Jump to content
jupasierra

Öljynvaihto 4AF-E moottoriin.

Recommended Posts

Tulipa tänään vaihdettua öljyt Corollaan, pakosarjan päällä oleva suoja mahdoton ottaa irti mutta onneksi suodatin lähti irti vasemmalla kädellä vääntämällä. Nitriittisormikaalla sai hyvä otteen ja kun liikahti vähän niin tiesi että lähti, uusi suodatin paikalleen ja 5w40 koneeseen. Öljynsuodattimen vieressä oleva tehostajan letku oli hikoillut jo pidemmän aikaa, jousiklemmarin tilalle tavallinen ja painepesurilla pesu. Nyt on konehuone siistissä kunnossa, ei vuotele eikä hikoinen mistään. No ei 230tkm ajettu Corollan kone saakaan vuotaa ;) 

Jossain vaiheessa menee jäähdytin vaihtoon on niin hapan, samalla pakosarjan päällä oleva suoja irti (pultit poikki) ja uudet kierteet että saa senkin sellaiseen kuntoon että on irroitettavissa. On se vaan mukava peli ajella, uskomattoman vääntävä kone ja näppärä pyöritellä. Ostin työmatka-autoksi mutta tällä tulee ajeltua eniten :D 

Share this post


Link to post

Ei sitä peltiä tarvii irroitella suodattimen vaihdon takia. Itse ostin sellaisen kuppi mallisen öljyn suodatin avaimen siihen saa jatkoa ja räikän niin helppo homma.

Ja 4AF-E saa käsinkin ihan hyvin irroitettua.

Share this post


Link to post

Mahtuu siihen suodattimen ympärille kyllä myös ketju, tai lenkkimallinen avain, ne mahtuvat kääntymään vain hyvin lyhyen matkan, mutta se riittää, kun loput (tai ihan kokonaankin) saa käsin pyörittämällä.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...