Ht93 0 Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 Eli sellainen vika että auto ei lähtenyt käyntii, ja asiaa selvitellessä ilmeni että 1 ja 2 sylinterille ei tule kipinää, 3ja4 pelaa.. vaihdettiin uudet tulpat ja puolat, ei vaikutusta.. sitten vaihdettii 1ja2 puolat 3ja4 tilalle ja edelleen sama ongelma 1ja2 ei kipinää. Eli puolat ja tulpat kunnossa mutta kipinäå ei tule, mistä voisi vikaa lähteä metsästämään Quote Link to comment
MaunoJokinen 573 Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 https://kupdf.net/download/toyota-avensis-t25-2003-2007-electrical-wiring-all_5961fa9fdc0d60dc3a2be308_pdf tuolta näytti löytyvän googlella sähkökaavio.. Seuraavaksi tarkista onko tuossa puolan ja ecun välissä vielä jotain. Tarkista, tuleeko noille puolille virta, kun muistaakseni ecu katkoo maata puolalta. Sinnehän täytyy tulla siis ihan normaalisti virtaa, maata ja sitten eculta sytytys.. Pahaa pelkään, että vika löytyy ecusta. Paitsi jos tuolta on plussa kateissa noilta kahdelta puolalta. Quote Link to comment
Forestman 89 Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 Antaako ihan vikakoodeja noista 1 ja 2puolista? Kokeile vara-avaimellakin ettei ole ajonesto päällä. Quote Link to comment
Ht93 0 Posted September 20, 2020 Author Share Posted September 20, 2020 Ei olla koode päästy lukemaan.. otettiin kaikki puolat ylös ja tulpat päihin.. 1 ja 2 ei anna kipinää millään puolalla, ei uusilla tai vanhoilla.. kun 1ja2 paikalla olleet puolat vaihtaa 3ja4 paikalle ja 3ja4 puolat 1ja2 paikalle sama homma. Vain 3ja4 paikalla olevat puolat antaa kipinää.. eli joku johtovika yms siellä on.. Tuota käynnistyksen estoa mietin kanssa, mutta katkooko vain 1ja2 sylinteriltä virrat päällä ollessa? Quote Link to comment
MaunoJokinen 573 Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 Ei oikein voi kytkisen mukaan olla kuin katkos siellä konehuoneen sarjassa tai sitten eculta ei tuu perille. Japseissa ei tuossa välissä edes oo liittimiä, mutta en osaa sanoa miten avensiksessa on. Koita tarkistaa ecun liittimet, ettei olis siellä päässä hapettumaa tai sätinyt. Osaako joku sanoa, onko avensikessa toi ecu keskikonsolin sisällä, niinkuin vanhemmissa japseissa, vai onko se siinä vasemmassa siipipellissä kuten uudemmissa? Quote Link to comment
valde 12 Posted September 21, 2020 Share Posted September 21, 2020 20 tuntia sitten, Ht93 kirjoitti: Eli sellainen vika että auto ei lähtenyt käyntii, ja asiaa selvitellessä ilmeni että 1 ja 2 sylinterille ei tule kipinää, 3ja4 pelaa.. vaihdettiin uudet tulpat ja puolat, ei vaikutusta.. sitten vaihdettii 1ja2 puolat 3ja4 tilalle ja edelleen sama ongelma 1ja2 ei kipinää. Eli puolat ja tulpat kunnossa mutta kipinäå ei tule, mistä voisi vikaa lähteä metsästämään Niinkuin tuosta kytkentäkaavasta näkyy, niin kaikille puolille tulee yhteiset käyttöjännite, maa, igf, ja sitten menee erikseen ohjaus jokaisesta eculle. Mittaa ensin että nuo kolme tulee jokaiselle. Käyttöjännitteen ja maan voit testata polttimolla, niin silloin tietää että missää n kohtaa ei ole huonoa kosketusta. Sitten tuon igf johdon mittaat vaikka 2 ja 3 puolan liittimen väliltä, niiden pitäisi siis olla yhdessä. Jos kaikki nuo on ok, niin sitten mittamaan nuo johdot puolilta eculle. Eli tuo viimeinen johto IGT niistä 1 ja 2 puolan liittimistä ecun liittimeen. 14 tuntia sitten, MaunoJokinen kirjoitti: Osaako joku sanoa, onko avensikessa toi ecu keskikonsolin sisällä, niinkuin vanhemmissa japseissa, vai onko se siinä vasemmassa siipipellissä kuten uudemmissa? Eikö se ecu ollut hanskalokeron takana sivussa? Sisätiloissa kuitenkin. Quote Link to comment
RikuKKK 0 Posted December 7, 2022 Share Posted December 7, 2022 Selviskö tää vika ikinä Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.