Jump to content

Avensis III 2.0d T27 -2016


Tonih

Recommended Posts

Tervehdys! Vikadiagnoosi egr- venttiili.... yhtäkkiä tuli ajossa näyttö täyteen valoja...tarkasta seisontajarru ja keltanen moottorinkuva ym... tästä johtuen tehot hävis. Liikkeessä: egr venttiilin vaihto 700 ekee!!! Mistä tää osa löytyy ja auttaako puhdistus? Konehan on ymmärtääkseni bemarin kone.... onko kellään ideoita? Itsekin jotain osais tehdä jos kannattavaa....

Link to post

Benarin osana näemmä uutena 230 € ..  delete kittiä näemmä havemmalla. Ei kokemusta, joten en osaa sanoa onko edes laillista tai turvallista ;) 

BMW N47 konetta kun googlailee, niin varmaan löytää kuvatusta, mistä moinen mötikkä löytyy.  Kannattaa kuitenkin vielä varmistaa, että esim. rekkarista löytyy mertkintä, että kone on Toyota 2WW, niin sitten on toi benarin kone. 

Sen verran vanhempien autojen kohdalta, että parista oon tulpannut EGR venttiilin kokonaan tukkoon, ja molemmissa ongelmana oli huono tyhjäkäynti, ja seokset pielessä. Sen jälkeen kone toimi, bensankulutus tippui ja päästöt oli kunnossa :D Mutta siis kyse oli bensakoneista niissä. 

Link to post
On 5.12.2020 at 17.30, MaunoJokinen kirjoitti:

Benarin osana näemmä uutena 230 € ..  delete kittiä näemmä havemmalla. Ei kokemusta, joten en osaa sanoa onko edes laillista tai turvallista ;) 

BMW N47 konetta kun googlailee, niin varmaan löytää kuvatusta, mistä moinen mötikkä löytyy.  Kannattaa kuitenkin vielä varmistaa, että esim. rekkarista löytyy mertkintä, että kone on Toyota 2WW, niin sitten on toi benarin kone. 

Sen verran vanhempien autojen kohdalta, että parista oon tulpannut EGR venttiilin kokonaan tukkoon, ja molemmissa ongelmana oli huono tyhjäkäynti, ja seokset pielessä. Sen jälkeen kone toimi, bensankulutus tippui ja päästöt oli kunnossa :D Mutta siis kyse oli bensakoneista niissä. 

T25 onnistui vielä pelkällä sokealla läpällä, jos ei ollut DFP:tä putkistossa.

Olisi pitänyt korjata heti kun ostin auton, eikä vasta sitten kun egr jumi auki suoraan vauhdista, turbon paineet katosi pakoputkeen ja teki vielä saman uudestaan useamman kerran egr putsauksen jälkeen heti uudestaan kun imusarja oli täynnä pakokaasujen nokea, joka tukki aina uudestaan.

Imusarja piti putsata myös ettei sieltä tullut vanhaa nokipaskaa uudestaan tukkimaan.

Uudemmissa taitaa ajotietokone tutkia lähteekö egr oikeasti päälle.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...