Jump to content
Nekku1

Kiekkamittaristo

Recommended Posts

Ei Kierroslukumittariston vaihto kierroslukumittarilliseen. Onko millanen homma? Autona carina e 96 britti malli. Sen verran katsoin, et keskimmäinen liitin on pieni tuossa vanhassa ja kiekkamittarillisessa iso. 

Eli kaikki pitäs olla sitä isoa liitin mallia. Mistähän lähtis liikkeelle?

Ihan tuosta mallista ei ole kokemusta, mutta onhan sulla se liitin siihen uuteen mittaristoon? Olis vain elämä paljon helpompaa, kun alkaa "kytkee".. 

Sen jälkeen pitäisi jostain löytää sitten kytkentä kaaviot tuosta sun mallista ja siitä, mistä tuo kiekkamittarillinen mittaristo on kotoisin.  

Sitten vain kytkee ensin ne kaikki vanhan mittarin johdot tuohon liittimeen kuntoon ja sen jälkeen kaipaa yleensä yhden tai kaksi johtoo lisää tuolle kiekkamittarille.  Sitten ne muut johdot mitä tuossa leveessä liittimessä jää jäljelle kannattaa tarkistaa, että onko siellä jotain sellaista, mikä olisi hyvä kytkeä.. esim. jos tuossa vaikka on öjynpaine mittari sen sijaan, että olis pelkkä valo tms. 

Mutta ne kaaviot pitäisi löytää ihan ekana.  Google löytää aika paljon ;) 

Sen verran vielä, että jos johtojen värit on vastaavat, niin monesti ne menee kyllä sitten ihan 1:1 siltä osin mitä on samaa. 

Eli pitääkö

19 minuuttia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

Ihan tuosta mallista ei ole kokemusta, mutta onhan sulla se liitin siihen uuteen mittaristoon? Olis vain elämä paljon helpompaa, kun alkaa "kytkee".. 

Sen jälkeen pitäisi jostain löytää sitten kytkentä kaaviot tuosta sun mallista ja siitä, mistä tuo kiekkamittarillinen mittaristo on kotoisin.  

Sitten vain kytkee ensin ne kaikki vanhan mittarin johdot tuohon liittimeen kuntoon ja sen jälkeen kaipaa yleensä yhden tai kaksi johtoo lisää tuolle kiekkamittarille.  Sitten ne muut johdot mitä tuossa leveessä liittimessä jää jäljelle kannattaa tarkistaa, että onko siellä jotain sellaista, mikä olisi hyvä kytkeä.. esim. jos tuossa vaikka on öjynpaine mittari sen sijaan, että olis pelkkä valo tms. 

Mutta ne kaaviot pitäisi löytää ihan ekana.  Google löytää aika paljon ;) 

Sen verran vielä, että jos johtojen värit on vastaavat, niin monesti ne menee kyllä sitten ihan 1:1 siltä osin mitä on samaa. 

Eli tarviiko olla koko johtosarja ja liitin vai riittääkö, että liittimien päissä on johtoa, mistä näkee värit? Tuosta kiekkamittaristosta. 

4 minuuttia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

liitin johtojen kanssa nyt vähintään.  Mut ne kaaviot selventäisi.  

Nii että koko mittaisena vai? Täytyy ettiä kaaviot. 

ei kun tynkä :D  mut jos olis ne kaaviot, niin voisi katsoa, onko siellä jossain myöhemmin joku liitin, minkä jälkeen vaihtamalla koko sarja tulis kerralla kuntoon. 

Mut kun toi eemeli on näitä euroopassa koottuja, niin on pikkasen eri juttu, kuin noi Japsit, minkä kanssa mä oon touhunnut. 

AT151 Carina II:ssa joskus katselin, niin ne menisi päikseen heittämällä. 

Olihan uusi mittari myös samassa maassa tehdystä?  Taisi olla eroja mittareissakin valmistusmaan mukaan. Wanhalla foorumilla taisi tästäkin olla juttua.

4 minuuttia sitten, Forestman kirjoitti:

Olihan uusi mittari myös samassa maassa tehdystä?  Taisi olla eroja mittareissakin valmistusmaan mukaan. Wanhalla foorumilla taisi tästäkin olla juttua.

Ei oo mitään tietoo missä maassa on tehty. Täytyykin kysyä. Kiitos

9 minuuttia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

ei kun tynkä :D  mut jos olis ne kaaviot, niin voisi katsoa, onko siellä jossain myöhemmin joku liitin, minkä jälkeen vaihtamalla koko sarja tulis kerralla kuntoon. 

Mut kun toi eemeli on näitä euroopassa koottuja, niin on pikkasen eri juttu, kuin noi Japsit, minkä kanssa mä oon touhunnut. 

Okei. Kiitos sulle. Mä kanssa kattelin ni 2 meni heittämällä päikseen ne.

1 minuutti sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

Jos saat molemmista rungonnumeron selville niin jos alkaa samoilla kirjaimilla, niin on sama valmistusmaa. 

Esim. JT on japani 

http://www.autowiki.fi/index.php/Toyotan_VIN-koodit

tuolta voi katella ainakin .. 

Joo noi mä tiesinkin. Oma on britti. Täytyy kysyä keltä ostin tuon mittarin kumpi sillä on.. sit se ei vissiin sovi jos on japsi.. ?

18 minuuttia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

Okei. Kiitos sulle. Mä kanssa kattelin ni 2 meni heittämällä päikseen ne.

Jaa tuli toi toinenkin viesti kahteen kertaan..

Jos vanhalla foorumilla on tuosta juttua, niin kannattaa lukee se.  Mä oon ollut toyssista poissa muutaman vuoden, niin ei ihan oo kartalla, mitä siellä on juteltu eemeleistä.   

Ei kai toi japsinkaan sovittaminen mahdoton homma ole. Samaa sähköä niissä kulkee :D  Mutta voi joutua enemmän kytkemään.  Jos ne kaks liitintä on samat, niin ne varmaan sopii heittämällä sitten. 

Onhan sitä kaikkee tehty.. MR2:en mittaristoon sovitin sähköisen nopeusmittarin mekaanisen tilalle, kun tein koneswapin ;) 

Ei toi tähtitiedettä kuitenkaan ole ;) 

22 minuuttia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

Jos vanhalla foorumilla on tuosta juttua, niin kannattaa lukee se.  Mä oon ollut toyssista poissa muutaman vuoden, niin ei ihan oo kartalla, mitä siellä on juteltu eemeleistä.   

Ei kai toi japsinkaan sovittaminen mahdoton homma ole. Samaa sähköä niissä kulkee :D  Mutta voi joutua enemmän kytkemään.  Jos ne kaks liitintä on samat, niin ne varmaan sopii heittämällä sitten. 

Onhan sitä kaikkee tehty.. MR2:en mittaristoon sovitin sähköisen nopeusmittarin mekaanisen tilalle, kun tein koneswapin ;) 

Ei toi tähtitiedettä kuitenkaan ole ;) 

Mikähän se vanha foorumi on? 

4 minuuttia sitten, MaunoJokinen kirjoitti:

ylhäältä Forums - Old forum

Ok. Kiitti

Mitä itsellä kokemusta tästä, niin japsin ja britin sähköt todella erilaiset ainakin liittimien osalta. Todella harva osa britistä sopii yhteen japsin kanssa ja toistepäin. Mut en usko että ongelmaa mikäli samasta maasta vain toinen mittaristo 😊👍🏻