Aslakki79 0 Posted January 10 Share Posted January 10 Otsikon Avessa syttyi moottorin vikavalo sekä luistoneston valot tauluun. Vikakoodin luin omalla laitteella ja antoi tuon otsiko EGR vikakoodin. No, minä luulin että normi vika eli egr likainen ja jumittaa. Otin pois ja puhdistin brake cleanerilla. Painelin venttiiliä ja varmistin että kara pääsee hyvin liikkumaan. Osat paikoilleen ja nollasin vikakoodin, mutta tuli heti takaisin. Missä muussa voi olla vika kun antaa tuon vikakoodin? Se EGR solenoidi, hehkut...? Jarruvalot toimii kaikki, akku ladattu täyteen. Hyvä auto, harvoin joutuu painimaan tuon kanssa. Quote Link to post
Laju 26 Posted January 10 Share Posted January 10 (edited) Oisko imusarja niin nokeutunut, että sieltä lähtee koko ajan paskaa liikkeelle jumittaen egr venttilin auki. Ainakin se haistelee sitä, että meneekö venttiili kiinni kun ei ohjata. Sitä en osaa sanoa tutkiiko sitäkin, että ohjautuu myös aukipäin. (Luultavasti tutkii, muutenhan ohitus olisi helppo.) Jos siitä on se sähkö solenoidi rikki, vai oliko tässä vielä alipainekello? Itsellä teki samana päivänä puhdistuksen jälkeen myös vian uudestaan. Vikana oli uuden nokipallon jääminen egr venttiilin väliin. Pitkällä matkalla sai testeri olla kuittaukseen, kun yleensä noki jumitti egr:ää vain vähän aikaa, mutta vikahan ei lähe ilman kuittausta/akun irroitusta. Huollossa putsautin imusarjan ja itse tukin koko egr:llä lähtevän putken myöhemmin. Uudemmassa ainakin ilman hiukkasuodatinta kärsii tukkia koko egr ilman vikavaloja. Hiukkassuotimella olevat vaatii ohjelmoinnin. Edited January 10 by Laju Quote Link to post
Aslakki79 0 Posted January 10 Author Share Posted January 10 Ok. Solenoidihan tässä on. DPF ei ole onneksi. Oliko millainen homma irrottaa tuo imusarja? Huollossa tutkivat huomenna hehkut ja jos päätyy egr:ään niin tilaan autodocilta Denson 180€. Niin huollossa putsasivat ok Quote Link to post
Aslakki79 0 Posted January 11 Author Share Posted January 11 Auto oli huollossa ja olivat testanneet EGR venttiilin solenoidia suoralla virralla, ei liikkunut. Eli vika venttiilin solenoidissa. Tilasin autodocilta uuden Denson EGR venttiilin 155€ Quote Link to post
Laju 26 Posted January 11 Share Posted January 11 En itse irroittanut. Olisiko ollut 3-4h toyotalla huollossa. Tuosta jo niin monta vuotta ettei enää muista. Alle 200tkm oli km kuitenkin, kun alkoi kerääntynyt noki oireilemaan. 1CD ilmeisesti sytyttää vikavalon, jos tukkii kokonaan, uudempi 1AD taas ei sytytä. https://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/147897-egr-valve-blankingon20d4d/ Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.