etutukivarretkaan kovin vaikeet oo nähdä onko kuinka muussina. Nestevuodoista sen verran, että syylärin ja vesipumpun juuren kun tarkistaa, näkyykö siellä valkosia kuivaneita vanoja, sekä öljyvuodoista kattosin venttiilikopan tiivisteen ja öljynputsarin juuren. Koeajolle jos pääset, niin käy nyt kuitenki kaikki vaihteet läpi, että pysyy silmässä. Mitään räminöitä ja kolinoita ei kannata alkaa kuuntelemaan, jos kovempaa kun kuuttakymppiä ajat - niitä ei vaan siinä metelissä kuule. :D Kallistuksenvakaajan tukitangot voi paukuttaa edessä, ei oo kalliit ja kohtuullisen helppo vaihtaa. Ja kuormaventtiili on juminu ainaki muutamassa mitä oon kuullu, kaverilla tuli hylsy leimalta sen takia.

Suurinpiirein kaikki nämä oli paskana ja hajalla ja reikiä täynnä enemmän ja vähemmän siinä kamppeessa, mikä käytiin pikaisesti tsekkaamassa. Ja 990 euroa oli viimeinen tiukka hinta, ei ymmärtänyt ihminen kun sanoin, että Stenakin maksaa tuosta liikaa jos 150 euroo antaa...

Link to post

Muutamiin tällaisiin tutustunut ja sen kokemuksen perusteella "kohtuukilometrein" olevissakin ruosteen osalta sitä tahtoo löytyä usein noista MTi:nkin mainitsemista helmojen takapäistä. Myös pakoputken taka-akselin ylitykset on monesti lahoja. Nämä ko. kohdat on kyllä usein jo sitten korjattukin mikäli autosta on kiinnostanut pitää huolta.

Nestevuodoista kannattaa tsekata nuo MTi:n mainitsemat. Oman kokemuksen perusteella useimmiten näiden ketjukoneisten öljyvuodot sijoittuu koneen takapuolelle, joten ne kannattaa kuikkia. Tän ikäsissä tiivisteet alkaa olla jo kovettuneita ja siksi alkavat vuotaa. Mahollisia vuotopaikkoja juuri tuo venakopan tiiviste, jakoketjunkiristin ja joskus on tullut myös ulospäin vuotavaa kannen tiivistettä vastaan.

Ja suosittelen kyllä kattelemaan mieluummin sen 1.3 litrasen..

Link to post

Pelkkää kaupunkiajoa niin litranenkin menee.

01 ylöspäin nämä ensimmäisetkin on pääosin paremmin varusteltuja ennen faceliftia.

Faceliftit näyttää olevan vähemmän ruostuneita et jos sellaiset sattuu löytämään sopuhintaan. Ja paremmat varusteet näissä.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...