Pirtsa 0 Posted February 2 Share Posted February 2 Kyseisen mallin auto pitää pientä nykimistä kylmänä sekä lämpimänä ollessa,yleensä aina matalilla kierroksilla pintakaasulla. Tulpat/johdot uusittu ja bensasuodatin ok, imuvuotoa ei myöskään löytynyt mitä niihin letkuihin yms suihkein ainetta ja kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Tyhjäkäynti ok ja normaali,vapaalla kierroksia annattaessa myös käytös normaali. Mistähän lähtis arpomaan vikaa? Kiitos Quote Link to post
Pirtsa 0 Posted February 2 Author Share Posted February 2 Myös moottorijarrutuksessa teki joku kerta nykimistä. Ja välillä kun matallilla antaa kaasua niin hetkellisesti kuin joku laittaisi "hanttiin" jostain/vastaan. Quote Link to post
Migeres 6 Posted February 14 Share Posted February 14 (edited) Oletko vikakoodeja ottanut? Mieleen tulisi puola/puolat, tuntuisi olevan vähän näiden tyyppivika Myös ilmamassa-anturi voisi olla mahdollinen? Koodit tosiaan kannattaisi ensimmäiseksi lukea, jos vaikka antaisi jollekin pytylle missfireä tai muuta herjaa. Edited February 14 by Migeres Quote Link to post
Pirtsa 0 Posted February 15 Author Share Posted February 15 Onko jotain ohjelmaa minkä ladata koneelle tai tabletille millä katsoa? Itse se adapteri on mikä laitetaan auton pistokkeeseen. Quote Link to post
Tane 18 Posted February 15 Share Posted February 15 Itse olen käyttänyt Kiinanpojan obd lukijaa sekä Torque ohjelmaa Android puhelimella koodien lukuun yms. muun datan seuraamiseen. Quote Link to post
MTi 125 Posted February 16 Share Posted February 16 Hakuammuntaa, mut tuossa on siskonpojalla sellanen eksoottinen kulkine kuin Daihatsu Terios. Siinä oli just tuommosta nykimistä ja epätasasta käyntiä, tekivät täydellisen koneremontinkin siihen (tosin ei tuon nykimisen vuoksi) ja sen jälkeen uusivat suurinpiirtein kaikki "loogiset" vikaan viittaavat osat ja tekivät mahdollisen bensatankin puhdistusta myöten - mutta lopullinen vika oli niinkin yksinkertaisessa paikassa kuin moottorin lämpötila-anturissa. Tuon vaihdon jälkeen nykimiset katosi ja käynti parani sellaiseksi niinkuin pitääkin. Itsellä aikonaan P1 kopan T-sport Yaris teki kans ihme nykäisyjä kun alkoi antamaan täyttä kaasua, siihenkin vaihdeltiin imusarjantiivistettä myöten kaikki, mutta nyplääminen loppu ja vetoja alko löytymään kun pukattiin uus lämpötila-anturi syylärin kylkeen. Quote Link to post
Pirtsa 0 Posted February 16 Author Share Posted February 16 Vaihdoin sen anturin ainakin mikä unohtui mainita mikä mittaa ainakin jäähdytysnesteen lämpöjä. Quote Link to post
MTi 125 Posted February 16 Share Posted February 16 Oliko kaks vai kolminapanen se anturi? Tuossa Daihatsussa oli ollu kuulemma kolminapanen, ilmeisesti yks piuha eculle ja yks lämpömittarille, kolmas vissii maa tai joku muu. Itellä oli Yariksessa ihan kaksnapanen se syylärin anturi mut siinä oli muistaakseni kannessa vielä toinenkin, tosin ei jaksa muistaa enää ku on sen verran aikaa ku joutu rassaamaan... Quote Link to post
Forestman 32 Posted February 16 Share Posted February 16 Tämä 99 taitaa vielä olla 3s-fe koneellakin.ei perus obd lukijalla tee tällöin mitään. Ecun lämpöanturin kannattaa kyllä vaihtaa. Sehän ei ole sama kuin mittariston lämpöanturi. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.