MJB 0 Posted January 18, 2021 Share Posted January 18, 2021 Terve. Pystyisikö joku kertomaan. Autona Toyota Avensis 2.0 D4D(t25) 1AD -FTV koneella. Olen yrittänyt etsiä syytä, miksi lisälämmitin ei lähde päälle. Ei ole kelloa erikseen. Sulakkeita katsoessa paikka 24 f-htr 25A polttoainelämmitin tyhjänä ja paikka 27 pwr htr 25a lisälämmitin sulake paikallaan. Laitoin sulakkeen polttoainelämmittimen paikkaan myös, mutta ei muutosta toimintaan. Kysymys. Mihin tämä sulakepaikan 24 on tarkoitettu? Entä kuuluuko noissa molemmissa olla sulakkeet, vaikka ei ole erikseen kelloa. Pelkästään painike auton sisällä lisälämmittimelle. Entä onko toyotassa polttoainemäärällä merkitystä, milloin tehdasasennettu lisälämmitin lähtee päälle? Quote Link to comment
Forestman 89 Posted January 18, 2021 Share Posted January 18, 2021 (edited) Kannattaa käydä Toyotan pikahuollossa lukemassa lämmittimen vikakoodit. Tai jossain lämmittimiä korjaavassa liikkeessä. Menee lukkoon jos polttoaine liian vähänä yms Noista sulakkeista ei hajua mutta tuskin siinä vika vaan lämmittimessä itsessään. Edited January 18, 2021 by Forestman Quote Link to comment
Laju 34 Posted January 18, 2021 Share Posted January 18, 2021 (edited) Jos on käynyt ylilämmöt tai ei ole saanut dieseliä tarpeeksi niin menee vikatilaan. Kuittaantuu, kun käytät lämmitintä syöttävää sulaketta irti muutaman sekunnin. Muistaakseni 2 tai 3 kertaa yrittää, jonka jälkeen menee vikasuojaan jos ei käynnisty. Näin ainakin kellolla oleva ja siinähän on lisänä vain se vesipumppu ja kello lämmittimelle. Voi tietysi olla vika itse lämmittimessäkin, mutta omassakin mennyt 12 vuotta eberi pelkästään tiivisteiden ja vesipumpun vaihdolla. Edited January 18, 2021 by Laju Quote Link to comment
MJB 0 Posted January 18, 2021 Author Share Posted January 18, 2021 Ok. Kiitos näistä tiedoista. Entä miten nuo sulakkeet. Pitääkö sulakepaikassa 24(polttoainelämmitin) olla sulake vai onko se mahdollisesti kellollista varten? Quote Link to comment
MJB 0 Posted January 20, 2021 Author Share Posted January 20, 2021 Tänään kävi auto johdoissa ja tuomioksi tuli, että yhteyttä ei eberiin saada. Korttivikaa epäilivät. Enpä hoksannut kysyä, mikä eberin malli näissä on. Mahtaako olla Hydronic II D5Z-H? Auto on vm 2007 Quote Link to comment
MJB 0 Posted March 3, 2021 Author Share Posted March 3, 2021 Missä kohtaa tällaisessa 07 dieseli avensiksessa on eberi? Quote Link to comment
Laju 34 Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 20 tuntia sitten, MJB kirjoitti: Missä kohtaa tällaisessa 07 dieseli avensiksessa on eberi? Dieselsuodattimen alapuolella lähes tulipeltiä vasten. Melko ahtaassa paikassa. Turbolle menevä imuputki, ilmansuodatin ja dieselsuodatin jalkoineen pois, niin alkaa jo näkemään. Mutta silti ahdas. Quote Link to comment
Kopukka 0 Posted February 26 Share Posted February 26 Hei Olisiko kenelläkään tietoa mikä kaapeli kävisi tuohon edith ohjelmaan jolla voisi lukea vikakoodit eberbäsheristä ? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.