Jump to content

1ZZ-FE imusarjan korjaus ruuvilla


TxSx

Recommended Posts

Imusarja on alkanut pitää pärisevää ääntä kiihdyttäessä. 3ZZ-FE malliin löytyy korjausohjeet eli ruuvi sopivaan kohtaan imusarjaa, joka sitten lukitsee irtonaiset sisuskalut. Onko kukaan tehnyt vastaavaa  korjausta 1ZZ-FE:lle? Nuo ovat sen verran erilaiset, että en suoraan alkanut korjausta yrittämään.

Link to post

En itse, mutta kaveri teki 1.6:eenn zz  Avensiksen koneeseen tuon. eli siis   3ZZ-FE koneeseen. 

Ei noi imusarjat nyt kuvasta paljoa tunnu eroavan.  Joten aika luottavaisin mielin ruuvaisin sen peltiruuvin samaan kohtaan, kuin 3ZZ koneesakin.   Etpä sä kyllä paljoa tuossa häviä, vaikka epäonnistuisikin.  Se imusarja kuitenkin roskalavatavaraa, ellei saa korjattua ;) 

 

Link to post
9 tuntia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

En itse, mutta kaveri teki 1.6:eenn zz  Avensiksen koneeseen tuon. eli siis   3ZZ-FE koneeseen. 

Ei noi imusarjat nyt kuvasta paljoa tunnu eroavan.  Joten aika luottavaisin mielin ruuvaisin sen peltiruuvin samaan kohtaan, kuin 3ZZ koneesakin.   Etpä sä kyllä paljoa tuossa häviä, vaikka epäonnistuisikin.  Se imusarja kuitenkin roskalavatavaraa, ellei saa korjattua ;) 

 

Itse asiassa näiltä sivuistoilta löytyy MTi:n tekemä ohje tuohon 3ZZ-FE:n (kuva korjauksesta: https://aijaa.com/n4IG9v). Ohjeessa ruuvi laitetaan edestä katsottuna oikeaan reunaan, mutta 1ZZ-FE:n tapauksessa tähän kohti tulee huohotinletku.

Link to post

Joo, entisessä T22:ssa tosiaanki tuolla ruuvilla sai sen räminän pois, mut niinku todettua, tuo 1ZZ on sen verran erilainen että ei passaa sokkona lähtee mitää ylimäärästä sinne poraileen tai ruuvaileen. Jostaki päi nettiä aikonaan kaivelin nuo kuvat, näkyyhän nuo vielä löytyvän. :)

Itellä pärähtää liikkeelle lähdettäessä tuo nykynen Avensis kans mut taitaa olla joku suojapelti pakoputkessa, ei oo ollu nosturimahdollisuutta, nii on jääny tutkimatta tarkemmin. Pitäs ottaa kaveri ja pistää kuuntelemaan kun laittaa sopivasti vetoa päälle, että sais paikannettua mistä tuo rämähdys kuuluu. 

Link to post
9 tuntia sitten, TxSx kirjoitti:

Tnx, on vaan 100 000 km vanhempi osa kuin minulla. Taitaa mennä nyt ebay-hommiksi.

Mahtaako tuo kuitenkaan kilsoista miksikään mennä. Ja onko tuo irtoaminen kuitenkin jonkun tasoinen valmistusvika. Joten tässä kohtaa voi olla jopa parempi, kun on enemmän kilsoja takana. Kun jos se ei oo tähän mennessä irronnut, niin ei välttämättä sitten koskaan. 

Jonku sellasen korjausversion joskus näin, missä se ruuvattiin jokaiseen väliin samalla tavalla. 

Olisko mahdotonta ottaa käteen se imusarja, niin eiköhän sen sitten näkis, mihin pitää laittaa.  Imusarjan tiivisteen vaihtaminen ei oo välttämättä huono juttu, kun nekin tuppaa noissa kovettumaan. 

Link to post
5 minuuttia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

Olisko mahdotonta ottaa käteen se imusarja, niin eiköhän sen sitten näkis, mihin pitää laittaa.

Tätä tuossa itsekin mietin just tässä 1ZZ:n tapauksessa, vaatiihan se kuitenkin tilat (ei kiitos pakkasessa pihalla) ja vähän aikaa ja viitseliäisyyttä, mut yllättävän helppo tuo imusarja on ottaa pois ja pistää takasin. Ei muutaku räikkää ja lenkkiä kouraan ja touhuamaan. :thumbsup:

Ja samalla voi putsata sitten kaasuläppäkotelon. Ehdottomasti jos näitä joutuu irrotteleen.

Edited by MTi
Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...