Jump to content

Auris -14 takajarru


Ylermi

Recommended Posts

Auris -14 vasen takajarru jostain syystä laahaa ja kuumentaa levyä. Ihmettelen asiaa siksi, että pari viikkoa sitten vaihdettu (palat, levyt, palojen jousipellit) toimi hyvin aluksi, eikä laahannut, mutta viime päivinä alkanut lämpiään?? Voisiko asiaan vaikuttaa, että poikani voimakkaasti veteli käsijarrua viikonloppuna - voisiko käsijarrun automaattisäätö asettua liian lähelle ja laahata siksi?

Link to post

Tarkista että liut toimii myös, ja sitten jos tuossa on samalaiset kuin japsi corollassa, että on rosterit pellit kehdoissa, palan ja kehdon välissä, niin irrota se rosteri pelli, ja poista ruosteet sieltä kehdon puolelta.  Ihmettelin pitkään tuon rollan kanssa, kun alko jumittaa tosi nopeesti, ennenkuin tajusin tuon paikan putsata. 

 

Link to post

Oliko siellä jotkin rosteripellit paloissa? Ne ovat kyllä sitten menneet vanhojen palojen mukana roskiin - täytynee seuraavaan kertaan hankkia uudet jos alkaa ääntelemään? 

Mutta suuri ihmetys oli, kun vasemman puolen mäntä piti vastapäivään kiertää sisään! 

 

Link to post

Menikö männät ihan pohjaan asti?

Tojoauton mekaanikko sanoi et pitää mennä ihan pohjaan. Muuten saattaa tehdä juuri tuota.

Toisella puolen joo eri suuntaan pyöritetään mäntää. Saman huomasin e15 Auriksen kanssa ja kohta edessä sama tuossa E18 Auriksessakin.

 

Mie vetelin dremelillä kiiltäväksi nuo kehdot pellinpalojen alta ja vähän isommastikin.

Palat liikku tosi hyvin. Pikkusen tarvikepalat meinaa vinkua kylmänä.

Link to post

Vanha aihehan tämä..mutta onkos em tojossa käsijarrulle oma toiminta: rumpu ja hihnat, vai toimiiko kässärin mekaniikka levyjarrujen kanssa ? ja jos Honda Accordissa oli on sama: takajarrupaloissa on pikkuiset tapit ja ja takajarrumännät pitää olla vaaka-asennossa missä ne "kolot" mistä mäntä pyöritetään alas työkalulla , jarrupalojen taustatapit silloin kohdistuu em mäntien koloihin ja jos ei niin sitten jää kantaan  jumittaa ja palat kuluu noin 45 ast kulmaan

Link to post
14 tuntia sitten, jukkamasa kirjoitti:

Vanha aihehan tämä..mutta onkos em tojossa käsijarrulle oma toiminta: rumpu ja hihnat, vai toimiiko kässärin mekaniikka levyjarrujen kanssa ? ja jos Honda Accordissa oli on sama: takajarrupaloissa on pikkuiset tapit ja ja takajarrumännät pitää olla vaaka-asennossa missä ne "kolot" mistä mäntä pyöritetään alas työkalulla , jarrupalojen taustatapit silloin kohdistuu em mäntien koloihin ja jos ei niin sitten jää kantaan  jumittaa ja palat kuluu noin 45 ast kulmaan

Ei ole enää rumpua/hihnat.

 

Vaan satulassa mekanismi vaijerilla.

 

Kolot on joo männissä kun lienee Boschin tekosia

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...