kärppä 218 Aktiivi Posted January 17 Share Posted January 17 Pistänpäs tännekkin tästä jutun pystyyn. meillä siis ollut jo 4 vuotta/50tkm tuo ave ja muutaman kerran on heittänyt tuon vikakoodin. kulutus on aina ollut aika kova mutta ennen kuin vikavalo syttyy ja heittää koodin niin se on todella kova... nytkin oli ajotietokoneessa 15,9l/100km (kylmänä kaupunkiajoa toki mutta kuitenkin) jostain brittiläisiltä foorumeilta löyty paljonkin juttua tästä.mutta ei niinkään varmaa vastausta,aika tapauskohtaista tuntuu olevan. eli herjaa aina toista takimmaista lambdaa mutta vain aika-ajoin. ja monella jatkunut lambdojen vaihdonkin jälkeen. onko kellään ollut täällä kokemuksia? voisi kuitenkin viitata seoksen muodostumis ongelmaankin tai toki voi olla vaan lambda menossa sököksi (sikäli outoa kun tulee harvoin ja jatkunut jo 4 vuotta) en muista kuulleeni että näissä olisi esim. imusarjavuoto ongelmia mutta toki nekin on mahollisia kun kilsojakin on jo kohta 370tkm. halpa auto niin ei tähän viitsisi laittaa ihan kaikkea uusiksi... Quote Link to post
Jamo's Garage 107 Aktiivi Posted January 17 Share Posted January 17 tekeekö se takimmainen lambda muuta kuin tutkii kuin katti pelaa ja sen pohjalta tekee jotain pitkä aikais korjausta 1 lambdan arvoihin? antaako mitä koodia jos ottaa kakkos lambdalta piuhat irti? vika kuitenkin lähtee kuittaamalla pois? Quote Link to post
kärppä 218 Aktiivi Posted January 19 Author Share Posted January 19 valvova labdahan tuo on. vois selittää tota kulutusta jos ei anna oikeaa palautetta boxille joka sitten turhaan rikastaa. välillä varsinkin kylmänä jos joutuu vedättäämään reilummin niin katit haisee ihan mädälle kananmunalle. en oo koittanu ilman johtoja ett antaako eri koodia,vika kuittaantuu kyllä eikä tosiaan palaa pitkään aikaan yleensä. voishan sitä satkun sijoittaa ja kokeilla vaihtaa,lähinnä hain että olisko täällä muita kokemuksia. tossa kun on aina ollu yks kumma ominaisuus eli kun lähtee ajamaan ja kone lämpiää vähän (n.puoleenväliin normilämmöstä eli mittarissa n.1/4) tulee n.10 sekunnin totaalikuolema ja auto ei meinaa totella kaasua. jos se tulee tasakaasulla sitä ei välttis edes huomaa mutta jos kohalla on esim. ylämäki niin meinaa tulla äitiä ikävä kun ei meinaa jaksaa nousta edes pientäkään mäkeä ylös vaikka olisi vauhtia jo alla. pari kertaa kun runttaa kaasun pohjaan silloin kun mitään ei tapahu potkaisee pienemmän vaihteen lopulta ja kierrokset parkaisee tappiin jonka jälkeen yleensä toimii taas... automaatti siis tämä. ja aina tuo sama lämpötila moottorissa,keli yms. ei vaikuta mitään. livedataa olen koittanut seurata mutta ainakaan lämpötilatieto ei katoa/muutu tuon kuoleman aikana... Quote Link to post
Arto H 83 Aktiivi Posted January 19 Share Posted January 19 Minulla oli t25 avessa saman tyyppistä ongelmaa että tietyllä lämpötilalla tuli totaali kuolema. ja sitten lopulta sytytti häiriö valon ja saman koodin antoi. eka oli harvakseltaa ja sitten oli joka päiväistä. lopulta vaihdoin lamdan ja laitoin uuden kanssa myös holkin niin katos koko mysteeri ongelma siihen. Quote Link to post
aFox 73 Aktiivi Posted January 20 Share Posted January 20 Vaikuttaako se takimmainenkin sittenkin kuitenkin jotenkin myös säätöihin Quote Link to post
kärppä 218 Aktiivi Posted January 21 Author Share Posted January 21 22 tuntia sitten, aFox kirjoitti: Vaikuttaako se takimmainenkin sittenkin kuitenkin jotenkin myös säätöihin etummaisenhan ne säätökäskyt pitäs antaa,takimmaiset valvoo että katti toimii. en oo kyllä koskaan ajatellut vaikuttaako suoraan seoksiin... mulla kyl etummaiset olevinaan toimii,ikinä ei ole tullut niistä vikaa ja livenä kattoessa käyrä pomppii n.8-10kertaa 15 sekunnin aikana ylös/alas. joskus tuli korjaamolla vastaan ns. laiska lambda joka ei pysynyt vaihtelun mukana eli jännite pomppi vain muutaman kerran. tämäkin aiheuttaa kaikenlaisia häiriöitä. Quote Link to post
Jamo's Garage 107 Aktiivi Posted January 21 Share Posted January 21 kyllä se takimmainen käsittääkseni sen verran voi niihin säätöihin vaikuttaa että se tekee pitkä aikais korjausta ecun arvoihin... esim jos etummainen lambda säätää kokoajan toiseen suuntaan ja takimmainen antaa vielä katinkin jälkeen saman suuntaista tulosta niin sitten ecu tekee sen mukaan parametreille korjausta että se etummainen pysytisi säätämään suuntaan ja toiseen ... mutta siis se on pitkän aika välin korjausta mitä se takimmainen tekee näin se muistaakseni joskus aikanaan opetettiin... tokihan se todellisuus riippuu ihan siitä kuin ohjelmointi on tehty mutta tämän tyyppinen ohjelmointi on mahdollista käsittääkseni.. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.