Jump to content

Toyota p0420 vikakoodi


Janne_

Recommended Posts

En saanut toimiin vastuksella ja konkalla, ostin uuden (halpis autodoc) katalysaattorin, saas nähdä kuinka kestää. Vanhassa ei ollut enää yhtään kennostoa paikalla , kopistelin pakoputken tyhjäksi kennon palasista. Mitähän siellä seuraavassa pöntössä on sisällä, toivottavasti muruset tulivat kaikki pois, eivätkä tuki putkea. Autossa oli maajohto vika, oliskohan voinut aiheeuttaa katin sulamisen/hajoamisen, ajettu vain 180t.

Link to comment

Avensis käytetty leimalla ja puhtaat oli päästöt. Ja ilmeisesti toimii tuo vastus/konkkapakettikin, kun vikavalo ei ole syttyny, on kai tuolla jo useempi tonni tullu ajettua sen laiton jälkeen.

Link to comment

Tänään pääsee kokeilemaan tollasee E12 koppaseen Corollaan (3ZZ-FE), että loppuuko vikakoodin antaminen, kun tinailee vastaavan paketin siihen kuin mitä itsellä on Avensiksessa.

Link to comment

Ei kyllä itse viitsisi alkaa auton johtoja rikkomaan (jos edes löytää oikeat johdot) ja autossa jotenkin yrittää juotoskolvia käyttää.. tekeeköhän mikään korjaamo noita tai sen "spacerin" asennuksia. Ei onneksi siis itsellä ole tullut vastaavaa vikaa -04 corollassa 211tkm ajettuna mutta pelottaa aina tätä ketjua lukiessa :ph34r: Muutenkin tosi yksilö mulla, ei ruostetta missään ja öljyä ei syö vaihtovälillä edes 2desilitraa :D uusi kattihan tähän maksaisi 369 @ motonet jos se hajoisi... onkohan 1.4 koneisessa corollassa edes 2 lambdaa ollenkaan?

Link to comment
7 tuntia sitten, sekka2 kirjoitti:

Ei kyllä itse viitsisi alkaa auton johtoja rikkomaan (jos edes löytää oikeat johdot) ja autossa jotenkin yrittää juotoskolvia käyttää.. tekeeköhän mikään korjaamo noita tai sen "spacerin" asennuksia. Ei onneksi siis itsellä ole tullut vastaavaa vikaa -04 corollassa 211tkm ajettuna mutta pelottaa aina tätä ketjua lukiessa :ph34r: Muutenkin tosi yksilö mulla, ei ruostetta missään ja öljyä ei syö vaihtovälillä edes 2desilitraa :D uusi kattihan tähän maksaisi 369 @ motonet jos se hajoisi... onkohan 1.4 koneisessa corollassa edes 2 lambdaa ollenkaan?

Spacerin laitto on 5min homma nosturille ajoineen. On siellä 2 lambdaa.

320tkm ajettu 1.4 -05 ja ei tuota vaivaa ollut. Öljyäkään juuri syönyt..

Link to comment

Varmaan toi öljynsyöntikin voi olla suoraan yhteydessä tohon ongelmaan? meinaan jos öljyä pääsee pakoputkistoon/lambdaan/katalysaattoriin niin ei varmaan hyvää tee. Monissa toyotissahan (kuten muissakin autoissa) on todella korkeaa öljynkulutusta. en tiedä onko omaani edellinen omistaja vaihtanut männänrenkaat

Link to comment

"Simulaattori" tinattu ja vikakoodit nollattu. Oli useampiakin koodeja, jotka ei kaverin halpis OBD lukijalla tullu ilmi - tai ei osannu näyttää ns. käyneitä koodeja. Techstreamilla tsekkasin ja nollasin. Oli mm. kuskinpuolen takanavan ABS anturin vikakoodi, sitte siitä johtuen nopeusanturin vikakoodi ja sitte löyty vielä kampiakselin tunnistimen vikakoodikin. Plus sitten tämä P0420, joka nyt toivottavasti jäis sitte pois. Ei ainakaa koeajolenkillä syttyny, pihaan tullessa aloin sitten kaverilta kysymään, että onko huomannu että laturin hihna vikisee...?

Kaverin anopin auto, sano että vasta toista kertaa edes ajaa koko kamppeella. No, pelti ylös ja tutkimaan, auto oli käynnissä nii siinäpä oli sitte semmonen ylläri että kampuran hihnapyörä vissiin ottanu kipiää jossaki ihme tilanteessa ja se vispasi ihan helvetisti, näytti että se remmi lentää just helevettiin siitä päältä. Koitin sitä pyörää repiä jonku verran ja vääntää vääntöraudalla vähä joka kulmalta vaan ei se löysällä kyllä ollu. Soitin tuossa yhdelle tutulle, jolla on parit ZZ-koneet purussa, niin siltä sais nyt sitte ehjän hihnapyörän siihen. En kovin kauas kyllä tuommosella viittis reissuun lähtee, siitäkää ku ei tiedä kauanko tuo perkele on venkuttanu siellä jo. Hihna näytti tosin melko uudelle, olisko entinen omistaja uusinu ennen myyntiä, auto kun ei kauaa oo tällä nykysellä omistajalla ollu...

En ikinä oo kyllä vielä moiseen hommaan törmänny aiemmin, vaikka useempia kaikkia muita vikoja noista on tullu jo nähtyäkin.

Link to comment
10 tuntia sitten, MTi kirjoitti:

En ikinä oo kyllä vielä moiseen hommaan törmänny aiemmin, vaikka useempia kaikkia muita vikoja noista on tullu jo nähtyäkin.

Olisko mitenkään mahdollista että olis kolariautosta joskus vaihdettu kone tuohon?  ja olis saanut kolarissa kipeetä tuo hihnapyörä.

 

Link to comment

Sitä mällimallista revittyä konetta epäili tuo tuttavakin, siitä ei tosiaankaa mitää tietoa onko tuo pata joskus vaihdettu. Itellä ensikosketus koko autoon oli eilen, nii vaikee sen koommin kommentoida asiaa, kun en hulluna sitte loppujen lopuksi jaksanu tuota kaivella. 

Link to comment

Ei se mitää kolaroitu ole, siinä hihnapyörässä on kaks kehää joiden välissä on kumi vaimentamaan värinöitä. Tuo kumi kun ajan myötä on ratkennu nii ulompi kehä alkaa tietysti lieputtaan siinä päällä. Tällä yhellä Tojotan mekaanikolla oli Avensiksesta lentäny helevettiin koko ulompi kehä, mutta remmi oli silti jääny pyörimään jumalattoman vinkumisen kera siihen kumin päälle. :D

Link to comment
1 tunti sitten, MTi kirjoitti:

 Tällä yhellä Tojotan mekaanikolla oli Avensiksesta lentäny helevettiin koko ulompi kehä, mutta remmi oli silti jääny pyörimään jumalattoman vinkumisen kera siihen kumin päälle. :D

Minulla lähti kanssa kerran 2E moottorista ulompi kehä omille teille työpaikan pihassa. Työkavereilla oli hetken hauskaa kun rilla pyöri asfaltilla.:D

Link to comment

Vaikee sitä ehkä on uskoa, mutta meillä putos Avensiksessa kulutus kun laitto uudet lambdat, tuo vastuskonkkapaketti oli aiemmin välissä estämässä vikavalon syttymistä. Ei meinannu millään päästä tässä lyhyemmässä ajossa alle 8 litran, niin nyt on menny sinne 7,5 litran tietämille - ja matkassa alle seittemän.

Leimalta meni läpi tuolla tinahässäkällä, tosin arvot heitteli vähä sinne tänne verrattuna Yarikseen - Jartsaan ku pisti pillin putkeen ja alko mittaamaan, nii näytti että se koko hemmetin mittalaitos on rikki kun arvot näytti lähinnä nollaa, paitsi lambda näytti ykköstä. :D

Edited by MTi
Link to comment
On 11.9.2022 at 15.47, MaunoJokinen kirjoitti:

Yks Yaris fiksattu lisää vastus konkka fiksillä.  Pitäis kävästä se katsastamassa, niin sitten näkee,  onko päästöissä ongelmia.

 

Eipä mennyt jarppa läpi. No naisväki ei tajunnut ajaa autoa lämpöseksi ennen katsastusta. Olis saattaut mennä, jos ajanut katin kunnolla läpöseksi.  No joka tapauksessa, taidan lopettaa leikkimisen ja hommaan toisen katin. 

 

Edited by MaunoJokinen
kirjotusta korjattu
Link to comment
11 tuntia sitten, Ananias Rummukainen kirjoitti:

Täälläpäin kyllä lämmittävät autoa katsastuksessa jos ei heti suoriltaan mene arvoihin.

Joo.  kyllä ne on täälläkin aika ystävällisiä tuon suhteen.  Varsinkin MR2:n kohdalla tuntuu olevan kovinkin yhteistyöhaluisia, että menee läpi :D 

Mutta kyllä se nyt näyttää siltä, että se katti vain on niin finaalissa, että ei kannata leikkiä.   Tai siis varmaan se on melko tukossa, kun tuon ikäisessä autossa on tuollaiset kilometrit.  Että kunnon polkeminen jossain motarilla vois avata putket.  Mutta ei nyt vain jaksa alkaa säätää tuon kanssa, kun ei vain oo aikaa leikkiä. Pitää saada pellit päälle tallin katolle vielä ennen lumia, niin on muutakin tekemistä :D 

Link to comment
On 18.9.2022 at 11.03, MaunoJokinen kirjoitti:

Joo.  kyllä ne on täälläkin aika ystävällisiä tuon suhteen.  Varsinkin MR2:n kohdalla tuntuu olevan kovinkin yhteistyöhaluisia, että menee läpi :D 

Mutta kyllä se nyt näyttää siltä, että se katti vain on niin finaalissa, että ei kannata leikkiä.   Tai siis varmaan se on melko tukossa, kun tuon ikäisessä autossa on tuollaiset kilometrit.  Että kunnon polkeminen jossain motarilla vois avata putket.  Mutta ei nyt vain jaksa alkaa säätää tuon kanssa, kun ei vain oo aikaa leikkiä. Pitää saada pellit päälle tallin katolle vielä ennen lumia, niin on muutakin tekemistä :D 

No eipä ollut ihme, ettei mennyt päästöistä läpi :D  Katissa ei ollut mitään sisällä ;)  No uus katti paikoillaan, niin eiköhän se siitä.  Puranpa samalla tuon konkkavastus virityksen pois. 

Näytti olevan toinen katin ja pakoputken välinen pulttikin poikki, että taitanut joku aikasempi nikkari poistaa sisuskalut, jos on alkanut kilistä.  Tai vaihtoehtoisesti ne on jossain pakoputken sisällä.  Samapa tuo, kun ei kuiteskaan tukossa ole. 

Eli mitä tästä opimme.  Jos ecu ilmottaa heikkotehoisesta katista, niin kannattaa ihan ekana tarkistaa, että siellä katissa on sisuskalut tallessa.  Jos se on kunnossa, niin sitten vasta alkaa viritellä noita kikkakolmosia. 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...