Jump to content
Karlos

Lexus IS200 ei kierrä.

Recommended Posts

Tuli tuohon pihaan tuollaine IS mikä venttiilikopan tiivisteen jälkeen kiertää vain max 4000.Sen jälkeen vaan hirveä booaus.

Tyhjäkäyntiä käy hienosti,kaasuakin tottelee jonnekkin 2000:een suht normaalisti.

Äkkiseltään kurkattuna ei näkynyt mitään liitintä/letkua aukinaisena.Joku johtohan voi olla poikki jossakin liittimessä.

Herättäiskö kellään mitään muistikuvia vastaavasta oireesta,ja mistä mahdollisesti johtui?

Link to post

Speed sensoria oli herjannut.Mutta ABS anturi oli ollut irti.

Koodit nollattu,eikä mitään enään anna käsikapulalla OBD.

Jos hakis huomenna uutta bensaa,kun helmikuiset kuulemma tankissa,ja sitäkin vähän.

Link to post
7 minuuttia sitten, Karlos kirjoitti:

Speed sensoria oli herjannut.Mutta ABS anturi oli ollut irti.

Koodit nollattu,eikä mitään enään anna käsikapulalla OBD.

Jos hakis huomenna uutta bensaa,kun helmikuiset kuulemma tankissa,ja sitäkin vähän.

Ok ok. No luulis että käyntiin vaikuttavat sähköviat löytyis koodista... ehkä ei...

Vanhan bensan luulis laittavan käymään vajailla pytyillä ja tyhjän käymisen kärsivän.

Onhan puolat kunnolla kii niin mekaanisesti kun sähköisesti? Ootko tulppia vilkaissu?

Kysäsenpä vielä yheltä kerhoon kuulumattomalta IS fanaatikolta et olisko vastaavaa kokemusta.

Link to post

Nimettömänä pysyttelevän IS-harrastajan vastaus välitettynä:

Voisiko olla että etukatit on sulanut ja tukkinut pääkatin, mutta voi olla myös ihan perus puolavika. Puolia noista kuulemma kovasti räjähtelee ja aiheuttaa mitä oudompia oireita. Eikä aina anna vikakoodia.

 

Link to post

Tulpatkin oli vaihdeltu samalla.

Enkä oikein tuohon katin sulamiseen usko.

Auto siis toimi ok,kun sen ajoi halliin.Mutta tulppien ja venttiilikopan tiivisteen vaihdon jälkeen ei enään.

Täytyy tarkistaa noi puolat.Pihassa kun on keulakolaroitu mistä voi vaikka puolat vaihtaa.

1 uusi taitaa olla viel hyllyllä.

Edited by Karlos
Link to post

Tulpat vaihdettu vanhoihin ja puolatkin toisesta autosta.

Eipä apua noista,eli sama peli jatkuu pentele.

Ja Autocom:kaan ei vikakoodeja antanut.

Link to post

Aika ihme homma kyllä.  Kato nyt vielä kertaalleen kaikki, mitä oli irti tuon tiivisteen vaihdon yhteydessä, ettei ole jotain pikkuletkua tai imuvuotoa, liitintä löyhässä tms. 

Se ihmetyttää, kun ecu ei osaa kertoa mitään, ja on kuiteskin ihan selkee ongelma :o 

Link to post
14 tuntia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

 Kato nyt vielä kertaalleen kaikki, mitä oli irti tuon tiivisteen vaihdon yhteydessä, ettei ole jotain pikkuletkua tai imuvuotoa, liitintä löyhässä tms.

Nuo letkut kannattaa kyllä tsekata. Jos ovat paikallaan, niin voivat olla myös halki. En nyt äkkiä muista mitä letkuja siinä joutuu käyttämään irti, mutta oli siellä ainakin joku xD

Lisäksihän tuossa on noita sähköjohtoja. Esim. kaasuläpälle menee kahellekin anturille piuhanippu, ja sellainen havainto tuli tehtyä edellisessä kakssatkussa mistä käytin ilmanputsarikoppaa irti, että se oli hangannu toiseen näistä johtonipuista ja ainakin suojakuori oli jo puhki..

Link to post

Samanlainen ilmiö on isäukon previassa. Ei mene kierrokset yli neljän tonnin kuin vapaalla. Välillä herjaa nakuanturista mutta silloin palaa check engine, eikä ole vetoja yhtään.

Kylmänä saattaa vetää puhtaasti punarajalle, lämpöisenä on kuin kierrosrajoitin iskisi päälle 4000rpm kohdalla.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...