Jump to content

Avensis T27 2014 renkaanvaihto ja toisien TPMS-anturien tunnistaminen

saku57

Recommended Posts

Vaihdoin talvirenkaat ja rengaspaineiden varoitusvalo syttyi parinkymmenen kilsan kuluttua palamaan. Yritin uusien anturien tunnistusta siitä kuskin kojelaudan alla olevasta napista painelemalla kolme kertaa melko tiuhaan. Kerran sain valon pois, mutta sieltähän se taas syttyi 20 kilsan jälkeen. Ei viittis viedä merkkihuoltoon, kun tää ongelma on tulevaisuudessa aina kaksi kertaa vuodessa.

Osaako kukaan sanoa, miten tää toisien anturien tunnistaminen oikein menee... Kiitos jo etukäteen.

Saku

Tuo 2014 on 4 muistipaikalla, 2015 alkaen löytyy muistipaikat toiselle sarjalle. Eli tuosta muistipaikkaa ei löydy kuin yhdelle rengassarjalle. Renkaat täytyy siis koodata auton muistiin aina renkaanvaihdon yhteydessä. Techstreamilla tuo onnistuu aika nopeasti, jos rengaspaineantureiden koodit ovat tallessa.

Jos tätä ei halua tehdä, niin toiseen rengassarjaan voi laittaa kloonianturit, jolloin molemmissa sarjoissa on samat anturien koodit.

No ostin auton hiljattain ja mitään koodeja mulla ei ole. Mitäs noi kloonianturit oikein on ja mistä  niitä saa. Oon pihalla kuin lumiukko.

Techstreamia olen yrittänyt viritellä käyttöön mutta haasteena on W10 64bit.

Edited by saku57
1 tunti sitten, saku57 kirjoitti:

No ostin auton hiljattain ja mitään koodeja mulla ei ole. Mitäs noi kloonianturit oikein on ja mistä  niitä saa. Oon pihalla kuin lumiukko.

Techstreamia olen yrittänyt viritellä käyttöön mutta haasteena on W10 64bit.

No sitten ne koodit pitää lukea langattomalla rengasanturilukijalla niistä renkaista, tai sitten toki voit lukea ne koodit autosta Techstreamilla. Techstreamilla kun luet ne koodit, niin nyt siellä on siis tallessa koodit kesärenkaista, ja sitten kun luet ne senjälkeen kun talvirenkaat on koodattu, niin sinulla on koodit molempiin, ja jatkossa onnistuu koodaus itse.

Klooninturit ovat siis sellaisia rengaspaineantureita, joihin voidaan kirjoittaa koodi, eli id-numero. Eli toisen rengassarjan vaihdon yhteydessä paineanturit vaihdettaisiin tällaisiin, ja sitten niihin kirjoitettaisiin koodeiksi samat, jotka ovat jo toisessa sarjassa. Näin auto ei näkisi mitään muutosta rengassarjan vaihdon yhteydessä.

Lienee helpointa ottaa vaan tuohon Techstreamiin erillinen kannettava.

Edited by valde