Jump to content

2014 auris1,6 bensakoneen kulutus

Ave t27

Recommended Posts

Hei.

Olen ajanut nyt syys-marraskuussa 1,6l besakoneisella vm2014 auriksella kulutuksella 7,3-8,0l/100km joka mielestäni iso kulutus kun 2009 vm avensis 2,0l bensakoneella vei samassa ajossa 7,6l/100km . Onko muilla vastaavia kokemukaia auriksen isosta kulutuksesta. Keskikulutus pitäis olla melkein 2l pienempi.

Villi veikkaus, että takajarrut laahaa.  2007 corolla samalla koneella niin kulutus seka-ajossa 16 km työmatkaa suuntaansa, niin 6,6-6.8 l/100  ja matka-ajossa mennään 6:n pintaan, oikein nuukasti ajaessa menee jopa hiukan alle. 

Mutta joskus kun jarrut jumitti, niin heti tuli litra kulutukseen lisää. 

2 tuntia sitten, Ave t27 kirjoitti:

Hei.

Olen ajanut nyt syys-marraskuussa 1,6l besakoneisella vm2014 auriksella kulutuksella 7,3-8,0l/100km joka mielestäni iso kulutus kun 2009 vm avensis 2,0l bensakoneella vei samassa ajossa 7,6l/100km . Onko muilla vastaavia kokemukaia auriksen isosta kulutuksesta. Keskikulutus pitäis olla melkein 2l pienempi.

No on kyllä paljon. Mulla 80kmh painotteisessa työmatka-ajossa koko vuoden kulutus 6.4ltr. ja ihan laskemalla tehty mittaus.

Farkku vielä kyseessä. 

Suurin kulutus ikinä 7.8 yli -30 pakkasilla.

Alin 5.2 pitkän matkan ajossa. 

Kohta tulee toinen samalla koneella oleva 11vm Auris taloon. 

Edited by Forestman

Ajo siis 2km keskustaa 10km moottoritie 100km/h ja lopuksi 2km keskustaa työmatka ajoa siis. Muuten todella hyvä ajaa kun vertaa 2001 corollaan joka mulla ollut myös. Corolla huojui paljon enemmän ajossa. Aattelin jos jollain olis ollut ratkaisuja tähän.