Jump to content

Camry 3,0

Recommended Posts

Heps.Olis 20 vuotias camry johon on ilmaantunut tänä talvena pari sähkö häröä,joskus kiihdytyksessä luiston esto lähtee pois  päältä ja merkkivalo jää palamaan eikä katkaisin vaikuta mitään paitsi jos sammutta moottorin sillä kuittautuu ja pelaa normaalisti.Toinen vika on kun moottorin sammuttaa" alle" 80 asteisena ja minuutin päästä yrittää käynistystä niin ei lähde kunnolla eli tarttee pari starttia ja pelaa normaalista taas mutta jos kone normaali lämpöinen tai kylmä niin ei ongelmaa.mittasin lämpöanturin ja imuilman anturin ne oli ok.:(

Heps.Nyt näyttäs että ongelma on ratkaistu,minulla oli Hub näyttö tuulilasilla ja kun se ottaa tiedot obd pisttokkeesta ja johto irti niin ongelmia ei ole ollut ainakin viikon kokeilun jälkeen,nämä härvelit kun voi sotkea vaikka mitä?Toinen ihmetyksen oli joulun aikaan kun vaihdoin jakopään ja vesipumpun joka oli Aisinin pumppu eikä kestänyt kuin 70th kun rupes tiputtamaan juorureijästä,no niin kun homma tuli valmiiksi ja oli pakkasia piti panna auto roikkaan niin jopa rupes haisemaan pakkasneste sitä ihmettelemään mistä vuotaa ja näytti että samasta juorureijästä tulee,soittelin kavereille onko kellään uusi pumppu vuotanut yksi vastasi piditkö roikassa kun vuoto alkoi, no olihan se pakko pitää kun oli kovia pakkasia,uusi pumppu ei pitänyt heti vaan jonkun  viikon jälkeen lopetti ja nyt ei sitten ole vuotanut yhtään,totakin pumpun kestoa ihmettelen miksi ei kestä kuin 70th ja mietin olisko hihnan kireyden kanssa jotain yhteyttä kun kiristimen voima on julma 90-1000 kg,meneekö laakeri ensin väljäksi ja sitten alkaa vuoto?nämä on vain minun mietteitä ja ei voi yleistää.

Noita uuden karkeita tiputtavia pumppuja on ainakin 2000 luvun toyotissa ollut kovasti paljon.  Itelläkin sekä 2005 mallin turkin farkussa, että 2007 sedani japsissa, niin molemmissa alko tiputtaan juurikin tuosta samasta paikasta 40-50 tkm kieppeillä.  Molemmissa on sitten vaihtamisen jälkeen kestänyt yli 200 tkm ja edellen toimmii.

Väittäsin, että on käynyt valmistuksessa moka, ettei ole sitä stefan kohtaa akselista hiottu ollenkaan, jolloin syö stefan huulen todella nopeesti. 

Ite oon huomannut että juurikin se vuoto alkaa sillä tavalla, että alkaa roikassa ollessaan merkkaamaan paikkansa, mutta ajossa toimii. 

Ja jos et olisi sitä huonon käynnistymisen vikaa puolilämpösenä paikallistanut tuohon hudiin, niin olisin vahvasti epäillyt imusarjan tiivistettä. 

Mulla oli E12 turkkilainen. Reilu 200tkm vaihtoon mennessä eikä vp vuotanut.

Sama tuo Britti E12 oli 320tkm ajettu ja ei merkintöjä missään et vp vaihdettu. Ei nähnyt Tojoautossa et olis vaihdettu vaikka lähes kaikki huollot oli siellä auto käynyt.

Molemmat ZZ koneista bensoja.

Et onko niissä vaan ollut huonoja eriä sitten..

1 tunti sitten, Forestman kirjoitti:

Et onko niissä vaan ollut huonoja eriä sitten..

Jep. tuota epäilen minäkin.   Noi mulla olleet molemmat tosiaan alko merkata alleen kun lämppärissä.   Muuten ei kyllä huomanut, että olis nesteet juurikaan vähentynteet. 

Ja nyt ei oikein pääse haukkumaan Euro / Japsi ketjua, kun toinen Turkkilainen ZZ ja toinen Japsi ZR.  Huonoa tuuria, kun osu kaks tapausta samalle kaverille :D  Tai no tyypillistä mun tuuriani kyllä :D