Antza 0 Posted February 10, 2020 Share Posted February 10, 2020 Nykyisen auton aiempi omistaja on vähän venyttänyt öljynvaihtoväliä. Moottori on tosiaan se 1AZ-FSE, Kone on käytetty avoinna ja nuhjiusen näköinen on sisusta ollut. Puhdisteltu miten pystytty mekaanisesti, sekä öljyjä vaihdeltu tiheämpään tahtiin kuin normaalisti (n.5000 km välein). Kannattaako mitään moottorinpuhdistusainetta käyttää vai käyttää jotain normaalista poikkeavaa öljylaatua, Vai onko mekaaninen puhdistus ainoa vaihtoehto puhdistaa moottoria? Quote Link to post
CamryPappa 60 Posted February 10, 2020 Share Posted February 10, 2020 No öljylaadulla ei ole juurikaan "poikkeavuutta", kaikka tavalliset täyssynteettiset on hyvin puhdistavia. Myös vanha myytti dieselmoottoriöljyjen paremmasta puhdistavuudesta on enää myytti. Fiksuin tapa on saada ensin isoin pasha pois mekaanisesti, ja sitten päälle engine flush. Engine flushin riskihän on siinä, että jos pashaa on ihan tolkuttomasti, niin sen liuottaminenkaan ei ole hyväksi. Joskin kyllä se sieltä aina jossain vaiheessa kiertoon lähtee, esim mun vanhassa Aspenissa keinuvivut kaivoi sitä venakopasta kiertoon, kun kopan alle ei enempää mahtunut Laukesi sitten matkalla jopparilta Venäjälle se kone Ja unohda dieselpolttoaine puhdistajana, se on siitä huono, että jättää pintoihin öljykalvon, joka ei kuitenkaan voitele. Quote Link to post
Antza 0 Posted February 10, 2020 Author Share Posted February 10, 2020 Pitänee varmaan tehdä niin, että tyydyn nykyiseen puhdistukseen ja seuraavalla öljynvaihdolla vaihdan vvt-i nokkapyörän suodattimen samalla. Löytyy kanssa öljynerotin tuohon laitokseen kun suoraruiskuna tuppaa sotkemaan imuventtiilit. Oli aikamoinen operaatio saada ne puhtaaksi kuten pitääkin, aiempi omistaja ei ollut putsauttanut kertaakaan imupuolta 200 tkm ajolla . Quote Link to post
Kurttu 0 Posted February 14, 2020 Share Posted February 14, 2020 On 2/10/2020 at 5:40 PM, Antza said: Pitänee varmaan tehdä niin, että tyydyn nykyiseen puhdistukseen ja seuraavalla öljynvaihdolla vaihdan vvt-i nokkapyörän suodattimen samalla. Löytyy kanssa öljynerotin tuohon laitokseen kun suoraruiskuna tuppaa sotkemaan imuventtiilit. Oli aikamoinen operaatio saada ne puhtaaksi kuten pitääkin, aiempi omistaja ei ollut putsauttanut kertaakaan imupuolta 200 tkm ajolla . Ei kai näitä monikaan ymmärrä putsailla, ellei koneen kanssa tule mitään selviä ongelmia. Minulla on juurikin tuollainen reilu 200tkm ajettu avensis 1az-fse koneella ja olen tietoinen suoraruiskukoneen mahdollisista ongelmista. Näissä taitaa aika paljon asiaa helpottaa se, ettei EGR kierrätystä käytetä ollenkaan. Sehän se pahiten sotkee paikkoja. Jäljelle jää siis koneen huohotuspaskat imuventtiilin sotkijoina. Ja tietysti se, ettei bensa huuhtele imuventtiileitä. En tiedä onko imusarjaa putsattu ennen kuin auto tuli minulle, mutta nätisti tuo tuntuu toimivan. Viitsitkö kertoa millainen operaatio imupuolen operaatio oli? Sielähän on vielä sellainen läppäsysteemikin imusarjan ja kannen välissä. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.